ارسال به دیگران پرینت

سیاست های انبساطی در آمریکا ادامه خواهد یافت

قیمت بیت کوین و طلا | اقتصاد در حال بهبود است

: فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد با وجود اینکه معتقد است اقتصاد در حال بهبود است، ولی حاضر به کنار گذاشتن سیاست تسهیل کمی خود نیست.

 قیمت بیت کوین و طلا   |  اقتصاد در حال بهبود است

چهارشنبه شب فدرال رزرو آمریکا جلسه ای را برای تصمیم گیری درباره نرخ بهره و سیاست های پولی خود برگزار کرد. همچنین بعد از این جرم پاول، رییس فدرال رزرو سخنرانی را در جمع خبرنگاران داشت.

بازارها در دو روز گذشته به این نشست توجه زیادی داشتند و سرمایه گذاران تاحدی دست نگه داشته بودند تا ببینند بانک مرکزی چه تصمیماتی خواهد گرفت. به طوری که بانک بین المللی گلدمن ساکس در روزهای گذشته پیش بینی کرده بود از نیمه دوم امسال کاهش خرید اوراق صورت بگیرد و در سال ٢٠٢٢ مبلغ ١٥ هزار میلیارد دلار کاهش خرید اوراق در هر جلسه فدرال رزرو اتفاق افتد. همچنین افزایش نرخ بهره نیمه دوم ٢٠٢٣ رخ خواهد داد. گمانه زنی های متعدد موجب شد بازارها واکنش ها متفاوتی داشته باشد.

تا قبل از سخنرانی پاول، بیت کوین نزدیک به نیم درصد افزایش یافت در مقابل طلا ابتدا با کاهش قیمت رو به رو شد اما پس از ساعتی قیمت طلا روند صعودی به خود گرفت. دلیل این افزایش کاهش بازدهی اوراق 10 ساله دولتی بود. بیت کوین بین ۵۵ هزار تا ۵۳ هزار دلار نوسان داشت و طلا بین قیمت های هزار و ۷۶۴ دلار تا هزار و ۷۷۸ دلار چرخ زد.البته در بامداد امروز از 1780 دلار گذشت تا علامت مقابل آن سبز شود.

همچنین بر اساس گزارش رویترز، در میان جهش اقتصادی ، شرکت های مختلف مانند شرکت اسباب بازی Mattel Inc (MAT.O) تا سازنده لوازم خانگی Whirlpool Corp (WHR.N) به سرمایه گذاران گفته اند که انتظار تأثیر بیشتر هزینه ها بر مشاغل خود را دارند.

به گفته بانک مریل لینچ ، برای اولین بار از سال 2018 ، به طور کلی ، تعداد شرکت هایی که تورم را در فعالیت های اخیر خود دیده اند در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است.

سخنان رئیس فدرال رزرو

فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد:علی رغم اینکه معتقد است اقتصاد در حال بهبود است ، حاضر به کنار گذاشتن سیاست پول انبساطی خود نیست.

همانطور که انتظار می رفت ، بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفت نرخ بهره کوتاه مدت را نزدیک به صفر نگه دارد زیرا ماهانه حداقل 120 میلیارد دلار اوراق قرضه خریداری می کند. با توجه به قدرت اقتصادی و همچنین تورمی که در حال افزایش است ، کمیته سیاست باز بازار فدرال به اتفاق آرا تصمیم گرفت که هیچ تغییری در رویکرد خود ایجاد نکند. بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را در دامنه محدود صفر بین 0.00٪ و 0.25٪ بدون تغییر باقی گذاشت. 

در بیانیه پس از جلسه ذکر شده است که تلاش برای مبارزه با بیماری همه گیر کرونا به تقویت اقتصاد کمک کرده است ، اگرچه کارهای بیشتری باید انجام شود.

کمیته فدرال رزرو گفت: « در میان پیشرفت در زمینه واکسیناسیون و پشتیبانی قوی از سیاست ، شاخص های فعالیت اقتصادی و اشتغال تقویت شده است.»

این بخش اضافه می کند: « بخشهایی که بیشترین تأثیر را در همه گیر می بینند ضعیف هستند اما بهبود یافته اند. تورم افزایش یافته است ، که تا حد زیادی عوامل گذرا را منعکس می کند. به طور کلی شرایط مالی مطلوبی باقی می ماند ، که بخشی از آن منعکس کننده اقدامات سیاسی برای حمایت از اقتصاد و جریان اعتبار خانوارها و مشاغل آمریکا است.»

ربکا کوربین ، مدیرعامل مشاوران کوربین گفت:« بازار عدم اطمینان را دوست ندارد. ما در مورد مالیات شرکت ها عدم اطمینان داریم ، در مورد نرخ بهره عدم اطمینان داریم ، در مورد اختلالات زنجیره تأمین و تورم هزینه ها عدم اطمینان داریم. شرکت ها در مدیریت آن مهارت دارند. آنها در گذشته استراتژی های تخفیف را در نظر گرفته اند و همه با آن درگیر هستند.»پاول گفت:"بانک فدرال حداقل در حال حاضر نسبت به تورم بی توجه است."

مقامات بارها و بارها گفته اند که آنها معتقدند فشارهای قیمتی در آینده ممکن است موقتی باشد و پس از فروپاشی مسائل زنجیره تامین و با مقایسه ضعیف سال به سال ، تعداد 2021 کمتر چشمگیر به نظر می رسد.فدرال رزرو متعهد است به دلیل اشتغال کامل و فراگیر ، اجازه دهد تورم از هدف سنتی 2٪ خود فراتر رود.

 

واکنش طلا به سخنان

براساس گزارش کیتکو، قیمت طلا و نقره در معاملات روز چهارشنبه در آمریکا روند کاهشی به خود گرفت و به پایین ترین سطح روزانه خود رسید. معاملات آتی طلا در ژوئن (تیر) با 4.10 دلار کاهش به 1،774.70 دلار رسید و نقره با 0.34 دلار کاهش در 26.11 دلار در هر اونس بود.اما پس از اینکه که پاول سخنرانی کرد قیمت طلا به اوج روزانه خود رسید. برخی می گویند قیمت طلا در کانال 1700 کف سازی کرده است و به زودی به سمت کانالهای بالاتر صعود می کند. برخی با توجه به افزایش نرخ تورم در اقتصاد آمریکا و افزایش نرخ بهره منفی رسیدن قیمت طلا به دو هزار دلار تا پایان سال میلادی محتمل است.

واکنش بازار طلا و بیت کوین به موضع بانک مرکزی/ قیمت طلا در اوج روزانه

واکنش بیت کوین

با پایان یافتن جلسه دو روزه فدرال رزرو بعد از ظهر چهارشنبه ، روند بهبودی بیت کوین متوقف شد.

ارز رمزپایه پیشرو در بازه 53هزار و دلار 900 تا 55هزار و 700 دلار معامله می شود ، زیرا در طی دو روز گذشته از 48هزاردلار جهش چشمگیری داشته است.

واکنش بازار طلا و بیت کوین به موضع بانک مرکزی/ قیمت طلا در اوج روزانه

 

منبع : اقتصادنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه