ارسال به دیگران پرینت

وزیر اسبق صنایع درگذشت

هادی نژاد حسینیان در دوره وزارت بیژن زنگنه، به عنوان معاون وزیر نفت در امور بین الملل منصوب شد و پس از آن مشاور وزیر نفت بود.

وزیر اسبق صنایع درگذشت

«سید محمد هادی نژاد حسینیان» که سابقه وزارت در دوران دفاع مقدس و دولت سازندگی را دارا بود، امروز پس از یک دوره طولانی بیماری درگذشت.

«سید محمد هادی نژاد حسینیان» در ۱۳۲۵ش درتهران به دنیا آمد. پس از اتمام تحصیلات ابتدائی و متوسطه، وارد دانشگاه تهران شد و در دانشکده فنی به تحصیل در رشته مهندسی راه و ساختمان پرداخت.

در ۱۳۴۹ با درجه فوق لیسانس راه و ساختمان فارغ التحصیل شد و تا ۱۳۵۴ش به فعالیت در شرکت‌های عمرانی پرداخت. در آن سال عازم آمریکا شد و به تحصیل در رشته حمل و نقل در مقطع دکتری پرداخت، ولی به علت پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۳۵۷، تحصیل را نیمه کاره رها کرده به کشور بازگشت.

وی فعالیت‌های سیاسی خود را در تشکل دانشجویی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و سپس انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایرانی آمریکا و کانادا متمرکز کرده بود و ۱۳۵۶، رئیس شورای رهبری انجمن‌های اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا بود.

وی در دهه ۶۰ به وزارت راه برگزیده شد و در کابینه آیت الله هاشمی رفسنجانی، وزیر صنایع سنگین بود و در دولت اصلاحات در دوره اول وزارت کمال خرازی در وزارت خارجه، سفیر دائم ایران در سازمان ملل شد.

نژاد حسینیان همچنین در دوره وزارت بیژن زنگنه، به عنوان معاون وزیر نفت در امور بین الملل منصوب شد و پس از آن مشاور وزیر نفت بود.

سید محمد هادی نژاد حسینیان امروز در تهران در گذشت.

 

 

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه