ارسال به دیگران پرینت

عارف از کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰ انصراف داد⁩

محمدرضا عارف، معاون اول رییس‌جمهور در دولت اصلاحات و رئیس فراکسیون امید مجلس دهم، با انتشار بیانیه‌ای بدین‌شرح از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد.

عارف از کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰ انصراف داد⁩
 محمدرضا عارف، معاون اول رییس‌جمهور در دولت اصلاحات و رئیس فراکسیون امید مجلس دهم، با انتشار بیانیه‌ای بدین‌شرح از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: 

همراهان عزیز، مشاوران گرامی، اعضای محترم کارگروه‌های تخصصی بنیاد امید ایرانیان و همه دوستان عزیز فعال در کمپین ورود به کارزار انتخابات ۱۴۰۰

سلام، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، عید سعید فطر را به شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم و دعا می‌کنم خیر و برکت از این ماه عزیز و عید بزرگ، به خانه‌ها و سفره‌ همه مردم ایران جاری گردد.

دعا می‌کنم که سلامتی و خرسندی برای شما و مردم عزیزمان مقدر گردد و سایه شوم این ویروس منحوس از سر عالم کوتاه گردد. دعا می‌کنم که تدبیر، اخلاق، رواداری و درک درست از شرایط حساس کشورمان در میان مدیران و سیاست‌ورزان و متولیان ترویج یابد.

⁩من از همراهی همه شما در همه این سال‌ها بویژه ۱۸ماه گذشته سپاس‌گزارم. قدردان تلاش شما در فراهم نمودن برنامه‌ها و مقدمات برای ورود به کارزار انتخابات ۱۴۰۰ هستم.

بدون تردید، واقع‌نگری، تحلیل‌های عمیق، استفاده از آراء و نظرات نخبگان و کارشناسان، وجه غالب و بارز صدها جلسه هم‌اندیشی بود که در یک سال گذشته انجام شد. علی‌رغم شرایط خاص ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، همت و همراهی نوآورانه شما در برگزاری جلسات به خصوص بر بستر فضای مجازی یک تجربه ذیقیمت با نتیجه‌ای ارزشمند بود.

⁩به گفته بسیاری از کارشناسان، راهکارهای تدوین‌شده این کمپین، عمیق، واقع‌بینانه و راهگشا برای کشور است. من باور دادم این برنامه‌ها در کنار نقشه راه دقیق طراحی شده و در کنار مدیران جوان شناسایی شده، یک فرصت برای کشور برای برون رفت از شرایط سخت و پیچیده کنونی است.

اما همانطور که در جلسات دو هفته گذشته تحلیل گردید، معتقدم بر اساس روند حاکم بر کارزار انتخابات، شرایط حضور و اثربخشی لازم برای کمپین و اجرای راهکارها فراهم نیست.

حضور اینجانب در این شرایط قطعا بر پیچیدگی انتخاب می‌افزاید و رقابت‌های درون جریان اصلاحات را به سمت واگرایی سوق خواهد داد و تجربه تلخ سال ۸۴ را تکرار خواهد کرد. به همین دلیل، ضمن تشکر مجدد و صمیمانه از همه شما عزیزان، عدم ورود به کارزار انتخابات را اعلام کردم.

اما این به معنی اتمام فعالیت گسترده کمپین نیست بلکه آغازی دوباره برای پیگیری رسالت و ماموریت‌مان است. همه ما باید در مسیر انتخابی بهتر و شایسته‌تر به کشور کمک کنیم و راهکارها، برنامه‌ها و ایده‌های تدوین‌شده کمپین را در اختیار نامزد نهایی جبهه اصلاحات قرار دهیم.

همه باید تلاش کنیم که وحدت و همگرایی را در جبهه اصلاح‌طلبی تقویت کنیم، امید را ترویج دهیم و در برگزاری یک انتخابات رقابتی و پرشور تلاش کنیم.

انشاءالله از هفته آینده با پیگیری برگزاری نشست‌ها و کارگروه‌ها به‌خصوص در چهارچوب بنیاد امید ایرانیان، رسالت اصلی خود را که کمک به ترویج حکمرانی خوب، تزریق عقلانیت و خردورزی به تصمیم‌گیری‌ها، تعهد واقعی به خرد جمعی و ترویج امید در میان مردم است را بیش از پیش دنبال خواهیم کرد. انشاء‌الله.

محمدرضا عارف

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه