ارسال به دیگران پرینت

زمان اجرای دوباره طرح ترافیک چه زمانی اعلام شد ؟

ترافیک تهران از پنج اردیبهشت بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا به مدت یک هفته لغو شد تا شهروندان با استفاده از خودروهای شخصی در شهر تردد کنند و این تمدید تا پایان این هفته ادامه یافت تا به این ترتیب تعداد مسافران مترو و سایر ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش یابد اما با اتمام این هفته، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفت و گویی از تمدید یک هفته ای لغو طرح ترافیک خبر داد.

 زمان اجرای دوباره طرح ترافیک چه زمانی اعلام شد ؟

ستاد ملی کرونا در راستای افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی در پایتخت و به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا، از پنجم اردیبهشت تصمیم بر لغو یک هفته‌ای طرح ترافیک گرفت؛ اقدامی که پس از تمدید چندباره آن، زمان اجرای دوباره طرح ترافیک ۲۵ اردیبهشت اعلام شده‌است.

طرح ترافیک تهران از پنج اردیبهشت بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا به مدت یک هفته لغو شد تا شهروندان با استفاده از خودروهای شخصی در شهر تردد کنند و  این تمدید تا پایان این هفته ادامه یافت تا به این ترتیب تعداد مسافران مترو و سایر ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش یابد اما با اتمام این هفته، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفت و گویی از تمدید یک هفته ای لغو طرح ترافیک خبر داد.

سید مناف هاشمی معاون شهردار هفته گذشته نیز اعلام کرد که با توجه به شرایط قرمز شیوع کرونا در شهر تهران و با توجه به تمدید محدودیت ها و تعطیلی واحدهای صنفی در هفته آینده با موافقت شهردار تهران، لغو طرح ترافیک را تا پایان هفته ادامه خواهیم داد. 

وی این موضوع را هم گفت که برابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هفته گذشته لغو طرح ترافیک را در دستور کار داشتیم گرچه تاکنون ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی مبنی بر تمدید اجرا نشدن طرح ترافیک اعلام نکرده است اما با توجه به اینکه هفته جاری هم به واسطه ایام لیالی قدر تعطیلی پیش رو داریم و  از سوی دیگر تعطیلی واحدهای صنفی را شاهد هستیم، طرح ترافیک تا پایان هفته اجرا نخواهد شد.  

با این حال، شامگاه جمعه خبری در رسانه ها به نقل از هاشمی مبنی بر آغاز مجدد اجرای طرح ترافیک پس از اتمام ماه مبارک رمضان منتشر شده، خبری که هنوز ستاد ملی کرونا در خصوص قطعیت آن نظری نداده است.

وی در آخرین خبرها هدف از لغو طرح ترافیک، کاهش مسافران مترو و اتوبوس دانسته و اعلام کرده است که با وجود لغو ۲ هفته ای طرح ترافیک، تاثیری در کاهش تعداد مسافران مترو و بی آر تی مشاهده نکردیم، اگرچه هنوز هم از مردم درخواست می‌کنیم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند تا از افزایش ابتلا به کرونا جلوگیری شود.

پیش از این علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران بارها در جریان نشست ها و گفت و گو های مختلف با رسانه ها و مسئولان ملی اعلام کرده بود که پاشنه آشیل شیوع ویروس کرونا در پایتخت، ناوگان حمل و نقل عمومی است و باید با لغو طرح ترافیک از تجمع مردم در چنین سیستم هایی یا توسعه تعداد قطارها و اتوبوس ها کاست و جلوگیری کرد.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه