ارسال به دیگران پرینت

پیش بینی بورس امروز شنبه ۲۱ فروردین

روز چهارشنبه شاخص‌‌های بازار سهام نزول کردند و تعداد نمادهایی که افت قیمت داشتند بیشتر از نمادهای با رشد قیمت بودند. از طرف دیگر سهم معامله‌گران حقیقی از فروش‌ها بیش از سهم آن‌ها از خرید‌ها بود.

پیش بینی بورس امروز شنبه ۲۱ فروردین
اقتصاد نیوز | روز چهارشنبه شاخص‌‌های بازار سهام نزول کردند و تعداد نمادهایی که افت قیمت داشتند بیشتر از نمادهای با رشد قیمت بودند. از طرف دیگر سهم معامله‌گران حقیقی از فروش‌ها بیش از سهم آن‌ها از خرید‌ها بود.
در سمت تقاضا، ۶۳ درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و ۲۷ درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه نیز ۸۹ درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۱ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد. در پایان معاملات، ارزش صف‌های فروش بیش از صف‌های خرید بود و بازار با مازاد عرضه بسته شد.

همچنین شاخص بورس که در ابتدای هفته در محدوده یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد قرار داشت، در روز چهارشنبه برای هشتمین روز پیاپی نزول کرد و به رقم یک میلیون و ۲۴۹ هزار واحد رسید. شاخص کل سطح حمایت یک میلیون و ۲۵۷ هزار واحدی را از دست داد و در فاصله ۳۹ هزار واحدی سطح حمایت بعدی یعنی رقم یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد ایستاده است. با این همه برخی از تحلیل‌گران اعتقاد دارند که متغیرهای سیاسی تاثیر بیشتری بر روند قیمت‌ها در بازار سرمایه دارند. در بحبوحه مذاکرات برجامی فعالان بازار سهام نیز به تحولات سیاسی حساسیت بیتشری دارند.    

در روزهای گذشته با پر رنگ شدن امیدها برای احیای برجام و کاهش ریسک‌های سیاسی، امیدواری نسبت به بهبود وضعیت شرکت‌های صادرات‌محور نیز افزایش یافته است. گروهی از تحلیل‌گران معتقدند قیمت سهام این دسته از شرکت‌ها با رشد مواجه خواهد بود. در مقابل کاهش ریسک‌های سیاسی و سیستماتیک موجب کاهش قیمت دلار نیز شده است، گروهی دیگر از تحلیل‌گران روند تغییرات شاخص بورس را با روند قیمت ارز هم‌جهت می‌دانند و می‌گویند دلار به بورس سیگنال نزول داده است.  

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه