ارسال به دیگران پرینت

ضربه کاری قالیباف و نوابِ او به مجلس

سخنگوی فراکسیون مستقلین در واکنش به احتمال کاندیداتوری رئیس مجلس و نواب او در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اعلام حضور اعضای هیئت رئیسه مجلس در انتخابات ریاست جمهوری آسیب جدی به مجلس وارد کرده است.

ضربه کاری قالیباف و نوابِ او به مجلس

برنا | سخنگوی فراکسیون مستقلین در واکنش به احتمال کاندیداتوری رئیس مجلس و نواب او در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اعلام حضور اعضای هیئت رئیسه مجلس در انتخابات ریاست جمهوری آسیب جدی به مجلس وارد کرده است.

غلامرضا نوری قزلچه، نماینده مردم بستان آباد و سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی در گفتگویی به احتمال کاندیداتوری رئیس مجلس و نواب او در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

بخشی از این گفتگو را در ادامه بخوانید؛

* اعلام حضور اعضای هیئت رئیسه مجلس در انتخابات ریاست جمهوری آسیب جدی به مجلس وارد کرده است، عملا هیئت رئیسه مجلس و ارکان آن به گونه ای القا می کنند که مجلس جای خدمت نیست، مجلس کاره ای نیست، پس برویم در ریاست جمهوری به مردم خدمت کنیم، این عمل فی نفسه تضعیف کننده مجلس است، سکان داران مجلس خیلی اهمیتی برای این مسند و این قوه قائل نیستند و آن را موثر نمی دانند و کاملا بر خلاف فرمایش امام راحل که مجلس را در راس امور می دانستند، عمل می شود. ارزش مجلس خیلی بالاتر از اینهاست. مجلس هم قانونگذار و هم ناظر بر قوه اجرایی کشور است و هم ریل گذار آن است. جایگاه آن خیلی با اهمیت و مهم است.

* سودای نمایندگان برای رییس جمهور شدن باعث شده که مقداری چالش ها و اصطحکاک هایی با دولت پیش بیاید و با دولت رقابت کنند که این عدم تعامل با دولت، در یک سال گذشته به شرایط اجتماعی کشور آسیب زد. یکی از آثار دیگر آن است که وقتی، رقابتی پیش می آید تعامل و همکاری را به حاشیه می برد و ارتباطات و تعاملات را دچار اختلال می کند. آقایان خود را در قوه مقننه مستاجر موقتی احساس می کنند و برنامه بلند مدت و ۴ ساله با شوق و ذوق ندارند، این هم آثارش را در مجلس و بدنه اداری مجلس می‌گذارد و موضوعات زود گذر و شعاری بولد می شود و موضوعات اساسی خیلی، مطرح نمی شود. 

* مجلس محل خدمت است؛ تاریخ کشور را نگاه کنید اتفاقات مهمی در کشور رخ داده که ریشه در مجلس داشته است از مشروطیت آن گرفته تا بحث نهضت ملی شدن صنعت نفت، البته موضوعات منفی مثل کاپیتالاسیون یا قرارداد وثوق الدوله هم وجود داشته که این نشان می دهد مجلس محل اثرگذاری و محل خدمت شایان است.

* مجلس یا نمایندگان از قدرتی برخوردار نیستند، شاید در جایگاه اداری از نظر قانون بگوییم نماینده با وزیر هم تراز است ولی هیچ نماینده ای قدرت اجرایی یا قدرت سیاسی یک وزیر در کشور را ندارد طبیعتا این می تواند یکی از مشوق هایی باشد که نمایندگان را به سمت کارهای اجرایی، سوق بدهد. ولی باید این را اذعان کنیم که مجلس محل ریل گذاری و اثر گذاری است و نباید با این اقدامات جایگاه آن را تضعیف کرد. اینکه دسته جمعی به سمت ریاست جمهوری برویم و همه چیز را به حاشیه ببریم مجلس را تخریب و تضعیف کردیم. مقام معظم رهبری، رئیس جمهور خیلی از وزرا و مسئولین ارشد نظام، مطمئنا یک دوره ای نماینده مجلس بودند، نمی خواهیم ارتباط قطع شود ولی اینکه مجلس را به حاشیه ببریم تا به ریاست جمهوری برسیم این نگاه درستی نیست. نباید مجلس را سکوی پرتاب ریاست جمهوری دانست.   

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه