ارسال به دیگران پرینت

تفاوت اقامت دائم استرالیا با شهروندی چیست؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تابعیت استرالیا یا شهروندی آن را بدست بیاورید؟ می دانید که در قبال تابعیت چه امتیازاتی خواهید داشت و یا از مزایای حق شهروندی استرالیا آگاه هستید؟

تفاوت اقامت دائم استرالیا با شهروندی چیست؟

آیا شما هم عاشق استرالیا هستید؟!؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تابعیت استرالیا یا شهروندی آن را بدست بیاورید؟ می دانید که در قبال تابعیت چه امتیازاتی خواهید داشت و یا از مزایای حق شهروندی استرالیا آگاه هستید؟ اما مهمتر از همه باید بدانید قبل از تبدیل شدن به یک شهروند استرالیایی یا تبعه این کشور، تفاوت های این دو در چه چیزهاییست. 

استرالیا کشور بسیار زیبا و دل انگیزی است که خیلی ها آرزوی زندگی در آن را دارند، جزیره ای دوست داشتنی با آبی بی کران اقیانوس های آرام، هند و منجمد شمالی. کشوری که سرآمد قدرت های اقتصادی است و مردمش در اوج رفاه و خوشبختی زندگی می کنند.

استرالیا از جمله کشورهای مهاجر پذیری است که برای جذب سرمایه، نیروی کار ماهر و متخصص، دانشجویان با استعداد و سایر افرادی که به نحوی به رشد اقتصادی این کشور کمک می کنند، روش های مختلفی را طراحی کرده است. هر کدام از این روش ها، معیارها و ویژگی های خود را دارد تا افرادی که شرایط و معیارهای مورد نظر مهاجرت به استرالیا را دارند، به راحتی به این کشور مهاجرت کنند.

واقعیت این است که استرالیا کشوری پیشرفته با امکانات فوق العاده زیاد است و زندگی در آن، شما را از همه نگرانی های مالی، کار، درآمدی و ... فارغ می سازد. از طرفی این کشور مهاجر پذیر است و مهاجران را به خوبی حمایت می کند. دوست دارید بیشتر درباره استرالیا، این بهشت کوچک روی زمین، اطلاعات کسب کنید و درباره اقامت و شهروندی آن اطلاعات کاملی بدست بیاورید؟ در این مطلب به بررسی تفاوت اقامت دائم استرالیا با شهروندی این کشور می پردازیم. بنابراین تا انتها همراه ما بمانید ...

استرالیا در بسیاری از فاکتورهای بین المللی، همچون آزادی، کیفیت زندگی، تحصیلات، بهداشت، قدرت اقتصادی، حقوق سیاسی و آزادی های مدنی رتبه بالایی را به خودش اختصاص داده است. به همین دلیل استرالیا علاقه مندان بسیاری دارد و عده بسیاری در سراسر جهان، دلشان می خواهد که مهاجرت به استرالیا را تجربه کنند.
دولت استرالیا هم از این شرایط به سود خود استفاده می کند و کارگران ماهر بین المللی را با تشویق و حمایت، به سوی خود می کشاند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید عده بسیاری هم از طریق تحصیلی میخ خود را در استرالیا می کوبند و حدود 20 درصد دانشجویان جهان در این کشور تحصیلات خود را می گذرانند. با این حساب برای اینکه استرالیا را به محل زندگی و خانه جدید خود تبدیل کنید، باید ابتدا با روش اخذ اقامت دائم استرالیا آشنا شوید و همچنین شرایط اخذ شهروندی استرالیا را نیز بدانید.

 

آیا بدست آوردن اقامت دائم استرالیا آسان است؟
برای اخذ اقامت دائم استرالیا، باید ویزایی را درخواست بدهید که شرایط زندگی دائم شما را در استرالیا فراهم کند. برخی از انواع ویزاهای اصلی استرالیا که برای کار مورد استفاده قرار می گیرند، ویزاهای 189 ،190 و 491 هستند. 
البته ویزاهایی برای سرمایه گذاری، تحصیل و سایر هدف ها نیز وجود دارد که متقاضیان ویزای اقامت دائم با دست آوردن آن می توانند از اقامت دائمی استرالیا لذت ببرند. 
برای واجد شرایط بودن اقامت دائم استرالیا:
• باید حداقل به مدت 2 سال در یک منطقه خاص در استرالیا زندگی کرده باشید، یا از طرح مهاجرت منطقه ای و یا حمایت مالی استفاده کرده باشید.
• باید حداقل 12 ماه سابقه کار در یک منطقه از استرالیا را داشته باشید.
• باید 18 سال یا بیشتر داشته باشید تا بتوانید برای تابعیت استرالیا درخواست بدهید. کودکان به دلیل نداشتن شرایط سنی در برنامه والدین خود گنجانده می شوند.
• باید فرم درخواست تابعیت پر کنید که البته با توجه به سن و شرایط سلامتی شما متفاوت می باشد.
توجه داشته باشید که اقامت دائم به اسن معناست که بسیاری از حقوق را دارید ولی این حقوق با حق یک شهروند استرالیایی تفاوت هایی دارد. مثلا شهروندان حق ورود خودکار به استرالیا را دارند در حالی که افراد دارای اقامت دائم استرالیا دارای چنین حقی نیستند. شهروندان حق رأی برای انتخابات کشور استرالیا را دارند، در حالی که دارندگان اقامت دائم فاقد این حق می باشند.
به واسطه ویزای دائمی تسهیلاتی همچون امکان 5 ساله سفر به استرالیا را دارید ولی اگر این مدت پنج ساله به اتمام برسد، نیاز به "ویزای بازگشت مقیم" (Resident Return) دارید. 

۲۰۲۱۰۵۰۲_۱۳۵۱۱۳

با اخذ تابعیت یک شهروندی استرالیا واقعی شوید
شهروندی استرالیا به ای معناست که می توانید با قطعیت خود را یک استرالیایی بدانید و اعلام کنید که "من استرالیایی هستم". 
تبدیل شدن به یک شهروند استرالیا و در واقع گرفتن حق شهروندی، آرزوی بسیاری از مهاجران ملبورن و سیدنی است. چرا که به واسطه حق شهروندی، مزایای بسیاری در انتظارشان خواهد بود و حمایت کامل دولت استرالیا را خواهند داشت. در زیر برخی از معیارهای صلاحیت برای تابعیت عنوان شده است:
• افراد بالای 18 سال می توانند درخواست تابعیت استرالیا را بدهند
• باید آزمون تابعیت را گذرانده باشند، به جز افرادی که بالای 60 سال هستند
• نباید افراد متقاضی، سوء سابقه کیفری داشته باشند
• نباید بیش از سه ماه (90 روز) در 12 ماه، قبل از اقدام به اخذ تابعیت از استرالیا خارج شده باشند
• شما باید از 4 سال گذشته با ویزای معتبر در استرالیا اقامت داشته باشید
راه های اخذ شهروندی استرالیا به شرح زیر می باشد:
• تابعیت از بدو تولد
• تابعیت از تبار
• تابعیت از یک ایالت یا قلمرو
• تابعیت با اقرار 
مزایای اصلی شهروندی استرالیا:
• سفر به استرالیا بدون ویزا
• پشتیبانی همه جانبه از سوی دولت
• داشتن حق رای در انتخابات استرالیا
• امکان انتقال تابعیت استرالیایی به فرزندان خود بعد از تولد
• استفاده از خدمات درمانی رایگان (medicare)
• انتخابات شدن برای انتخابات
• فعالیت در مشاغل دولت فدرال استرالیا
• اخذ وام دانشجویی برای تحصیل
فراموش نکنید که ساکنان دائمی استرالیا شهروند استرالیا محسوب نمی شوند. در صورتی که واجد شرایط دریافت شهروندی استرالیا باشید، باید با مشورت افراد خبره در این زمینه، اقدام به درخواست حق شهروندی کنید. حتی در زمینه اقامت دائم استرالیا نیز می توانید روی کمک متخصصان حساب کنید تا دچار سردرگمی و اشتباه نشوید.
موسسه مهاجرتی پارسی کانادا یکی از موسسات برتر کشور در زمینه اخذ اقامت، ارائه مشاوره در امور مهاجرتی، تشکیل پرونده مهاجرتی با موفقیت تضمینی، برخورداری از کادر مجرب وکلا و کارشان و ... است. بنابراین اقامت استرالیا با موسسه پارسی کانادا را تجربه کنید و بدانید که با کمک کارشناسان و مشاوران این مجموعه موفقیت پرونده مهاجرتی شما صد در صدی است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه