ارسال به دیگران پرینت

مشاور پیشین وزارت خارجه آمریکا: واشنگتن برای بازگشت به برجام جدی است

دنیس جت مقام سابق کاخ سفید بازگشت به برجام را زمان‌بر دانست و گفت: مخالفت‌هایی با این توافق می‌شود مانند مخالفت‌های اسراییل با برجام، به همین دلیل احیای برجام به سرعت اتفاق نخواهد افتاد و نیازمند غلبه بر موانع است.

مشاور پیشین وزارت خارجه آمریکا: واشنگتن برای بازگشت به برجام جدی است

مقام سابق کاخ سفید بازگشت به برجام را زمان‌بر دانست و گفت: مخالفت‌هایی با این توافق می‌شود مانند مخالفت‌های اسراییل با برجام، به همین دلیل احیای برجام به سرعت اتفاق نخواهد افتاد و نیازمند غلبه بر موانع است.

دنیس جت مشاور پیشین وزارت خارجه آمریکاست وی سال‌ها به عنوان سفیر آمریکا در کشورهای مختلف فعالیت کرده است. دنیس جت هم اکنون استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه دولتی پنسیلوانیا است.

نباید انتظار احیای سریع برجام را داشته باشیم 

وی در ابتدا در مورد نشست وین گفت: نشست وین باعث پیشرفت کند در روند احیای برجام می‌شود اما موانع و مسائل دشوار و پیچیده‌ای وجود دارد که باید مورد مذاکره و حل شود. دو سال طول کشید تا مذاکره در مورد معامله اصلی صورت بگیرد، بنابراین نباید انتظار بازگشت سریع به آن را داشته باشیم این اتفاق زمان‌بر است.

این استاد دانشگاه افزود: به طور حتم هدف جلسات، بازیابی توافق‌نامه میان ایران و آمریکا است، اما مسائلی باقی مانده که باید حل شود‌.

برای احیای برجام آمریکا باید تحریم‌ها را لغو کند

وی در ادامه به تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: اگر قرار است این توافق دوباره تمدید و احیا شود، باید آمریکا تحریم‌ها را لغو کند. چیزی که مشخص است این است که ایالات متحده در مورد بازگشت به برجام کاملا جدی است و با لغو تحریم‌ها این جدی بودن مشخص می‌شود.

برای احیای برجام موانع زیادی وجود دارد

این استاد دانشگاه تاکید کرد: برای رسیدن به توافق لازم است طرفین اقداماتی انجام دهند ایران هم باید به تعهدات خود بازگردد. برای احیای برجام بسیاری از موانع وجود دارد، مانند مخالفت‌هایی که با این توافق می‌شود و مخالفت‌های اسراییل با برجام، به همین دلیل احیای برجام به سرعت اتفاق نخواهد افتاد و نیازمند غلبه بر موانع است.

دنیس جت تاکید کرد: من معتقدم در چند روز آینده و در مدت کوتاه نباید توقع احیای برجام را داشت، تصور می‌کنم مذاکرات برای احیای برجام ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

 

منبع : ایلنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه