ارسال به دیگران پرینت

وضعیت جوی پایتخت | بارش باران و کاهش‌ دما

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ۵ روز آینده گذر متناوب امواج تراز میانی جو سبب ابرناکی، بارش باران و کاهش نسبی دما در مناطق مختلف کشور خواهد شد.


وضعیت جوی پایتخت  |  بارش باران و کاهش‌ دما

محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در 5 روز آینده گذر متناوب امواج تراز میانی جو سبب ابرناکی، بارش باران و کاهش نسبی دما در مناطق مختلف کشور خواهد شد.

وی توضیح داد: امروز و فردا در شمال‌غرب و غرب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، برخی مناطق مرکز و شرق کشور، شمال فارس و سواحل خزر ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و دریای‌خزر نیز مواج خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار و رعد و برق شدید موقت به ویژه در ساعات بعدازظهر خواهیم داشت و در سواحل شمالی کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

اصغری بیان کرد:‌ روز پنج‌شنبه 9 اردیبهشت در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، دامنه جنوبی البرز همچنین استان‌های قم، مرکزی، همدان، یزد، کرمان،‌ اصفهان، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و برخی مناطق خراسان جنوبی و غرب خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده،‌گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روز جمعه در شرق  و جنوب‌شرق کشور،  برخی مناطق شمال‌شرق، مرکز کشور و دامنه جنوبی البرز در شرق تهران و سمنان رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: جمعه 10 اردیبهشت در خراسان جنوبی، یزد، آذربایجان شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان غربی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود: شنبه 11 اردیبهشت در نوار شمالی کشور برخی نواحی استان‌های کرمان، یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی رگبار باران،‌گاهی رعد و برق  و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، در این روز کاهش نسبی دما را در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر‌ افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 31 و 22 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 39 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه