ارسال به دیگران پرینت

شلیک بیش از ۱۰۰ راکت و موشک | نظامیان صهیونیست به حرم مقدس یورش بردند

در پی پایان ضرب الاجل گروههای مقاومت که در آن به صهیونیست‌ها تا ساعت ۱۸ به وقت محلی مهلت داده بودند که نیروهای نظامی خود را از مسجد الاقصی خارج کند، مقاومت اسلامی فلسطین با شلیک دهها راکت اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو را هدف قرار گرفت.

شلیک بیش از ۱۰۰ راکت و موشک | نظامیان صهیونیست به حرم مقدس یورش بردند

الون بن دیوید تحلیلگر نظامی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه امنیتی این رژیم دستور آغاز حمله نظامی گسترده به نوار غزه را صادر کرده است.

بن دیوید در توییتی تاکید کرد که تمامی شواهد نشان می‌دهد که ما در آستانه آغاز حملاتی گسترده به غزه هستیم.

وی تصریح کرد که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی دستور آغاز حملات از امشب را صادر کرده است.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که کابینه امنیتی تصمیم گرفته این حمله به صورت هوایی انجام شود.

در تحولی دیگر، سرایا القدس اعلام کرد که عملیات هدف قرار دادن جیپ رژیم صهیونیستی در شرق غزه با موشک کورنت صورت گرفته است.

سخنگوی جنبش حماس نیز به صهیونیست‌ها هشدار داد که تداوم تجاوز اشغالگران یعنی تداوم درگیری با مقاومت در هر نقطه از فلسطین.

الجزیره نیز گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که آماده آغاز حملاتی گسترده به نوار غزه است.

احتمال حمله هوایی امشب رژیم صهیونیستی به غزه

پایگاه خبری "عرب 48" اعلام کرد که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی دستور حمله نظامی گسترده به غزه را صادر کرده اما قرار نیست حمله زمینی انجام گیرد.

اعلام وضعیت فوق العاده نزدیک مرز غزه با فلسطین اشغالی

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مناطق صهیونیست‌نشین اطراف غزه تا فاصله 80 کیلومتری این باریکه به مدت 48 ساعت اعلام وضعیت فوق‌العاده کرده است.

منابع فلسطینی تصاویر جنایت امروز صهیونیست‌ها در بیت حانون را منتشر کردند. در این جنایت وحشیانه دست کم 10 فلسطینی به شهادت رسیدند که گزارش شده سه نفر از آنها کودک هستند .در این جنایت یک موتور سیکلت هدف قرار گرفت .

همچنین فیلمی که از سوی سرایا القدس پخش شده که در جریان آن یک جیپ اسراییلی را با موشک کورنت در شرق بیت حانون هدف قرار داده است.

اذعان رسانه های صهیونیستی به پرتاب 70 موشک از سوی مقاومت

رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که تا این لحظه 70 راکت از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

20 شهید در غزه

منابع فلسطینی دقایقی پیش گزارش دادند که در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی در غزه تاکنون 20 نفر شهید شده‌اند که 9 نفر از آنها کودک هستند.

پرتاب 8 فروند موشک به سوی تل آویو/ هدف قرار دادن عسقلان با موشک بدر 3

منابع فلسطینی دقایقی پیش گزارش دادند که گروههای مقاومت فلسطین 8 فروند موشک به سوی تل‌آویو پرتاب کرده‌اند. این منابع همچنین از هدف قرار دادن عسقلان با موشک های بدر 3 خبر دادند.

مقاومت فلسطین شامگاه امروز وعده‌اش در زمینه پاسخ به تجاوزات شدید رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی را عملی کرد و با حملات موشکی سهمگین مناطق مختلف اراضی اشغالی را هدف قرار داد.

 نیروهای ارتش رژیم صهونیستی عصر امروز در پی احتمال حمله موشکی مقاومت به حال آماد باش کامل درآمده بودند.

رژیم صهیونیستی نیز بلافاصله پس از تهدیدات مقاومت اقداماتی را انجام داد که شامل تعلیق 24 ساعته بزرگ‌ترین رزمایش نظامی تاریخ این رژیم، تغییر مسیر پروازهای فرودگاه بن‌گوریون، توقف حرکت قطارها در مناطق اطراف نوار غزه ، بستن تمامی جاده‌ها در شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه و بازگشایی پناهگاه‌ها به روی صهیونیست‌ها در عسقلان و بیشتر شهرک‌های اطراف نوار غزه می‎شد.

اما در پی ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها علیه اهالی قدس در مسجدالاقصی و منطقه شیخ جراح، مقاومت فلسطین شامگاه امروز وعده‌اش در زمینه پاسخ به تجاوزات شدید رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی را عملی کرد و با حملات موشکی سهمگین مناطق مختلف اراضی اشغالی را هدف قرار داد.

بنابر اعلام منابع فلسطینی، مقاومت فلسطین یک گشتی ارتش رژیم صهیونیستی را در نوار مرزی غزه با یک موشک هدایت‌شونده هدف قرار داد.

خبرگزاری شهاب اعلام کرد که بر اساس اطلاعات اولیه‌ای که بدست آمده، یک جیپ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شرق بیت حانون هدف قرار گرفته و دچار آتش‌سوزی شده است.

گردان‌های قسام نیز در پاسخ به جنایات اشغالگران علیه قدس و مسجد الاقصی و روزه‌داران فلسطینی، اراضی اشغالی را آماج حملات گسترده راکتی خود قرار داد.

الجزیره در خبری فوری گزارش داد که حملات راکتی مقاومت فلسطین از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین با پایان ضرب الاجل گروههای مقاومت آغاز شده است.

در پی حملات موشکی مقاومت منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر در قدس اشغالی خبر دادند، مساله ای که باعث برهم خوردن جشن پرچم صهیونیست‌ها در منطقه دیوار براق مسجدالاقصی شده و آنها مجبور به فرار به سوی پناهگاه‌ها شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی صحن دیوار براق را از حضور شهرک نشینیان صهیونیست بعد از حملات راکتی گروههای مقاومت تخلیه کرد.

جلسه کنست رژیم صهیونیستی نیز در پی این حملات نیمه‌کاره رها شد.

بنابر اعلام منابع فلسطینی، سیستم موشکی گنبد آهنین در رهگیری و ساقط کردن راکت‌های مقاومت ناتوان بوده است.

البته ارتش اسرائیل مدعی شد که از 7 راکت شلیک شده به سمت قدس اشغالی یک راکت را رهگیری و ساقط کرده است.

گردان های القدس شاخه نظامی حماس اعلام کرد که شهر سدیروت در اراضی اشغالی را با 30 موشک هدف قرار داده است.

مقاومت فلسطین بر دامنه حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیست نشین در مرز غزه شدت بخشید.

دقایقی پیش نیز، خبرگزاری فلسطینی شهاب از شهادت سه کودک در حمله نیروهای اشغالگر به گروهی از فلسطینیان در بیت حانون در شمال نوار غزه خبر داد.

یک پایگاه نظامی در اراضی اشغالی هدف قرار گرفت. گردانهای شهدای الاقصی از حمله به پایگاه نظامی «مفلاسیم» با چندین راکت خبر داد.

منابع خبری از حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به منازل فلسطینیان در بیت حانون در شمال نوار غزه خبر داد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که یک اسرائیلی در مجاورت نوار مرزی غزه بر اثر اصابت یک موشک ضدتانک زخمی شده است.

ابوعبیده سخنگوی قسام نیز در پی حملات موشکی مقاومت تاکید کرد: گردان‌های قسام هم اکنون مواضع دشمن صهیونیستی در قدس را در پاسخ به جنایات این رژیم علیه قدس و ساکنان محله الشیخ جراح و مسجد مبارک الاقصی هدف حمله موشکی قرار داد.

وی افزود: دشمن باید پیام این حمله را به خوبی درک کند و اگر جنایات اشغالگران ادامه داشته باشد، مقاومت نیز حملات خود را گسترده‌تر خواهد کرد.

گردانهای القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که اتاق عملیات مشترک مقاومت به رژیم اشغالگر تا ساعت 18 به وقت محلی امروز (دوشنبه 10 ماه مه) فرصت می‌دهد تا نظامیان خود را از مسجد الاقصی خارج کند.

«ابو عبیده» سخنگوی گردان‌های قسام تاکید کرد: اشغالگران تا ساعت 18 مهلت دارند نیروهای نظامی خود را از مسجد الاقصی و محله الشیخ جراح خارج ساخته و بازداشت شدگان را آزاد کنند، در غیر این صورت منتظر واکنش باشند.

تعلیق 24 ساعته رزمایش بزرگ رژیم صهیونیستی

همزمان منابع خبری گزارش دادند که رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی دستور توقف 24 ساعته رزمایش ارتش این رژیم به دلیل احتمال تشدید شرایط امنیتی در سرزمین‌های اشغالی را صادر کرده است.

"الیاس کرام" تصریح کرد که این تحولات بر پایه برخی اطلاعات حساس، نشانگر احتمال وقوع درگیری طی ساعات آینده است.

اوضاع در قدس بحرانی گزارش می‌شود و بر اساس آخرین آمار هلال احمر فلسطین  331 فلسطینی در درگیری‌های امروز زخمی شدند که حال 7 تن از آنها وخیم گزارش شده است.

مسیر پرواز هواپیماها در فروگاه «بن‌گورین» تغییر کرد

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که به دلیل احتمال تشدید شرایط امنیتی در نوار غزه، این رژیم تصمیم دارد، مسیر پروازهای غیر نظامی و مسافربری خود را در فرودگاه بن گوریون تغییر دهد.

پناهگاه‌ها به روی صهیونیست‌ها باز شد

رژیم صهیونیستی از ترس درگیری با مقاومت فلسطین در غزه، تمامی پناهگاه‌ها در شهر اشغالی عسقلان را به روی صهیونیست‌ها باز کرد.

همچنین تمامی فعالیت‌های اجتماعی در شهرک‌های صهیونیستی مجاور نوار غزه نیز تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند که هزاران شهرک‌نشین صهیونیست از مناطق مختلف اراضی اشغالی در حال رفتن به قدس هستند تا در تعرض جمعی به این مسجد مشارکت داشته باشند.

به گفته برخی منابع، ممکن است صهیونیست‌ها پس از آرام‌تر شدن اوضاع بخواهند طرف‎های عصر به مسجد الاقصی یورش ببرند.

بر همین اساس، از فلسطینیان ساکن قدس خواسته شده مسجد الاقصی را ترک نکنند و همچنان به اعتکاف در آن ادامه دهند تا راه تعرض شهرک‌نشینان به این مسجد کاملا بسته شود.

بر اساس گزارش الجزیره، شماری از شهرک نشینان صهیونیست به محوطه مسجد الاقصی  وارد شدند و در تدارک تعرض به مسجدالاقصی هستند. 

نظامیان رژیم صهیونیستی تنها به فلسطینی‌هایی بالای 40 سال اجازه ورود به مسجد الاقصی برای ادای فریضه نماز را صادر کردند. 

 تعداد زیادی از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی برای تأمین امنیت بازدید نمایندگان تندرو کنست از محله الشیخ جراح وارد این محله شدند.

همچنین نیروهای کمکی از نظامیان اشغالگر به محله الشیخ جراح در بخش شرقی شهر قدس  رسیدند و  اوضاع در این منطقه بحرانی است. 

حماس: مقاومت «دست به ماشه» باشد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در قدس اشغالی لحظاتی پیش در موضع گیری جدید و  در واکنش به اقدامات سرکوب گرانه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی از عملیات مشترک مقاومت خواست که برای پاسخگویی به تجاوزت رژیم صهیونیستی در آمادگی کامل باشد.  

در بیانیه جنبش حماست آمده است:  تأکید می‌کنیم، آمادگی ما در محوطه‌های مسجد الاقصی ادامه دارد، همچنین به حرکت خود از تمام روستاها و شهرهای فلسطینی نشین  و تلاش برای برگزاری نماز در مسجد الاقصی ادامه می‌دهیم.

این جنبش در ادامه افزود: از سپر مستحکم و ملت سربلند خود در نوار غزه می‌خواهیم که شب، شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه را به آتشفشان تبدیل کنند و از نیروهای مقاومت شجاع و اتاق عملیات مشترک آنها می‌خواهیم، انگشتان خود را روی ماشه نگه دارند.

شبکه الجزیره امروز صبح از وقوع درگیری‌های شدید میان فلسطینیان و نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در محوطه مسجدالاقصی خبر داد.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست به حرم مقدس یورش برده با تجمع‌کنندگان فلسطینی درگیر شدند.

در پی این درگیری‌ها دهها فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌های پلاستیکی از جانب نظامیان رژیم اشغالگر مجروح شدند.

مسئول رسانه‌ای شورای اوقاف مسجدالاقصی اعلام کرد که نظامیان اشغالگر مسجد را به‌شکل کامل محاصره کرده‌اند.

اوضاع در مسجدالاقصی به‌شدت متشنج و بحرانی و کاملاً به صحنه جنگ تبدیل شده و درگیری بین نیروهای اشغالگر و فلسطینی‌ها به خارج از منطقه مسجدالاقصی نیز کشیده شده است.

فلسطین الیوم گزارش داد: اشغالگران صهیونیست، مسجد الاقصی را به میدان جنگ تبدیل کرده‌اند و درگیری‌های شدیدی در صحن مسجد الاقصی جریان دارد.

خبرنگار فلسطین الیوم از هدف قرار گرفتن روزنامه‌نگاران به‌شکل مستقیم و زخمی شدن شماری از آنها خبر داد و اعلام کرد: از جمله رونامه‌نگارانی که هدف قرار گرفته‌اند، «محمد سمارین» و «عمارنه»، «لواء ابورمیله» و «رامی الخطیب» هستند.

آمار زخمی‌های امروز  مسجدالاقصی

تعداد مجروحان درگیری‌های مسجدالاقصی به 331 نفر رسید.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی 331 فلسطینی زخمی شدند که حال 7 تن از آنها وخیم گزارش شده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد: بسیاری از زخمی‌شدگان از ناحیه چشم هدف قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش نظامیان صهیونیست برای متفرق کردن فلسطینیان در مقابل «باب الاسباط» اقدام به پرتاب گازهای اشک‌آور کردند که در پی آن چندین فلسطینی مجروح شدند.

همچنین نظامیان اشغالگر یک نوجوان فلسطینی را بازداشت کرده یک نوجوان دیگر را مقابل باب الاسباط مورد ضرب و شتم قرار دادند.‎

شهادت یک فلسطینی

همچنین گزارش‌ها حاکی از شهادت یک فلسطینی به‌دست یک شهرک‌نشین صهیونیست در قدس اشغالی است.‎

نظامیان صهیونیست در تلاش برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از داخل منطقه قدیمی در قدس اشغالی هستند و به‌سمت روزنامه‌نگاران یورش بردند.

نیروهای اشغالگر همچنین مقابل باب الاسباط در مسجدالاقصی مستقر شده‌اند.

مدیر اداره اوقاف مسجدالاقصی در گفتگو با الجزیره گفت که نظامیان صهیونیست همه کلیدهای مسجدالاقصی را مصادره کرده‌اند

صیهونیست‌ها به کادر درمانی هم رحم نمی‌کنند

خبرنگار الجزیره در این زمینه گزارش داد که نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی برخی از مجروحان را بازداشت و از معالجه پزشکی آنان جلوگیری می‌کنند.

بر اساس این گزارش نظامیان صهیونیستی کادر پزشکی و نیروهای امدادرسانی را از صحن مسجدالاقصی اخراج کردند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی بعضی از مجروحان در داخل مسجد الاقصی را بازداشت می‌کنند و به نیروهای امدادگر اجازه امدادرسانی به دیگر مجروحان را نمی‌دهند.

مدیر مسجدالاقصی در گفتگو با خبرنگار الجزیره اعلام کرد که صهیونیست‌ها به اتاقی که سیستم صوتی مسجد القبلی در آن قرار دارد، یورش برده به‌سوی مسجد قبة الصخره، گاز اشک‌آور پخش کردند.

طبق گزارش الجزیره، نظامیان صهیونیست، امروز از چند دروازه به مسجدالاقصی یورش بردند. اکنون درگیری اصلی میان نظامیان اشغالگر و فلسطینیان در بخش «مسجد القبلی» متمرکز است و صهیونیست‌ها با گلوله‌های لاستیکی، فلسطینیان را مورد هدف قرار می‌دهند.

استقرار تک تیراندازان در مناطق مختلف مسجدالاقصی

شاهدان عینی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر در غرب مسجد الاقصی به‌تعداد زیاد مستقر شده‌اند و تک‌تیراندازان در مناطق مختلف مسجد الاقصی و صحن آن مستقر شده‌اند و به‌شکل گسترده با گاز اشک‌آور به‌سوی محافظان مسجد الاقصی حمله می‌کنند و این پس از بستن درب‌های مسجد الاقصی است.

نظامیان صهیونیست وحشیانه به‌سوی فلسطینی‌ها حمله کرده آنها را به‌سمت باب «حطه» و «الاسباط» به‌منظور خالی کردن مسجد الاقصی سوق دادند.

فلسطین الیوم از بیرون کردن مدیر مسجد الاقصی و نیز شورای اوقاف از مسجد الاقصی خبر داد.

بیش از 10هزار نظامی صهیونیست در قدس مستقر شده‌اند

شبکه المیادین گزارش داد: نظامیان اشغالگر با بمب و گلوله‌های پلاستیکی حمله کردند. بیش از 10 هزار نظامی صهیونیست در قدس مستقر شده‌اند که این رقمی بی‌سابقه محسوب می‌شود.

رادیو رژیم صهیونیستی از زخمی شدن 7 نظامی صهیونیست در مسجد الاقصی خبر داد.

خبرنگار المیادین گزارش داد: نظامیان صهیونیست از ما می‌خواهند که از «باب الاسباط» دور شویم اما ما همچنان می‌مانیم. نظامیان اشغالگر اجازه امدادرسانی به تیم‌های امدادی را نمی‌دهند.

شب گذشته نیز اهالی قدس ساعات ناآرامی داشتند. هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در تجاوز سه روز گذشته نیروهای اشغالگر در قدس اشغالی بیش از 560 فلسطینی زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین همچنین اعلام کرد که تنها در درگیری شب گذشته نظامیان اشغالگر با جوانان فلسطینی در محله الشیخ جراح و باب العامود 19 فلسطینی زخمی شدند.

منابع خبری همچنین از بازداشت 15 نفر در تظاهرات همبستگی با قدس و الاقصی در حیفا خبر دادند.

منابع محلی در قدس اشغالی نیز از حمله شمار زیادی از شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی به خانه‌های فلسطینیان در محله الشیخ جراح خبر دادند.

شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی هم‌اکنون درصدد شکستن باب المغاربه و تعرض به مسجد الاقصی هستند.

****واکنش‌ها به درگیری‌های امروز مسجدالاقصی****

هنیه: دشمن صهیونیستی باید منتظر عواقب تجاوزهای  خود باشد

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: مقاومت کاملا آماده است و هرگز در برابر آنچه در قدس و مسجد الاقصی در جریان است، ساکت نمی‌نشیند، در صورتی که دشمن صهیونیستی دست از طرح‌ها و توطئه‌های شیطانی خود برندارد، آن وقت مقاومت حرف آخر و نهایی خود را در این نبرد خواهد زد.

وی افزود: دشمن صهیونیستی باید دست از تجاوزات و جنایت علیه قدس، مسجد الاقصی و محله الشیخ جراح بردارد و مسئولیت تمامی عواقب و پیامدهای این جنایات متوجه این رژیم خواهد بود.

شیخ الازهر: جهان در برابر تروریسم وحشیانه صهیونیست‌ها در «سکوت شرم آوری» است

«احمد الطیب»، شیخ الازهر در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی گفت: «جهان هنوز در برابر تروریسم وحشیانه صهیونیست‌ها و تجاوزات شرم آور آن علیه مسجد الاقصی و برادرانمان در سکوت شرم آوری بسر می‌برد، هر قدر زمان بگذرد، فلسطین در برابر ستمگران سر فرود نخواهد آورد».

خطیب مسجد الاقصی:کجایند عادی‌کنندگان روابط با اشغالگران اسرائیلی؟!

شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی تأکید کرد که اشغالگران اسرائیلی جنگی همه‌جانبه را علیه نمازگزاران و معتکفین در مسجد الاقصی به‌راه انداخته‌اند و اجازه ورود آمبولانس و خودروهای امدادرسانی به داخل مسجد را نمی‌دهند.

شیخ صبری با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها به درمانگاه مسجد الاقصی یورش برده وسایل داخل آن را شکستند، تأکید کرد: عادی‌کنندگان روابط با اسرائیلی‌ها کجایند و چه‌موضعی در قبال حوادث جاری در مسجد الاقصی دارند؟!

جهاد اسلامی و حماس: آنچه در مسجد الاقصی می‌گذرد «کشتار و جنایت» است

«خضر عدنان» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: آنچه در مسجد الاقصی رخ می‌دهد، کشتار است.

وی افزود: اشغالگران مرتکب کشتار در مسجد الاقصی شده‌اند. یورش به مسجد الاقصی و زخمی کردن صدها نفر از محافظان آن جنایتی است که تاوان به‌همراه دارد و ما به مقاومت مردمی‌مان اعتماد داریم.

این رهبر جهاد اسلامی فلسطین بیان کرد: اشغالگران گله‌های صهیونیست را وارد کردند تا خون نمازگزاران در مسجد الاقصی را بریزند.

جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: حمله تروریستی به مسجد الاقصی بدون واکنش ملت فلسطین نخواهد ماند.

در بیانیه این جنبش آمده است: ما خواستار انتفاضه و خشم فلسطینی‌ها در سراسر فلسطین هستیم. ما سکوت مشکوک سازمانهای بین‌المللی را محکوم می‌کنیم و آنها را نشانه عجز و ناتوانی می‌دانیم.

جنبش حماس با تأکید بر اینکه آنچه در مسجدالاقصی جریان دارد «جنایت واقعی» است، اعلام کرد که دشمن صهیونیستی «بهای سنگینی» را پرداخت خواهد کرد.

«سامی ابوزهری» از رهبران حماس گفت: از همه مردم فلسطین می‌خواهیم که به خیابان‌ها بیایند و با اشغالگران درگیر شوند.

واکنش دیگر گروههای مقاومت فلسطین

دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین هم اعلام کردند: ما به نبرد دفاع از قدس و محله شیخ جراح ادامه خواهیم داد.

گروههای مقاومت فلسطین خطاب به ساکنان قدس گفتند: شما ای ساکنان قدس، تنها نیستید. ما با شما هستیم و شما را تنها نخواهیم گذاشت.

جنبش ابتکار ملی هم به‌کارگیری زور علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی را جنایت آپارتایدی دانست.

فراخوان حرکت مردمی برای یاری مسجدالاقصی

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم اعلام کرد: انتفاضه مسجد الاقصی واکنشی قوی به عادی‌سازی و سازش است.

شبکه المنار از شروع تظاهرات گسترده در شهر رام‌الله خبر داد و اعلام کرد که مساجد در «الخلیل» خواستار حرکت مردمی برای یاری قدس و مسجد الاقصی شده‌اند.

اهداف شهرنشینان صهیونیست برای تعرض به مسجدالاقصی

گروهک‌های تندروی صهیونیست 3 هدف را از تعرض به مسجد الاقصی دنبال می‌کنند:

1ـ ورود بیش از 2000 شهرک‌نشین تندرو به مسجد الاقصی

2ـ برپایی عبادات و مراسم‌های تلمودی در داخل مسجد الاقصی به‌طور جمعی و علنی

3ـ این‌که تمامی این اقدامات در 10 روز پایانی ماه رمضان انجام گیرد، تا بگویند مسجد الاقصی در حقیقت هیکل و معبد کذایی آنان است و صهیونیست‌ها نسبت به مسلمانان حقانیت بیشتری در این مسجد دارند.

گروهک‌های صهیونیستی چرا این اهداف را برگزیده‌اند؟

تفکر و نگرش گروهک‌های تندروی صهیونیستی مبتنی بر جایگزینی دینی است، یعنی تخریب کامل مسجد الاقصی و ساخت معبد کذایی یهود روی خرابه‌های آن.

این گروهک‌ها و جماعت‌ها برای تحقق این هدف دو برنامه را در پیش گرفته‌اند: تقسیم زمانی مسجد الاقصی که با خیزش قدس در سال 2015 و خیزش باب الاسباط در سال 2017 شکست خورد و تقسیم مکانی که خیزش باب الرحمه در سال 2019 آن را ناکام گذاشت.

در نتیجه، صهیونیست‌ها اواخر سال 2019 راه سومی را در پیش گرفتند، یعنی پایه‌گذاری معنوی هیکل از طریق برپایی مراسم‌های تلمودی در مسجد الاقصی، گویی که این مسجد صرف‌نظر از ساختمان‌ها و اماکن مختلف آن هیکل و معبد کذایی آنان است تا این‌گونه برای یهودی‌سازی آن مقدمه‌چینی کنند و برای همین منظور، 3 هدف پیش‌گفته را وضع و حدود 35 روز پیش هم کنفرانسی مقدماتی را برای آن برگزار کردند، به همین خاطر کابینه رژیم صهیونیستی بر پیشبرد آن اصرار دارد.

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه