ارسال به دیگران پرینت

سایت اصولگرا دست احمدی نژاد را رو کرد

بسیاری از حوزویان، مراجع و به‌ویژه طلاب جوان در سال ۱۳۸۴ فکر می‌کردند با آمدن احمدی‌نژاد پیوند و تعاملی محکم با حوزه‌ها و آرمان دولت دینی محقق خواهد شد، اما این باور زیاد دوام نیاورد.

سایت اصولگرا دست احمدی نژاد را رو کرد

بسیاری از حوزویان، مراجع و به‌ویژه طلاب جوان در سال ۱۳۸۴ فکر می‌کردند با آمدن احمدی‌نژاد پیوند و تعاملی محکم با حوزه‌ها و آرمان دولت دینی محقق خواهد شد، اما این باور زیاد دوام نیاورد.

احمدی‌نژاد نه‌تنها در تصمیمات و اقدامات خود نشان داد که با مراجع فاصله‌ی فکری دارد بلکه تیم احمدی‌نژاد به تخریب مراجع و علما نیز پرداختند. به‌طوری‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی در شهریورماه ۱۳۸۸ در دیدار با هیئت دولت فرمودند گاهی علمای دین، بزرگان دین، مراجع حتّی، نصایحی می‌کنند، درباره‌ی مسائلی توصیه‌هایی می‌کنند؛ این را مغتنم بشمرید؛ این‌ها را حمل بر محبت و علاقه‌مندی بکنید.

یار نزدیک احمدی‌نژاد؛ یعنی اسفندیار رحیم مشایی اظهارات متعددی داشت که نارضایتی علمای دین را به همراه داشته است. اظهارات ایشان در خصوص اسلام منهای روحانیت، دخالت در امور دینی و فتاوی و ارائه قرائت جدیدی از اسلام و امام زمان، پایان دوره اسلام‌گرایی، تأکید بر ایران باستان و ایران گرایی در عوض اسلام‌گرایی و اظهار دوستی با مردم اسرائیل و همچنین برخی اقدامات ایشان مانند حضور در مجلس رقص، حمل قرآن با دف در یک جلسه زیر نظر ایشان، سبب شد تا مراجع نسبت به او حساسیت داشته باشند. اما احمدی‌نژاد نه‌تنها از مواضع مشایی اعلام برائت نکرد بلکه به‌طور ضمنی و صریح آن‌ها را تأیید و تکرار کرد.

اما اقدامات احمدی‌نژاد و حلقه‌ی انحرافی محدود به مخالفت با مراجع و علما نبود بلکه اقدام به تخریب آن‌ها نیز کردند.عباس پالیزدار چهره ناشناخته‌ای درعرصه سیاست ایران بود که در سال۸۷ با انتشار دو سخنرانی ازاو (در ۱۴ اردیبهشت در دانشگاه بوعلی همدان و هفتم خرداد در دانشکده حقوق دانشگاه شیراز) روی وبسایت‌های خبری به یک‌باره به چهره‌ای جنجالی و خبرساز تبدیل شد. پالیزدار اتهامات اثبات نشده‌ای را علیه بسیاری از شخصیت‌ها و علمای شناخته‌شده کشور با ذکر نام به «فساد اقتصادی»، «رانت‌خواری» و در برخی موارد به «فساد اخلاقی» متهم کرد که شکایت‌های بسیاری را به دنبال داشت.

پالیزدار به دلیل افشای اتهامات اثبات نشده به همراه بیش از ۱۰ نفر دستگیر می‌شوند. هیئت قضایی پس از چند جلسه رسیدگی به اتهام‌های متهمان، به استناد دلایل و مستندات پرونده ۹ تن از آنان را مجرم شناخته و رای به محکومیتشان داد. عباس پالیزدار در مجموع ۱۰ سال به زندان محکوم می‌شودکه نهایتاً با تخفیف، محکومیت وی از ۱۰ سال، به شش سال کاهش یافت.

پس از گذشت سه سال از ماجرا و تحمل بیش از یک سال و نیم زندان، پالیزدار افشا می‌کند که از سوی جریان انحرافی احمدی‌نژاد مورد سوءاستفاده قرار گرفته و این جریان تا جایی از او حمایت کرده که به هدف‌های تبلیغاتی خود برسد. وی نهایتاً پس از آزادی از زندان در گفت‌وگویی به افشاگری درباره عوامل پشت پرده تهییج وی برای سخنرانی‌هایش از طرف تیم احمدی‌نژاد پرداخت .

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه