ارسال به دیگران پرینت

حسگرهایی پیشرفته برای نظارت بر زنان باردار ساخته شد

محققان دانشگاه نورث وسترن آمریکا در مطالعه اخیرشان یک‌سری حسگرهای نرم تولید کرده‌اند که می‌توانند امکان نظارت بی‌سیم بر مادران باردار در حین زایمان را فراهم کنند.

حسگرهایی پیشرفته برای نظارت بر زنان باردار ساخته شد

این حسگرها جایگزینی برای سیم‌ها و کمربندهایی هستند که معمولاً برای نظارت در حین زایمان استفاده می‌شوند و می‌توانند مستقیماً داده‌ها را به تلفن هوشمند پزشک ارسال کنند و امکان نظارت از راه دور بر بیمار را امکان پذیر می‌کنند.

در حال حاضر پزشکان با استفاده از یک‌سری کمربندها و سیم‌های دست و پاگیر، زنان باردار را در حین زایمان کنترل می‌کنند. این اندازه‌گیری‌ها شامل علائم حیاتی و داده‌های مربوط به فراوانی انقباضات است و برای اطمینان از سلامت مادر و نوزاد مهم است. با این حال، استفاده از دستگاه‌های موجود چندان برای مادران باردار راحت نیست.

این دستگاه‌های جدید بی‌سیم بوده و بسیار مناسب هستند. محققان سه ابزار را برای این کار توسعه داده‌اند. یکی از آنها شامل یک حسگر نرم و انعطاف‌پذیر است که به شکم می‌چسبد و انقباضات و ضربان قلب کودک را کنترل می‌کند. حسگر دوم، دستگاه کوچک دیگری است که برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن و دمای محیط پیرامون می‌بایست دور انگشت مادر قرار گیرد و ابزار سوم نیز یک پچ به اندازه تمبر پستی است که به قفسه سینه می‌چسبد و قلب مادر و دمای مرکزی را کنترل می‌کند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه