ارسال به دیگران پرینت

معرفی سبکی متفاوت در نقاشی؛ یادگاری از جنس انسان برای آیندگان

در این گزارش با یک هنرمند نقاش ۲۶ سال از تهران به نام فاطمه رئیسیان آشنا می شویم

معرفی سبکی متفاوت در نقاشی؛ یادگاری از جنس انسان برای آیندگان

 

 

 

 

نقاشی یکی از رشته های اصلی هنر های تجسمی است که قدمت آن ۶ برابر زبان نوشتاری می‌باشد فرآیندی که طی آن ابزار و عناصر هنری (خط، رنگ، شکل، فرم، فضا، ماده و بافت) در طیف گسترده‌ای از سبک ها و طبع های زیبایی شناسانه بر روی یک سطح ایفای نقش می کنند هنر مدرن واژه ای متغیر و رو به جلو، گستره ای به وسعت ظرفیت‌های حواس انسان و واکنشی به یک دوره طولانی از تسلط هنر آکادمیک الهام گرفته از رنسانس می باشد. که پیدایش آن از دهه ۱۸۷۰ آغاز و تا دهه ۱۹۷۰ ادامه پیدا کرد و در نهایت جای خود را از سال ۱۹۷۰ به هنر پیشرو پست مدرن داد. هنر مدرن و پست مدرن کاوشی است به منظور دور شدن از سنت ها لحظه‌ای رهایی از ان چه می دانیم.

 

در این گزارش با یک هنرمند نقاش ۲۶ سال از تهران به نام فاطمه رئیسیان آشنا می شویم که با خلاقیت و نوآوری توانسته سبک جدیدی از نقاشی را خلق نماید. که علاوه بر ویژگی های یک نقاشی موفق از مزیت هایی نظیر استفاده از مو و لباس طبیعی جهت افزایش ضریب ماندگاری و انتقال احساسات برخوردار است.

 

آثار این هنرمند پاسخی است به این سوال که آیا نقاشی، طی این سالها با وجود سبک ها و روش ها و ابزارها و عناصر وجودی اش، توانسته دین خود را به خالقش ادا کند؟
و اینکه آیا تا به امروز توانسته بخشی از خلا درونی انسان را پر کند و ارضای نیاز جاودانگی باشد؟
خلق این آثار تلاشیست در راستای پاسخ به این نیاز مهم، و کمک به بر طرف کردن بخشی از احتیاجات روحی و احساسی، وابستگی و نیاز به حضور و وجود عزیزانمان در تمام طول عمر و در نهایت ادای دینیست به خالق خود، انسان.
در حال حاضر این هنرمند در حال معرفی این سبک جدید به جهانیان است.

 

تصاویری که مشاهده می کنید بخشی از آثار این هنرمند است که به زودی در نمایشگاهی واقع در تهران جهت بازدید عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.
 
unnamed (11)

unnamed (10)unnamed (9)unnamed (8)unnamed (7)unnamed (6)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه