ارسال به دیگران پرینت

داغ پرز: یوفا پولشویی زیادی می‌کند /یوفا حق ندارد به این راحتی کسی را تهدید کند

سوپرلیگ اروپا، ایده‌ای است که فلورنتینو پرز به همراه چند تن دیگر از مدیران باشگاه های بزرگ اروپایی در حال عملی کردن آن هستند و با این حرکت خود به نوعی علیه یوفا و فیفا کودتا کردند. به گزارش فوتبالی، فلورنتینو پرز، امشب میهمان برنامه ال چیرینگیتو بود. او در ابتدای صحبت های خود گفت:" اولین بار است که به چیرینگیتو آمده‌ام و شاید آخرین بارم باشد."

داغ پرز:  یوفا پولشویی زیادی می‌کند /یوفا حق ندارد به این راحتی کسی را تهدید کند

فلورنتینو پرز در ادامه‌ی صحبت ها درباره تصمیم برای راه اندازی سوپرلیگ اروپا گفت:" این تصمیم تیم‌های معتبر اروپایی بود، در بحرانی که تیم ها از نظر مالی به آن دچار شده بودند و کرونا در آن دخیل بود. این مستقیما به مسائل اقتصادی، به آن چیزهایی که در این بازه‌ی زمانی از بین رفته است و همچنین داشتن یک تورنمنت جذاب با سطح رقابتی بالاتر مربوط است. باشگاه ها دارایی های زیادی را از دست دادند ، بنابراین من تصمیم گرفتم به جای لیگ قهرمانان اروپا یک تورنمنت جدید برگزار کنم تا سعی کنم پولی را که به دلیل شیوع کرونا از دست دادیم بازیابی کنم. فقط در خود مادرید ما از بودجه 900 میلیون یورویی در این فصل احتمالا به بودجه 600 میلیون یورویی برسیم و این فقط مربوط به ضرر های مادرید است. اوضاع اقتصادی برای باشگاه های بزرگ اروپایی افتضاح است ، این باشگاه ها فقط در دو فصل ۵ میلیارد ضرر کرده اند. وقتی درآمد دیگری به جز حق پخش ندارید ، می گویید راه حل ارائه مسابقات جذاب تر است که به هواداران از سراسر جهان اجازه می دهد بازی های تیم های بزرگ اروپا را مشاهده کنند."

پرز درباره ترس از تهدید های یوفا گفت:" فوتبال هم مثل زندگی آدم ها باید پیشرفت کند و نسبت به زمانی که در آن هستیم تغییر کند؛ مثل تکنولوژی و سوشال مدیا و چیز های دیگر. در حال حاضر فوتبال در حال از دست دادن ارزش خود است و کرونا ضربه بزرگی به همه ما زد. فوتبال یک ورزش جهانی است و در حال حاضر بسیاری از جوان ها علاقه‌ای به فوتبال ندارند چون این ورزش در حال از دست دادن جذابیتش است و به همین دلیل باید تغییراتی ایجاد شود. مانند دهه ۵۰ میلادی و تصمیم سانتیاگو برنابئو که مخالفت های زیادی را به همراه داشت."

فلورنتنیو پرز در ادامه گفت:" اگر پول بیشتری داشته باشیم ، برای همه بهتر خواهد بود ، زیرا ما می توانیم بازیکنان باشگاه های کوچکتر را با هزینه های زیادی جذب کنیم و به آنها نیز کمک کنیم. هیچوقت به راه اندازی یک لیگ خصوصی فکر نکردیم و تیم های دیگر هم میتوانند وارد شوند. یوفا باید به تصمیمات ما احترام بگذارد."

پرز درباره برنامه یوفا پیرامون فرمت جدید چمپیونزلیگ گفت:" یوفا پولشویی زیادی می‌کند و این قضیه تصویر جالبی ندارد. آن‌ها هیچگاه شفاف نیستند، برنامه جدیدی می‌خواهند به راه بیندازند که هیچکس با آن موافق نیست. یوفا حق ندارد به این راحتی کسی را تهدید کند. نه رئال نه چلسی و نه منچستر سیتی از چمپونزلیگ این فصل حذف نمیشوند چرا که چنین چیزی غیر ممکن است."

پرز همچنین گفت:" لالیگا مثل همیشه روند خودش را خواهد داشت. بازیکنان ما از حضور در جام جهانی محروم نخواهند شد. من این را تضمین می کنم. آنها می توانند 100٪ مطمئن باشند."

پرز در ادامه درمورد عدم حضور باشگاه های فرانسوی و آلمانی در سوپرلیگ گفت:" ما پاریسن ژرمن را دعوت نکرده‌ایم. از باشگاه های آلمانی هم دعوت به عمل نیامده است."

فلورنتینو پرز از طرح سوپرلیگ بیشتر دفاع کرد:" بدون سوپرلیگ ، فوتبال قبل از سال 2024 خواهد مرد. باشگاه های بزرگ و کوچک می میرند. ما میخواهیم فوتبال را نجات دهیم و منتقدان ابتدا باید توضیحات ما را گوش دهند. فعلا با تیم هایی از سه کشور صحبت کرده ایم و باید دید که تیم های دیگر از کدام کشور ها خواهند بود. ما باید با فیفا و یوفا صحبت و گفتگو داشته باشیم."

پرز درباره مخالفت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، با سوپرلیگ گفت:"به او گفته اند که قرار است لیگ انگلیس از بین برود. وقتی بفهمد که این حرف صحت نداشته و یک جنجال بوده است همه چیز عادی خواهد شد بنابراین نگران نیستم."

پرز در مورد مسائل داوری و VAR در سوپرلیگ گفت:" داوران فقط بهترین های جهان خواهند بود. VAR در سوپرلیگ وجود خواهد داشت اما VAR واقعی نه آن چیزی که خاویر تباس (رئیس لالیگا) درباره آن صحبت می‌کند."

فلورنتینو پرز درباره دعوت از بارسلونا به سوپرلیگ گفت:"من مجبور نبودم لاپورتا را متقاعد کنم ، این سوپرلیگ به بارسلونا کمک می کند. آنها در یک لحظه بد هستند. آنها بلافاصله قبول کردند."

پرز در مورد بازیکنان تیم های حاضر در سوپرلیگ گفت:" بازیکنانم از من چیزی نپرسیدند. آنها نباید نگران باشند. این برای هر باشگاهی یکسان است. بازیکنان من مجبور شده اند حقوق خود را پایین بیاورند."

پرز در مورد ریاست خود در سوپرلیگ گفت:" من تا زمانی که اخراج نشوم رئیس سوپرلیگ خواهم بود البته که مشکلی با ریاست آنیلی یا لاپورتا ندارم. همچنین این سوپرلیگ یک قرارداد اجباری است و هیچ باشگاهی آن را ترک نخواهد کرد. همه باشگاه ها روز شنبه (17 آوریل) سند سوپرلیگ را امضا کردند."

پرز در انتقادی تندتر نسبت به رئیس یوفا گفت:" من از دستمزد کسی مثل لبرون جیمز خبر‌ دارم چون بصورت عمومی منتشر شده است ولی هیچ اطلاعی از دستمزد رئیس یوفا ندارم. دلیل این قضیه چیست؟ ما خواستار شفافیت کامل هستیم. چرا ما باید در جریان دستمزد لبرون جیمز باشیم اما هیچکس از دستمزد ریاست یوفا و لالیگا خبر نداشته باشد؟ چرا دستمزد سران یوفا در پاندمی کرونا تغییری نکرده است؟"

پرز همچنین گفت:" ما با فیفا و یوفا صحبت خواهیم کرد ، اگر آنها نخواهند با ما صحبت کنند ، ما متوقف نخواهیم شد. من رقابت را بهتر می کنم تیم هایی که نمی توانند در سوپرلیگ باشند می توانند در لیگ پایین یا لیگ قهرمانان فعلی بازی کنند. ما در تلاشیم تا به همه توضیح دهیم که در واقع سوپرلیگ چیست. ما سعی خواهیم کرد با یوفا به توافق برسیم. اگر ما بتوانیم سوپرلیگ را در ماه آگوست شروع می کنیم. ما میخواهیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد. اگر یوفا نمی خواهد به توافق برسد ، ما برنخواهیم گشت. زیرا ما به سوپرلیگ نیاز داریم."

پرز در مورد امباپه گفت:"من اینجا هستم تا در مورد سوپرلیگ صحبت کنم. هالند و امباپه بازیکنان بسیار خوبی هستند. حقیقت این است که امباپه بازیکن بسیار خوبی است و رئال مادرید به تغییر نیاز دارد." 

پرز درمورد رئال مادرید گفت:" من مجبور نیستم مسائل داخلی تیم را اینجا مطرح کنم اما باید بگویم که وینیسیوس به فروش نمیرسد . زیدان بهترین مربی تاریخ رئال است و اسطوره ماست. اون هم مثل من نمیتواند رسانه ها را تحمل کند بخاطر همین موضوع او گاهی به رفتن فکر میکند. اما با ما خواهد ماند."

فلورنتینو پرز درباره مورینیو که به تازگی از تاتنهام اخراج شده گفت:" او طی سه سالی که در رئال مادرید بود حس رقابت را درون باشگاه زنده کرد و من برای همیشه بابت این کار از او متشکر خواهم بود. قبل از مورینیو در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف می‌شدیم."

پرز درمورد رونالدو و مسی گفت:" بازیکنانی بسیار بزرگ و تاریخ ساز هستند. بازگشت رونالدو به رئال مادرید معنایی ندارد. او را خیلی دوست دارم و چیزهای زیادی به ما داده است. دوست دارم مسی در بارسلونا بماند."

پرز درمورد راموس و تمدید قرارداد او  گفت:" ما دچار همه گیری شده ایم ، خواهیم دید که این فصل از نظر اقتصادی چگونه به پایان می رسد. راموس را خیلی دوست دارم اما شرایط خیلی بدی داریم. اتفاقات زیادی می تواند بیفتد."

 

منبع : فوتبالی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه