ارسال به دیگران پرینت

۹۰ درصد داوطلبان شوراهای شهر در هیئت اجرایی تایید صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: حدود ۹۰ درصد از داوطلبان ثبت نام کننده در انتخابات شورای اسلامی شهر در مرحله هیئت اجرایی تایید صلاحیت شدند.

۹۰ درصد داوطلبان شوراهای شهر در هیئت اجرایی تایید صلاحیت شدند

جمال عرف در گفتگویی درباره تمهیدات انتخابات ۱۴۰۰، گفت: در دوره ششم شورای اسلامی روستاها بیش از ۲۴۶ هزار داوطلب ثبت نام کردند که نسبت به دوره‌های قبل آمار قابل توجهی است.  

وی افزود: ۷۱ درصد ثبت نام‌ها از طریق مراجعه حضوری به بخشداری و فرمانداری‌ها بوده و ۱۷ درصد از طریق پیشخوان‌ها و ۱۴ درصد نیز به صورت غیر حضوری از طریق رایانه‌ها و موبایل بوده است.  

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه ۷ درصد داوطلبان در این دوره خانم‌ها و ۲۳ درصد نیز آقایان هستند و در دوره‌های قبل حضور خانم‌ها ۴ یا ۵ درصد بود، اظهار داشت: بیش از ۷۱ درصد از داوطلبان ما زیر ۵۰ سال سن دارند و در این دوره بیشتر نیروهای جوان و با انگیزه آمده اند.  

عرف با اشاره به اینکه شغل بیشتر داوطلبان ما آزاد و کشاورز هستند و بعد از آن کارمندان و بازنشستگان و فرهنگی‌ها در ثبت نام،  مشارکت خوبی داشتند، گفت: ۲۱۳ نفر از ثبت‌نام کنندگان نیز استاد دانشگاه هستند؛ حدود یک چهارم از داوطلبان پیش از این سابقه حضور دارند.

وی گفت: از مجموعه حدود ۴۰ هزار روستایی که در سراسر کشور داریم، بیش از ۳۸ هزار روستاهای ما زیر ۱۵۰۰ نفر جمعیت دارند که شرایط حضور داوطلبان برای آنها حداقل تحصیلات است.

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: تعداد روستاهای ما که می توانند انتخابات برگزار کنند نسبت به دوره های قبل بیشتر شده و تعداد داوطلبان در ششمین دوره شورای اسلامی روستاها نیز بر همین اساس افزایش یافته است.

عرف با بیان اینکه در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر نیز بیش از ۵۱ هزار داوطلب ثبت نام کرده اند، خبر داد: حدود ۹۰ درصد از داوطلبان ثبت نام کننده در انتخابات شورای اسلامی شهر در مرحله هیئت اجرایی تایید صلاحیت شدند.  افرادی هم که تایید صلاحیت نشده‌اند با مراجعه به هیئت نظارت می‌توانند مراتب اعتراض خود را اطلاع دهند.

وی افزود: در مجموع ۲۹۷ هزار داوطلب در هر دو بخش اعم از شوراهای اسلامی روستا و شهرها ثبت‌نام کرده ‌اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه از مجموع ۵۱ هزار داوطلبی که ثبت نام کرده اند حدود ۳ درصد هم انصراف دادند،  گفت: هیئت‌های اجرایی ما استعلام از مراجع چهارگانه را برای بررسی سوابق و صلاحیت انجام می دهند.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه