ارسال به دیگران پرینت

مسکو: واکسن «اسپوتنیک وی» در ایران به ثبت رسید

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه روز جمعه در صفحه توئیترش گزارش داد که "ایران واکسن «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) ساخت روسیه را ثبت کرده است.


مسکو: واکسن «اسپوتنیک وی» در  ایران به ثبت رسید

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران واکسن روسی ویروس کرونا موسوم به «اسپوتنیک وی» را به ثبت رسانده است.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه روز جمعه در صفحه توئیترش گزارش داد که "ایران واکسن «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) ساخت روسیه را ثبت کرده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نیز روز پنجشنبه از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن روسی کرونا در ایران گفت .

کیانوش جهانپور تصریح کرد که در بیست و چهارمین جلسه کمیسیون قانونی تشخیص (صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک) سازمان غذا و دارو، مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپوتنیک وی (Sputnik V ) محصول شرکت گامالیا کشور روسیه در فرم محلول فریز شده و ویال های تک دوز و ۵ دوز در ایران صادر شد.

وی توضیح داد که روند بررسی واکسن‌های دیگر از مبدا هند، چین، روسیه و غیره کماکان ادامه دارد.

دولت مسکو برای صادرات این واکسن به کشورهای دیگر یا تولید در خارج از روسیه برنامه ریزی کرده و بیش از ۵۰ کشور جهان برای خرید بیش از ۱.۲ میلیارد دوز از این واکسن ابراز تمایل کرده اند.

تعدادی از کشورها نظیر ترکیه , کره جنوبی ، امارات متحده عربی و ترکمنستان این واکسن روسی را ثبت و برنامه ریزی برای واکسیناسیون و تولید آن را آغاز کرده اند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه