ارسال به دیگران پرینت

قالیباف: باید نسبت به دخالت آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری هوشیار بود

رییس مجلس شورای اسلامی در نشست اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: تلاش آمریکا مهار انقلاب و دخالت در مسائل داخلی کشور از جمله اقتصاد و انتخابات ریاست جمهوری است که باید نسبت به آن هوشیار باشیم.

قالیباف: باید نسبت به دخالت آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری هوشیار بود

رییس مجلس شورای اسلامی در نشست اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: تلاش آمریکا مهار انقلاب و دخالت در مسائل داخلی کشور از جمله اقتصاد و انتخابات ریاست جمهوری است که باید نسبت به آن هوشیار باشیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حجت الاسلام «محمدرضا میرتاج الدینی» نایب رییس فراکسیون انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه این نشست را برای خبرنگاران تشریح کرد.

نایب رییس فراکسیون انقلاب اسلامی افزود:‌ در این نشست «محمدباقر قالیباف»‌ رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با توجه به شرایط منطقه و خاورمیانه و نقش محوری انقلاب اسلامی ایران در منطقه، آمریکا تلاش خواهد کرد که نسبت به مهار انقلاب،‌ دخالت در مسائل داخلی کشور از جمله انتخابات ریاست جمهوری و مسال اقتصادی اثرگذار شود که باید از این جهت هوشیار باشیم.

نماینده مردم تبریز درباره بخش دیگری از سخنان قالیباف افزود: رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط سیاسی بین المللی، مسائل منطقه و خاورمیانه و شرایط اقتصادی در داخلی باید مدنظر نامزدهای ریاست جمهوری باشد،‌ متذکر شد که آمریکا در ۱+۵ نیز تلاش دارد که ساختار تحریم‌ها را حفظ کند و از آن سو ساختار هسته‌ای کشور را بشکند که لازم است مذاکرات هسته‌ای با حفظ خط قرمزها پیش برود.

میرتاج الدینی درباره ادامه این نشست اظهار داشت: رییس مجلس درباره چالش موجود در انتخابات از جمله دوگانه سازی‌های سیاسی اجتماعی و اقتصادی تاکید به روشنگری و بصیرت داشت و معتقد بود شرایط لازم عبور از این مرحله مهم است. همچنین قالیباف اجماع در میان جبهه انقلاب را مهمترین مسئله انتخابات دانست و تاکید کرد که الحمدلله کشور به آن رسیده و باید همه باید تلاش کنند که این انسجام و وحدت همگرایی ادامه داشته باشد.

نماینده مردم تبریز در توضیح بخش دیگر سخنان رییس مجلس گفت: قالیباف تاکید داشت که تعداد کاندیداها در جبهه انقلاب با اجماع و انسجام سازگار نیست و از همه افرادی که خود را در معرض نامزدی قرار دادند،‌ دعوت کرد نسبت به انسجام بیشتر عمل کنند.

قالیباف در ادامه افزود: اکنون زمان آزمون به خصوص برای خواص جریان انقلابی است و همه تلاش‌ها باید برای منسجم کردن انجام بگیرد و باید این جریان اجماع را به طور کامل حفظ کنیم. اما اینکه بعضی خود را فراتر از تصمیم جبهه انقلاب اسلامی تلقی کنند، ره به جایی نمی‌برند.

میرتاج الدینی با بیان اینکه قالیباف تاکید داشت باید برای انقلاب امتحان بدهیم در عمل ثابت کنیم که پای انقلاب ایستاده‌ایم،‌ درباره بخش دیگر سخنان رییس مجلس گفت: الان زمانی است که باید کنار ایستاده و هم‌افزایی داشته باشیم تا همراه با انسجام و برنامه‌ریزی بهتر، انتخابات را به عنوان یک پیروزی برای انقلاب رقم بزنیم.

قالیباف در این نشست خاطرنشان کرد که در آینده نیز باید برای تشکیل دولت کارآمد کمک کنیم و ما همه با هم برای موفقیت پیروزی انقلاب تلاش کنیم.

نایب رییس فراکسیون انقلاب اسلامی درباره بخش دیگر این نشست اظهار داشت: در این جلسه ۱۰ نفر از اعضای فراکسیون از جمله «مصطفی میرسلیم»، «زهره الهیان»، «محمود جلال‌زاده»، «احمدامیرآبادی»، «صدیف بدری»، «مالک شریعتی»، «غلامحسین رضوانی»، «جلیل میرمحمدی» «محمدرشیدی» و «یعقوب رضازاده» به قید قرعه دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

وی ادامه داد:‌ در این نشست عنوان شد در انتخابات ریاست جمهوری باید تلاش کنیم مشارکت حداکثری حاصل شود. همچنین همه اعضا به نقش آیت الله رئیسی در رسیدن به اجماع و انسجام بسیار مهم دانسته و حضور ایشان را انسجام بخش دانستند.

نماینده مردم تبریز اضافه کرد: اعضای فراکسیون تاکید داشتند که باید انتخابات را به یک صحنه پرشور و حماسی سیاسی تبدیل کنیم تا اعتماد مردم را برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی در دولت آینده برگردانیم.

وی با بیان اینکه جریان رسانه‌ای مخالف انقلاب اسلامی تلاش خواهند کرد مردم را معکوس و یا به مطالبات غیر واقعی و یا دوگانه سازی‌های بی‌حاصل در انتخابات سوق دهند، خاطرنشان کرد: جریان انقلاب باید مراقبت کند با تبیین واقعیت‌های جامعه به انقلاب اسلامی کمک کند و جبهه انقلاب باید با برنامه منسجم در انتخابات حاضر شود.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • نیما ارسالی در

      آره تو راست میگی ، ماهم که بع بع

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه