ارسال به دیگران پرینت

پسورد کیف پول رمزارزتان را به کسی ندهید

با افزایش حضور افراد در حوزه رمزارزها، مجرمان سایبری برای به دست آوردن کلمات امنیتی و رمز ورود به کیف‌های دیجیتال و سرقت رمزارز آنها اقدام می‌کنند.

پسورد کیف پول رمزارزتان را به کسی ندهید

 استخراج رمزارز، کسب‌وکاری نوپاست که در سال‌های گذشته توجه بسیاری از فعالان حوزه فناوری را به خود جلب کرده است، هرچند همه ابعاد این کسب‌وکار هنوز کاملا شناخته‌شده نیست. در ایران با توجه با توجه به سوق پیدا کردن علاقه‌مندان به این سمت، وزارتخانه‌های صمت، نیرو و ارتباطات و بانک مرکزی، از دو سال گذشته، پس از تصویب قوانین مربوطه، موانع را از پیش پای سرمایه‌گذاران برداشتند و راه حضور آنها را تسهیل کردند.

هرچند سال گذشته به دلیل خاموشی‌هایی که در کشور صورت گرفت،‌ این شائبه ایجاد شد که در کشور و آن هم در زمان صعود قیمت بیت‌کوین، استخراج این رمزارز صورت می‌گیرد که منجر به قطعی گسترده برق شده است، اما پس از آن استخراج رمزارزها به‌صورت یک فعالیت صنعتی مورد توجه قرار گرفت و قوانینی برای آن در نظر گرفته شد.

از سوی دیگر مسوولان اعلام کردند که شیب صعودی قیمت رمزارزها را به هیچ وجه نمی‌توان تضمین کرد و ورود افراد به این حوزه به عنوان ثروت‌اندوزی و خروج سرمایه از کشور، به صلاح نیست. حتی عنوان شد که با توجه به مصوبه دولت مبنی‌بر ممنوعیت "مبادله رمزارزها مانند بیت‌کوین در ایران " درگاه‌های الکترونیکی مبادله رمزارز مسدود می‌شود، باوجود این به نظر می‌رسد خرید و فروش رمزارزها در ایران ادامه داد.

در حالی که استفاده از کیف رمزارز با توجه به سهولت و راحتی کار با آن‌ها امروزه مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته، مجرمان سایبری نیز از این موضوع آگاهی داشته و تلاش می‌کنند از عدم آگاهی و توجه شهروندان به ملاحظات امنیتی در هنگام دسترسی به این‌گونه برنامه‌ها سوء‌استفاده کرده و موجب نفوذ به کیف رمزارز و سرقت از کاربران شوند.

پلیس فتا هشدار می‌دهد که مجرمان سایبری با ترفندهای گوناگون تلاش دارند تا به کیف‌ رمزارز شهروندان نفوذ پیدا کنند. برای نمونه در یکی از این شگردها، مجرم ابتدا از طریق شبکه‌های اجتماعی به کاربران پیام داده و تحت عناوین مختلف نظیر اینکه سیگنال خرید یا فروش رمزارز، سعی می‌کند اعتماد وی را جلب کرده و در ادامه عنوان داشته برای دریافت سیگنال به کلمات کلیدی ورود به برنامه نیاز است.

در روش دیگر مجرم با طراحی وب‌سایت یا برنامه‌هایی شبیه به برنامه کیف رمزارز یا به‌ اصطلاح فیشینگ، کاربر را به بهانه‌های مختلف همچون به‌روز رسانی کیف رمزارز، مجاب به واردکردن اطلاعات کرده و از این طریق اطلاعات قربانی را به سرقت می‌برد. این در حالی است که مجرم با ورود به این اپلیکیشن‌ها اقدام به برداشت سرقت رمز ارز می‌کند.

باید توجه داشت که منبع دانلود برنامه‌ها در فضای مجازی بسیار مهم است و لازم است کاربران برنامه‌های مورد نیاز خود را از مراجع رسمی و سایت‌های معتبر دریافت کنند همچنین شهروندان همیشه به خاطر داشته باشند کدهای فعال‌سازی و ورود به صرافی یا کیف رمز ارز دیجیتال محرمانه بوده و نباید آن‌ها را در اختیار دیگران قرار دهند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مهمترین که زیاد شده سایتهایی تقلبی(۹۹ در صد) هستند که برای استخراج و یا اتصال به کیف پول در سایت خود لینک conecct to your wallet را گذاشتند و وقتی شما آن را کلیک کرده و متصل شوید در عرض چند ثانیه کیف پول شما را خالی میکنند .بتازگی در اخبار بود که یک نفر اپلیکیشن تقلبی ارز1inch( اصلا اپ نداره ) را دانلود و به کیف پول trust wallet خود اتصال داده و ۳۸۴هزار دلار را در چشم بهم زدنی برده اند .و از انجا که قانون از ارز دیجیتال حمایت نمیکنه هرگز پیدا نخواهد شد .حتی با حمایت هم احتمالش بسیار بسیار پایین هست .( در صورتی که بک آپ داشته باشد که ان هم کلی زحمت دارد .)

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه