ارسال به دیگران پرینت

بایدن به رییس موساد: نزدیک توافق با ایران نیستیم

منابع آمریکایی و اسراییلی روایت هایی متفاوت از دیدار روز جمعه جو بایدن و یوسی کوهن در کاخ سفید دارند.

بایدن به رییس موساد: نزدیک توافق با ایران نیستیم

"جو بایدن" رییس جمهوری آمریکا روز جمعه در دیدار با رییس سازمان اطلاعات اسراییل (موساد) در کاخ سفید به او گفته توافق با ایران نزدیک نیست و هنوز راه درازی برای رسیدن به یک توافق احتمالی با ایران در پیش است.

به گزارش عصرایران، وب سایت خبری" اکسیوس" به نقل از یک منبع مطلع اسراییلی نوشت: بایدن روز جمعه به "یوسی کوهن" رییس موساد گفت که ایالات متحده هنوز تا رسیدن به توافق کامل با ایران برای بازگشت به توافق هسته ای (برجام) راهی طولانی در پیش دارد.

یوسی کوهن که از سال 2016 رییس موساد است روز جمعه در کاخ سفید با مشاور امنیت ملی بایدن و رییس جمهوری آمریکا دیدار کرده است. محور مذاکره رییس موساد در واشنگتن مذاکرات جاری آمریکا برای بازگشت به برجام بوده است.

به نوشته اکسیوس: کوهن در جریان دیدار روز جمعه خود با بایدن موضع اسرائیل را در مورد احیای برجام و مذاکرات با ایران، بیان کرد و به بایدن گفت که بازگشت ایالات متحده به برجام کنونی بدون تغییر مفاد آن یک اشتباه استراتژیک خواهد بود؛ در مقابل بایدن به رییس موساد اطمینان داده که ایالات متحده در آینده به دنبال جلب نظراسرائیل خواهد بود.

بایدن به رییس موساد: نزدیک توافق با ایران نیستیم

سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده درباره این جلسه گفته: جلسه کوهن در کاخ سفید روز جمعه با "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی کابینه آمریکا بوده و در ادامه بایدن برای ابراز تسلیت به مناسبت کشته شدن دهها اسراییلی در فاجعه روز پنج شنبه کوه مرون برای دقایقی با یوسی کوهن دیدار کرده است.

به گفته منابع کاخ سفید این دیدار کوتاه پس از تماس تلفنی بایدن با نتانیاهو به منظور ابراز تسلیت بایت فاجعه کوه مرون انجام شده است.

اما منبع اسراییلی بر خلاف این ادعا به اکسیوس گفته دیدار بایدن و کوهن از قبل برنامه ریزی شده بوده و به مدت 1 ساعت به طول انجامیده است. به گفته منابع اسراییلی این دیدار قبل از ظهر جمعه و مدتی پس از تماس تلفنی بایدن با نتانیاهو به مدت 1 ساعت به طول انجامیده است.

به گفته منبع اسراییلی، بایدن در جریان دیدار با کوهن پس از شنیدن نظرات مقام اسراییلی درباره مذاکرات با وین به منظور احیای برجام، به او تاکید کرده هنوز اتفاقی نیفتاده و راه درازی برای رسیدن به یک توافق نهایی با ایران در پیش است.

او ابراز اطمینان کرده که نظرات اسراییل را درباره ایران مورد توجه قرار خواهد داد.

کوهن در دیدار با بایدن تنها مقام اسراییلی حاضر در جلسه بوده و در این جلسه علاوه بر بایدن "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی آمریکا و "بیل برنز" رییس سیا نیز حضور داشتند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه