ارسال به دیگران پرینت

جدایی بیل و ملیندا گیتس | طلاقی بی مانند

ثبت طلاق بیل و ملیندا گیتس نشان داد که زنان همیشه جنس ستم کشیده جامعه نیستند و اگر هر کدام از زوجین احساس کنند در کنار شریک خود "رشد" نمی کنند گزینه طلاق و جدایی را بر می‌گزینند.

جدایی بیل و ملیندا گیتس | طلاقی بی مانند

بیل و ملیندا گیتس زوجی که بزرگترین بنیاد خیریه جهان متعلق به آنهاست، طی بیانیه ای اعلام کردند که پس از ۲۷ سال زندگی مشترک و ازدواج رسمی می‌خواهند طلاق بگیرند.

آنگونه که در بیانیه آنها آمده است دلیل این طلاق، هیچ کدام از مشکلات و آسیب های رایجی که به دنبال جدایی یک زوج، در جامعه شاهد آن هستیم نبوده است. آسیب هایی در حوزه های مالی، عاطفی و یا خشونت.

آنها در بیانیه مشترک خود گفتند "ما دیگر باور نداریم که می‌توانیم به عنوان یک زن و شوهر همراه هم رشد کنیم".

 

ثبت طلاقی بی مانند

درست است؛ سکون "رشد" هم می تواند پایان بخش یک زندگی مشترک باشد. جورج برنارد شاو گفته مشهوری دارد که "زندگی عمر کردن نیست، بلکه "رشد" کردن است، عمر کردن کاری است که از همه حیوانات برمی‌آید. اما رشد کردن هدف والای انسان است که عده معدودی می‌توانند ادعایش را داشته باشند."

زندگی ما چقدر توام با "رشد" است وتوجه به رشد برای دست یافتن به کیفیت زندگی مشترک چقدر برای ما اهمیت دارد؟

طبیعی است که یک زوج در حالت عادی زندگی مشترک، ابتدا به تامین نیازهای معیشتی، عواطف وپرهیز از خشونت برای خوشبختی وکامیابی فکر می کند؛ این در حالی است که اگر ما ثروتمندترین زوج جهان هم که باشیم اما کنار یکدیگر رشد نکنیم در حقیقت یک بازنده ماراتن زندگی هستیم. حتی عشق در زندگی مشترک هم وقتی مفهوم واقعی خود را حفظ می کند که با رشد توام باشد.

بیل و ملیندا گیتس

رشد، تنها تغییرات جسمانی، فیزیولوژی و زیبایی شخص نیست؛ بلکه روانشناسان رشد در مرتبه ای بالاتر، به رشد شخصیتی و اجتماعی انسان ها و ارتباط آنها با یکدیگر تاکید دارند. فرقی نمی کند رشد در درون ما انسان ها پیوسته باشد یا ناپیوسته؛ مهم تر اینکه یک انسان موفق می بایست مدام در زندگی خود با خانواده و محیط اجتماعی رشد را تجربه کند و اگر این تجربه به سکون گراید در حقیقت افول و مرگ تدریجی برای ما آغاز می شود.

بسیاری از ما انسان ها در طول زندگی مشترک خود به این افول ومرگ تدریجی عادت کرده ایم و حتی خیلی هم به آن توجهی نداریم. اما انسان های بسیار کمی هستند که هر کجا دیدند رشد در زندگی شان متوقف شده نمی توانند ادامه دهند و راه حل طلاق را بر می گزینند.

در ساده ترین تعریف طلاق؛ آنگونه که بروس کوئن می گوید "یک راه حل اجتماعی پذیرفته شده برای ازدواج هایی است که با موفقیت همراه نیست."

موفقیت از نگاه هر انسانی می تواند یک معنا داشته باشد. ممکن است بسیاری از ما رسیدن به ثروت و حتی عطوفت در زندگی مشترک را بالاترین حد "موفقیت" یک زوج بدانیم، اما برای " بیل و ملیندا گیتس" اینطوری نبود.

ملیندا گیتس، همسر بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت پس از طلاق از همسرش به دومین زن ثروتمند جهان تبدیل شده است.

در حالی که این زوج در طبقه ثروتمندترین افراد جهان قرار دارند و بنظر می رسد این زندگی با عطوفت لازم نیز همراه بوده است اما آنها تنها به دلیل توقف "رشد" حاضر نیستند زندگی مشترک خود را ادامه دهند.

تنها رشد و دانش است که به یک زندگی طراوت مداوم می دهد و هیچ دلیل زیستی دیگر نمی تواند عامل سلطه واقعی یک مرد یا زن در زندگی مشترک باشد.

ثبت طلاق بیل و ملیندا گیتس نشان داد که زنان همیشه جنس ستم کشیده جامعه نیستند و اگر هر کدام از زوجین احساس کنند در کنار شریک خود "رشد" نمی کنند گزینه طلاق و جدایی را بر می گزینند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه