ارسال به دیگران پرینت

زیبا کلام:

احمدی نژاد اسنادی دارد که گفته اگر بلایی سر من آمد منتشر کنید

یک چهره اصلاح طلب گفت:‌همیشه از سال ۸۸ بحث بوده که که آقای احمدی نژاد اطلاعاتی یا اسرار مگویی دارد که افشاگری کند؟ برخی می گویند برخی اسناد را به خارج از کشور منتقل کرده و می گوید اگر بلایی سر من آمد شما این را منتشر کنید.

 احمدی نژاد اسنادی دارد که گفته اگر بلایی سر من آمد منتشر کنید

صادق زیباکلام در بخش دیگری از صحبت هایش  گفت:‌یکی از عمده ترین مباحث و پرسشهایی که در معرض آن قرار گرفتم، این بود که این ۱۵ تا ۲۰ میلیون رای آقای احمدی نژاد را بر چه اساسی آوردید؟ نظرسنجی کردید؟ نه هیچ نظرسنجی ای صورت نگرفته و من هم هیچ مستندی ندارم. هیچ طوری نمی توانم ثابت کنم اگر آقای احمدی نژاد فردا انتخاب شود ۲۰ میلیون رای دارد. ولی چرا اینطور استنباط کردم؟ به هر حال پایگاه اجتماعی آقای احمدی نژاد کجاست؟

وی گفت: من گفتم اقشار حاشیه نشین و کمتر تحصیل کرده پایگاه او هستند. ولی این واقعیت است که این بخش از جامعه طرفدار او هستند. رای او بخشی از اینجا می آید و بخش دیگری هم رای سنتی اصولگرایان است. آیا ۲۴ میلیون رایی که به آقای روحانی داده شد و ما آن را بدنه اجتماعی اصلاح طلبان می دانیم چه تعداد از آن آرا به سبد احمدی نژاد می ریزد؟ 

این چهره سیاسی گفت:‌سئوال دیگر این است که چه میزان از ۱۷ میلیون رایی که آقای رئیسی آورد به سبد آقای احمدی نژاد می رود؟ درست است ما مستندات محکم نداریم ولی احتمال آن که از ۲۴ میلیون، بخش قابل توجهی سرریز به سبد آقای احمدی نژاد شود خیلی کم است. اساسا آن ۲۴ میلیون بنا ندارند در انتخابات شرکت کنند. این که چه میزان از آن ۱۷ میلیون رای آقای رئیسی به سبد آقای احمدی نژاد می رود؟ همه ما موافقیم که نمی دانیم چه میزان ولی قابل توجه است که بخش زیادی از این ۱۷ میلیون رای اصولگرایان به سبد آقای احمدی نژاد می ریزد. به خصوص اینکه او چهره و شخصیت پوپولیست دارد.

زیباکلام گفت:‌اگر احمدی نژاد بیاید بخش قابل توجهی از ۱۷ میلیون رای آقای رئیسی به سبد آقای احمدی نژاد خواهد ریخت. حداقل یکی از دلایل رد صلاحیت او، حفظ و حراست از رای ۱۷ میلیونی است که خارج از حوزه نامزد اصلی اصولگرایان نرود. آقای رئیسی بیاید و ما می دانیم رسما نامزد اصولگرایان و وارث این ۱۷ میلیون رای می شود. ولی نکته مهم اخلاق سیاسی می ماند. ما درباره تایید صلاحیت احمدی نژاد یا رد آن خیلی صحبت کردیم. 

وی تاکید کرد:‌ آقای احمدی نژاد یک پول سیاه برای ردصلاحیت دیگران ارزشی قائل نیست. می گوید من اگر صلاحیتم تایید نشود در انتخابات شرکت نمی کنم. یعنی من اگر تایید صلاحیت شوم این انتخابات مشروعیت ندارد. این انتخابات چرا با آمدن شما یا نیامدن شما مشروعیت پیدا می کند یا نمی کند؟ صادق زیباکلام مانند احمدی نژاد نیست. به رد صلاحیت او و حقوق سیاسی و مدنی او معترضم. وقتی آقای مشایی به ۶ سال زندان محکوم شد نامه سرگشاده به رئیس قوه قضاییه نوشتم و پرسیدم به چه دلیل، گناه و جرم او را محکوم کردید؟ نگویید چرا به فلان زندانی سیاسی مرخصی ندادند ولی به رحیم مشایی دادند. حبس کردن انسانها به واسطه اندیشه سیاسی غلط است چه میرحسین موسوی، چه نرگس محمدی و چه نسرین ستوده باشد. باید از رد صلاحیت که ابتدایی ترین اصول دموکراسی است باید برای همه دفاع کنیم. برای تاجزاده یا سید محمد خاتمی یا احمدی نژاد باید دفاع کنیم.

این چهره اصلاح طلب گفت:‌همیشه از سال ۸۸ بحث بوده که که آقای احمدی نژاد اطلاعاتی یا اسرار مگویی دارد که افشاگری کند؟ برخی می گویند برخی اسناد را به خارج از کشور منتقل کرده و می گوید اگر بلایی سر من آمد شما این را منتشر کنید. علت طرح این صحبتها آن است که در شلوغی سال ۸۸ ایشان وزیر اطلاعات وقت حجت الاسلام محسنی اژه ای را برکنار کرد. وقتی وزارتخانه وزیر نداشت او سرپرست شد. می تواند ۳ ماه با سرپرست وزارتخانه اداره شود. در آن مدت که دقیق نمی دانیم همه کاره وزارت اطلاعات جناب آقای احمدی نژاد بود.

زیباکلام گفت: ایشان یک سری نیروهای عوامل مهم وزارت اطلاعات را بازنشسته کرد و کنار گذاشت و خودش همه کاره وزارت اطلاعات شد. در آن شلوغی و اعتراضات خیابانی، به علاوه این که او بت و بلاتشبیه در خرداد، تیر و مرداد ۸۸ خدا شده بود، اسنادی را از وزارت اطلاعات جابجا کرده است. چنین بحثی است. اما این که که چقدر این بحث واقعی و در چه حدودی است، کسی نمی داند او چه دارد. ولی شواهدی داریم. یکی از شواهدی که داریم، این است که وقتی در زیرزمین خانه مان می گویم حسین طائب، خبردار می ایستم و رنگم می پرد. اینقدر می ترسم از او. وقتی برخوردی که آقای احمدی نژاد با حسین طائب می کند، من حیران می مانم. او می گوید طائب تعادل ندارد. من از او به شدت می ترسم و حساب می برم. اسم او را نمی برم. امیدوارم به حرمت شب عید فطر اسم او را بردم خیلی مشکل نباشد. شاید احمدی نژاد چیزی دارد که در مصلحت نیست با او قرص و محکم برخورد شود.

وی گفت:‌سئوال اینجاست مگر او چه کرده که ضرورت یافته با او برخورد محکم وقرص کرد؟ بگویید چه گفته که اگر وای به حالش نکردند به خاطر اسنادی است که دارد؟

زیباکلام تاکید کرد:‌نکته ای که مطرح شد این است که بی ثباتی سیاسی است و آقای احمدی نژاد حساب باز می کند اگر حرکتی شد و نهضتی به وجود آمد من بتوانم به عنوان رهبر آن نهضت باشم. تعدادی این مسئله را مطرح کردند. گفتند او که می داند تایید صلاحیت نمی شود در عین حال دارد مانور می دهد که آینده را داشته باشد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ولی ارسالی در

      اگه این حرف رو گفته باعث خجالته
      اونی که این حرف رو تکرار می‌کنه خجالتش از اون بیشتره

    • مجید ارسالی در

      من دکتری و شغل مناسبی دارم ، ضعیت مالی متوسطی هم دارم، مذهبی هستم و طرفدار رهبر هم هستم ، اما طرفدار احمدی نژادم

    • احمد ارسالی در

      چرا موقع انتخابات عده ای میشن فرشته و ناجی ملت

    • ت ارسالی در

      درود بر احمدی نژاد

    • مهدی ارسالی در

      الملک یبغئ مع الکفر ولایبغئ مع الظلم!!!!!

    • علی ارسالی در

      رای ما احمدی نژاد وسلام

    • آراز ارسالی در

      بالاخره دو تا آدم چانه‌ورز متوهم به هم رسیدند!!! کی فکرشو می‌کرد یه روزی زیبا کلام به احمدی‌نژاد امید ببنده!!!! ولی اگر احمدی‌نژاد چیزی داشت خیلی وقت پیش رو می‌کرد ، این آدم به قدری وقیح است که به دروغ تهمت می زند آن وقت چیزی بداند و نگوید!!!!

    • محمد اهواز ارسالی در

      معمولا در قانون اگر کسی از تخلفی خبر دارد و ان را به قانون ارجاع ندهد شریک جرم محسوب میشود این اقا با این اسرارش باج خواهی میکند

    • ناشناس ارسالی در

      احمدی نژاد ضربه ای به امنیت و اعتماد مردم به حکومت زد که با هیچ خسارتی قابل قیاسنیست اگر کشورهای خارجیبه ایران حمله میکردند کمتر از احمدی نژاد به کشور زیان میرساندند.

    • ناشناس ارسالی در

      جالب بود

    • عوام ارسالی در

      احمدی نژاد آدم جالبی هست از دولت بهار که میگفت دولت امام زمان عج است رسید به نامه به آنجلینا جولی و امروز که اعلام میکندلیبرال دمکرات شده بدتر از نادانی توهم دانایی است که احمدی دچار آن شده و جالبتر از احمدی نژاد فریب خوردگانش هستند که ژست دانایی هم میگیرند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه