ارسال به دیگران پرینت

چرا سه میلیون تن فولاد گم شده است؟ | واکنش ها به گم شدن سه میلیون تن فولاد

چرا سه میلیون تن فولاد گم شده است؟ واکنش ها به گم شدن سه میلیون تن فولاد ادامه دارد. عضو عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از سرنوشت نامعلوم ۳ میلیون تن فولاد در زنجیره تولید و صادرات خبر داد و گفت این رقم معادل حدود ۱۰ درصد فولاد کشور است.

چرا سه میلیون تن فولاد گم شده است؟ | واکنش ها به گم شدن سه میلیون تن فولاد

سید رضا شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خبر داد: در سال ۹۹ بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید شد که از این مقدار ۱۵ میلیون تن در داخل کشور مصرف و ۱۲ میلیون تن دیگر نیز صادر شد بنابراین سه میلیون تن فولاد در زنجیره مصرف و صادرت گم شده است.

وی با اشاره به فعالیت گمرکات کشورمان در مرزهای عراق، کردستان ، ترکیه، افغانستان و پاکستان در خارج از ساعت‌کاری گفت: بین آمارهای ظاهری با آمارهای واقعی سه میلیون تن اختلاف وجود دارد و این رقم ۱۰ درصد تولید فولاد کل کشور است که به نظر می‌رسد قاچاق شده است چرا که وقتی اختلاف بین قیمت داخل و خارج زیاد باشد قاچاق نیز زیاد می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال به دلیل گسترش واکسیناسیون کرونا و بهبود شرایط اقتصادی کشورهای اروپایی و آمریکایی بازارهای جهانی رونق داشته باشد و صعود قیمت‌ فولاد در پیش باشد.

شهرستانی رشد تولید فولاد را برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرد و افزود: تاکنون چین توانسته است کرونا را کنترل کند و برخلاف بسیاری از کشورهای جهان رشد مثبت اقتصادی داشته باشد. همچنین این کشور ۱۳۰ میلیون تن فولاد با کیفیت و با ارزش افزوده بالا  تولید کرده است اما در بخش فولاد با کیفیت معمولی همچنان خلاء دارد و این فرصتی برای ایران جهت افزایش صادرات فولاد به چین است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه