ارسال به دیگران پرینت

۶ شهر خوزستان گرفتار عمده بار بیماری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: باید تلاش شود در دو هفته پیش رو حداکثر کاهش در تعداد بیماران را داشته باشیم؛ اکنون روند بیماری ثابت است و کاهش مختصری داریم اما روند کاهشی، واضح نیست تا خیال‌مان راحت باشد و بگوییم از پیک عبور کرده‌ایم.

۶ شهر خوزستان گرفتار عمده بار بیماری

ایسنا ؛ دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در پایان نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۴ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، هفت شهر خوزستان در وضعیت قرمز و ۱۵ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر عمده گرفتاری در شهرهای اندیمشک، دزفول، شوشتر، بهبهان، اهواز و آبادان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان مشاهده می‌شود که بازارها و گروه‌های شغلی یک تا پاسی از شب فعال هستند. در این جلسه مصوبات خوبی داشتیم و بر اساس این مصوبات مقرر شد در شهرهای قرمز، گروه شغلی یک حداکثر تا ۱۱ شب فعالیت کنند.

وی گفت: باید تلاش شود در دو هفته پیش رو حداکثر کاهش در تعداد بیماران را داشته باشیم؛ اکنون روند بیماری ثابت است و کاهش مختصری داریم اما روند کاهشی، واضح نیست تا خیال‌مان راحت باشد و بگوییم از پیک عبور کرده‌ایم.

ابول‌نژادیان بیان کرد: در هفته آخر ماه مبارک رمضان مردم خرید شب عید فطر را دارند که باید رعایت شود و بازگشایی‌هایی که در عید نوروز رخ داد، در عید فطر شکل نگیرد تا روند کاهشی ادامه یابد.

وی با اشاره به واکسیناسیون علیه کووید - ۱۹، گفت: بر اساس گزارش‌هایی که داریم، حدود ۳۷ تا ۳۸ هزار نفر معادل یک درصد جمعیت استان خوزستان واکسینه شده‌اند. امروز نیز آخرین نوبت مراجعه بیماران خاص شامل بیماران تالاسمی ماژور، هموفیلی و ام‌اس برای تزریق واکسن است. از فردا تزریق واکسن برای بیماران سرطانی آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: تلاش می‌شود از روز دوشنبه به بعد واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال را در دستور کار خود قرار دهیم. از مردم به ویژه افراد مسن می‌خواهیم به مراکز بهداشتی محل خود مراجعه و پرونده الکترونیک سلامت خود را تکمیل کنند تا مشمول طرح واکسیناسیون شوند.

وی افزود: در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، عمده مردم پرونده الکترونیک سلامت تشکیل داده‌اند اما در شهر اهواز و مراکز شهرستان‌ها تنها ۴۵ درصد مردم پرونده الکترونیک تشکیل داده‌اند که سایر افراد نیز باید در این زمینه اقدام کنند.

ابول‌نژادیان گفت: ابتدا افراد بالای ۸۰ سال، سپس ۷۵ تا ۸۰ سال و به همین ترتیب واکسیناسیون فاز دوم انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در مرحله‌ای هستیم که باید پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت و واکسیناسیون تشدید شود تا سطح ایمنی جامعه افزایش یابد. در این مرحله حتی افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند به ویژه بیماران خاص باید احتیاط کنند زیرا ایمنی دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن ایجاد می‌شود.

وی افزود: دریافت‌کنندگان واکسن در روزهای اخیر، تصور نکنند ایمنی در بدن آن‌ها ایجاد شده است؛ باید دو هفته از تزریق دوز دوم واکسن بگذرد تا خیال‌مان راحت باشد که سطح ایمنی کافی برای مقابله با ویروس ایجاد شده است.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه