ارسال به دیگران پرینت

خلق نقاشی "شب پرستاره" ونگوگ با استفاده از لیزر

دانشمندان در روسیه قلموی لیزری اختراع کرده‌اند که می‌تواند شاهکارهای هنری را در عرض چند دقیقه بر روی یک سطح فلزی ایجاد کند.

خلق نقاشی "شب پرستاره" ونگوگ با استفاده از لیزر

به نقل از دیلی‌میل، این گروه با گرم کردن نقاط مختلف فلز تیتانیوم، نسخه‌ای کوچک از نقاشی "شب پرستاره‌" ونسان ونگوگ در مقیاس یک اینچ (۲.۵ سانتی‌متر) ساختند.

زمانی که سطح فلز خنک می‌شود لایه‌ای نازک از اکسیدفلز روی آن تشکیل می‌شود که با توجه به ضخامتش رنگ‌های متفاوتی ایجاد می‌کند.

در این فرایند می‌توان رنگ‌ها را پاک کرد، تغییر داد و دوباره ایجاد کرد بدون آنکه تاثیر قابل توجهی بر روی کار بگذارد.

وادیم ویکو(Vadim Veiko): مهندس لیزر در دانشگاه "ITMO" در سن‌پترزبورگ می‌گوید: ما روشی ابداع کردیم که در آن می‌توان فلز را برای ایجاد رنگ روی بوم فلزی گرم کرد. با این روش هنرمندان می‌توانند نقاشی‌های مینیاتوری ایجاد کنند.

محققان موفق به ساخت ۹ رنگ اساسی شدند. آن‌ها برای این کار از فیبر ایتربیم(ytterbium fiber) و یک حسگر جریان الکتریکی برای کنترل دقیق‌تر دوره‌های خنک‌سازی استفاده کردند.

با افزایش ضخامت آن‌ها توانستند رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز، بنفش و آبی را ایجاد کنند.

این فرایند ۱۰ برابر سریع‌تر از روش‌های قبلی است به طوری که نسخه‌ی دو در سه سانتی‌ "شب پرستاره" تنها در چهار دقیقه تکمیل شد.

این گروه یک خودنگاره از ونگوگ را نیز بر روی فلز تیتانیوم و فولاد ضدزنگ ساختند. برخلاف آثار هنری سنتی، آثار هنری لیزری به شدت مقاوم هستند و نیاز به نگه‌داری خاصی ندارند. همچنین بیشتر رنگ‌ها از مواد معدنی، گیاهان و یا حتی حشرات به دست می‌آید اما نقاشی لیزری نیازی به رنگ ندارد.

دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند یک دستگاه لیزری دستی مانند یک قلمو می‌تواند برای ایجاد آثار هنری اصیل لیزری به کار بیاید.

یاروسلاوا آندریو(Yaroslava Andreeva) یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: امیدواریم نقاشی لیزری مورد توجه هنرمندان مدرن قرار بگیرد تا آثار هنری جدیدی خلق کنند. این روش می‌تواند برای طراحی محصولات مختلف نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه