ارسال به دیگران پرینت

اصول‌گرایان به دنبال هاشمی سازی از رئیسی | قالیباف و دلی شکسته از راست‌گرایان

اصول‌گرایان به دنبال این هستند که گل دقیقه آخر نخورند. به خاطر همین به دنبال یک نامزد مطمئن هستند و این نامزد از نظر آنها سید ابراهیم رئیسی است.

اصول‌گرایان به دنبال هاشمی سازی از رئیسی | قالیباف و دلی شکسته از راست‌گرایان

مصطفی داننده : اصول‌گرایان روزهای پراسترسی را تجربه می‌کنند. آنها بعد از سال‌ها خود را جلوی دروازه ریاست جمهوری می‌بینند و معتقدند، تنها یک ضربه  باقی مانده است و تمام.

قطعا انفعال حسن روحانی در دولت و نمایندگان اصلاح طلب در مجلس دهم و البته بلایی به نام ترامپ، تاثیر زیادی در این خودپیروزبینی اصول‌گرایان داشته است.

اصول‌گرایان از  انتخابات ریاست جمهوری 92  ترسیده‌اند و دوست ندارند دوباره در لحظه آخر، هرچه بافته بودند بر آب شود. آنها فکر نمی‌کردند که جریان اصلاحات بعد از سال 88 بتواند قد علم کند و بازی انتخابات را به دست بگیرد. درست مثل سال 76 که قبای ریاست جمهوری را برای ناطق نوری دوخته بودند.

حالا اما به هر شکل ممکن به دنبال این هستند که گل دقیقه آخر نخورند. به خاطر همین به دنبال یک نامزد مطمئن هستند  و این نامزد از نظر آنها سید ابراهیم رئیسی است.

جریانی که مدیریت انتخابات اصول‌گرایان را راهبری می‌کنند، حساب چندانی روی قالیباف، محسن رضایی و دیگر سردارانی که سودای انتخابات دارند، نمی‌کنند.

آنها نامزدی می‌خواهند که بتواند بدون دردسر، رای‌ها را به سمت خود جلب کند. 16 میلیون رای سیدابراهیم رئیسی در سال 96، در  ایجاد این تصور بی‌تاثیر نبوده است. 

نگارنده فکر می‌کند که هادیان انتخابات ریاست جمهوری در جریان اصول‌گرا برای رونمایی از سیدابراهیم رئیسی، از استراتژی سال 92 مرحوم هاشمی رفسنجانی استفاده خواهند کرد. حضور در لحظات آخر و ایجاد یک شوق سیاسی در میان حامیان جریان راست. می‌شود از همین امروز تیتر « آن مرد آمد» را در رسانه‌های منتسب به جریان راست تصور کرد.

 شاید در میان تمام این مشتاقان برای آمدن رئیسی به انتخابات، قالیباف تنها کسی است که دوست دارد، رییس قوه قضاییه پای به میدان انتخابات نگذارد. ماجرای کنار کشیدن به نفع رئیسی در سال 96 همچنان در ذهن رئیس مجلس باقی مانده است.

به نظر می‌رسد قالیباف حتی دلی شکسته هم داشته باشد. آنهم به خاطر اینکه جریان سیاسی‌اش روی او به عنوان یک نامزد رای آور حساب نمی‌کند. 

قالیباف خرداد 1400 را بهترین زمان برای رسیدن به پاستور می‌داند و دوست ندارد این فرصت را از دست بدهد و دوباره منتظر بنشیند. به ویژه اینکه سابقه دو ناکامی در انتخابات 84 و 92 را در کارنامه دارد.

باقی نامزدهای جریان اصول‌گرا مثل جلیلی، سعید محمد، حسین دهقان، ضرغامی و حتی محسن رضایی، چندان جدی نیستند و خود راست‌گرایان هم می‌دانند که با آنها نمی‌توانند به رویای خود برسند.

البته در این میان باید دید جریان اصلاحات به چه نامزدی پای به عرصه رقابت می‌گذارد. آیا آنها می‌توانند ظریف را راضی به ثبت نام کنند؟ داستان علی لاریجانی به کجا ختم خواهد شد؟ باید چند روز منتشر نشست و بعد زمین بازی انتخابات را بیشتر از گذشته تحلیل کرد.

آنچه تا امرو هویداست این معناست که اصول‌گرایان دوست ندارند، رویای‌شان به باد سپرده شود، به خاطر همین تمام توان‌شان را گذاشته‌اند باید یک نامزد حداکثری وارد میدان شوند.        

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه