ارسال به دیگران پرینت

بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری یا سقوط آزادی دیگر؟

قیمت بیت‌کوین | مهم‌ترین خبر در بازار ارز دیجیتال

بعد از اینکه در دو هفته گذشته بیت‌کوین حمایت قوی خط روند میان مدت خود را از دست داد در یک مسیر نزولی کوتاه مدتی قرار گرفت. به طوری که با کاهش 28 درصدی سطح قیمت 47 هزار دلار را لمس کرد. اما در محدوده حمایتی فوق متوقف گردید و بعد از نوسان چند روزه با یک کندل مثبت قوی شروع به افزایش کرد. هم زمان با بهبود وضعیت بیت‌کوین، نگرانی در بازار کریپتوکارنسی کم‌رنگ و آلت‌کوین‌‌ها شروع به افزایش قیمت کردند. بهترین سناریویی که می‌توانست بعد از ریزش بیت‌کوین اتفاق بیافتد درجا زدن و مدتی نوسان کردن در یک محدوده قیمتی بود. زیرا به این وسیله شدت روند کاهش یافته و همچنین فرصت و قدرتی دوباره برای ادامه مسیر صعودی بیت‌کوین فراهم می‌گردید.

قیمت بیت‌کوین  |  مهم‌ترین خبر در بازار ارز دیجیتال

 

بیت‌کوین تحت حمایت شرکت‌های بزرگ

هم اکنون بیت‌کوین در سطح قیمتی 58 هزار دلار مبادله می‌شود. به احتمال زیاد خبر سرمایه‌گذاری‌های سنگین شرکت‌های بزرگ، عامل برگشت و صعود دوباره بازار ارز دیجیتال شده است. مهم‌ترین خبر که باعث جهش دوباره‌ای در بازار کریپتوکارنسی و به خصوص قیمت بیت‌کوین شد، خبر سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری شرکت علی بابا (Ali Baba) در روز گذشته بوده است. در این مدت خبرهایی که از لحاظ بنیادی بیت‌کوین را حمایت می‌کردند کم نبودند، مانند پیوستن اپل‌پی و گوگل‌پی به پرداخت به وسیله بیت‌کوین یا حمایت بانک جی‌پی‌ مورگان (JP.Morgan) از این بازار.

در طی چند ماهه گذشته هرگاه بیت‌کوین مقاومت مهمی در پیش رو داشت و یا در سراشیبی کاهش قیمت قرار می‌گرفت شرکت‌های بزرگ با حمایت و خریدهای سنگین باعث ادامه حرکت این رمز ارز می‌شدند. در چند هفته اخیر نیز این اتفاق مجددا تکرار شد. باید دید که این حمایت‌های گاه و بیگاه تا کجا ادامه دارد و تا کجا سبب افزایش قیمت پادشاه رمزارزها می‌شود.

تردید در کوتاه مدت، امید به آینده روشن

با نگاهی به چارت قیمتی بیت‌کوین در تایم فریم 4 ساعته شاهد تشکیل یک الگوی سر و شانه کف هستیم که هدف قیمتی حدودا 61 هزار دلار را دنبال می‌کند. اما در این بین مقاومت مهم 59 هزار دلار را پیش رو دارد که ممکن است در این محدوده کمی نوسان کند.

هم اکنون بیت‌کوین در شرایط مساعدی قرار دارد به طوری که اندیکاتورهای معروف مانند MACD یا RSI که بیانگر قدرت روند هستند با آن همراه شده‌اند. بهترین سناریوی پیش رو برای بیت‌کوین اندکی نوسان در همین محدوده قیمتی، قدرت گرفتن و سپس حرکت به سمت مقاومت‌های بعدی و ثبت رکوردهای جدید است.

اما حالت دیگری که احتمال وقوع بالایی دارد حرکت به سمت خط روند شکسته شده در حدود منطقه قیمتی 63-64 هزار دلار و اصطلاحا پولبک زدن به آن و ریزش مجدد است که در این صورت احتمال ریزش شدیدتری وجود دارد. بعضی از ربات‌های الگوریتمی هم خبر از ریزش در چند روز آینده داده‌اند.

در تایم فریم هفتگی نیز، در 11 هفته اخیر کندل‌ها در یک محدوده قیمتی در حال نوسان بوده اند. گرچه ارتفاع کندل‌ها زیاد است که خبر از نوسانات شدید قیمتی می‌دهد اما حفظ قیمت در این محدوده اهمیت زیادی داشته و سطوح حمایت و مقاومت معتبری را تشکیل داده است. این نوسان ده هفته‌ای فرصتی برای استراحت به بیت‌کوین و ابراز وجودی برای دیگر ارزهای دیجیتال فراهم کرده است. به طوری که حجم بازار بیت‌کوین در چند هفته اخیر به کمترین میزان خود از سال 2018 رسیده است.

در تایم فریم ماهانه بعد از 6 ماه متوالی که تمامی کندل‌ها سبز بودند و خبر از رشد قیمتی در تمامی آن ماه‌ها داشتند، کندل قیمتی ماه اپریل قرمز بسته شد که نه تنها نشان دهنده عدم توانایی بازار در حفظ قیمت ابتدای ماه داشت بلکه حاکی از سردرگمی و بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان در ماه گذشته بوده است. (با توجه به کندل شناسی و روش تحلیل پرایس اکشن)

هم اکنون بیت‌کوین در بلند مدت در روند صعودی خود در حال حرکت است و در صورت ادامه این روند بیتکوین 100 هزار دلاری در آینده دور از انتظار نیست.

 

 

منبع : بورسان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه