ارسال به دیگران پرینت

طارمی در ریوآوه یک پادشاه بود | بهترین خبر برای پورتو و هوادرانش

مهدی طارمی کلیدی ترین ستاره پورتو در یکی از حساس ترین بازی های فصل پرتغال است. از نگاه روزنامه معتبر آبولا، او شاید بتواند سرنوشت قهرمانی را عوض کند.

طارمی در ریوآوه یک پادشاه بود  | بهترین خبر برای پورتو و هوادرانش

تنها 4 هفته به پایان لیگ پرتغال باقیمانده و اسپورتینگ لیسبون با 6 امتیاز بیشتر از پورتو شانس اول قهرمانی محسوب می شود. پورتو با مهدی طارمی نزدیک ترین تعقیب کننده صدرنشین است و پنجشنبه باید در ال کلاسیکوی فوتبال پرتغال به مصاف بنفیکا برود.

دیداری که در لیسبون برگزار می شود و اهمیت فوق العاده بالایی دارد. بنفیکا با 4 امتیاز کمتر از پورتو تیم سوم جدول است و تقریبا شانسی  برای قهرمانی ندارد.

تا به اینجای فصل، مهدی طارمی مانع از این شده تا پورتو نیز همچون بنفیکا از رقابت برای قهرمانی جا بماند. ستاره ایرانی باعث شده تا امیدهای پورتو به فاصله 4 هفته تا پایان فصل همچنان حفظ شود. او در 5 بازی اخیر پورتو توانسته 4 گل به ثمر برساند و تنها برابر ویتوریا گیمارش بود که در امر گلزنی ناکام ماند. در همین بازه زمانی او در بازی برابر چلسی گلی زد که دنیا را تکان داد. هرچند گل او به چلسی که با قیچی برگردان به ثمر رسید، مانع از حذف پورتو از لیگ قهرمانان نشد ولی تحسین های جهانی را به دنبال داشت.

طارمی حالا با انگیزه تر از همیشه است و به نظر می رسد از لحاظ بدنی نیز به فرم ایده آل خود رسیده و این در چنین مقطع حساسی از فصل بهترین خبر ممکن برای پورتو و هوادرانش است.

 

طارمی ستاره اول خط حمله پورتو در اولین فصل حضورش در این باشگاه، بار دیگر به بنفیکا رسیده است. بازی پورتو و بنفیکا یک روز بعد از دیدار اسپورتینگ لیسبون برابر ریوآوه به انجام می رسد و هر نتیجه ای در این دیدار رقم بخورد، قطعا فشار بالایی روی یاران طارمی ایجاد خواهد کرد. حریف اسپورتینگ تیمی است که فصل قبل مهدی طارمی توانست برای آنها در 37 بازی 21 گل به ثمر برساند و با همان درخشش بود که در نهایت راهی پورتو شد.

 

نکته جالب اینکه طارمی چند روز پیش با گلی که به فامالیسائو زد، حالا تعداد گل هایش برای پورتو را به 21 رسانده یعنی برابر با گل هایی که فصل قبل برای ریوآوره زده بود. هرچند باید توجه داشت که او این تعداد گل برای پورتو را در 44 بازی زده است.

طارمی در 30 بازی از این 44 بازی به صورت ثابت در ترکیب قرار داشته است. او در ریوآوه 31 بازی از 37 بازی را فیکس بود. طارمی در ریوآوه یک پادشاه بود ولی مهمتر اینکه در پورتو نیز ثابت کرد، چه ستاره ارزشمندی است.

هدف طارمی و پورتو برابر بنفیکا، هم افزایش فشار بر اسپورتینگ است و هم اینکه در صورت کسب پیروزی، رتبه دومی خود را تقریبا قطعی کنند.

نقش طارمی در بازی پنجشنبه کلیدی و مهم خواهد بود چرا که گل زدن برای او کار راحتی است و به خوبی هم پاس گل می دهد. او البته که سلطان گرفتن پنالتی درون محوطه جریمه حریفان و گل کردن آنها نیز محسوب می شود.

 

منبع : ورزش3
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه