ارسال به دیگران پرینت

پیش بینی بورس امروز سه شنبه 11 آذرماه

شاخص کل بورس در سه روز ابتدایی هفته مجموعا 98 هزار و 764 واحد بالا آمده است.

پیش بینی بورس امروز سه شنبه 11 آذرماه

 

 

شاخص کل بورس در سه روز ابتدایی هفته مجموعا 98 هزار و 764 واحد بالا آمده است. بازدهی بورس در این سه روز 7.2 درصد بوده، به عبارت دیگر ارزش پورتفوی سهام‌داران به طور متوسط 7.2 درصد بیشتر شده است.

روند تغییرات نرخ رشد شاخص کل نیز روندی صعودی داشته است، در روز شنبه شاخص کل 1.7 درصد رشد کرد، روز یکشنبه 2.6 درصد و در روز دوشنبه 2.7 درصد رشد کرد. در روز دوشنبه قیمت سهام 77 درصد شرکت‌های بورسی و فرابورسی افزایش یافت. از سوی دیگر بورس در این سه روز با مازاد تقاضای زیادی مواجه بوده است.

هرچند که در روز دوشنبه ارزش صف‌های خرید 16 درصد کاهش یافت و ارزش صف‌های فروش 20 درصد افزایش داشت، اما همچنان مازاد تقاضای بازار رقم قابل توجه هزار و 789 میلیارد تومان است.

صف‌های خرید سنگین در پایان معاملات دیروز در کنار ورود 690 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس نشان از گام‌های محکم بورس به سمت بالا دارد. در معاملات روز دوشنبه ارزش معاملات بورس 9 درصد رشد کرد و به رقم 24 هزار و 122 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد بورس نیز 2.4 درصد رشد کرد و رقم 20 هزار و 36 میلیارد تومان را ثبت کرد. رشد ارزش معاملات به معنی افزایش نقدشوندگی بازار سهام است.

در مجموع به نظر می‌رسد در وضعیت بازارهای سکه و ارز، روند صعودی تقاضای بورس فعلا ادامه یابد.

به خصوص که در سه روز اخیر بازدهی بورس با اختلاف از بازدهی قیمت دلار و سکه بالاتر بوده است. به نظر می رسد روند قیمت طلای جهانی از تیزی قیمت سکه در میان مدت بکاهد و دلار نیز اگر طبق روال پیش برود فعلا نوسان صعودی جدی را تجربه نکند. البته این فرضیه یک امای بزرگ دارد اتفاقات سیاسی که محمد جواد ظریف نسبت به طراحی آن هشدار داده رقم نخورد.  

صف های بورسصف های بورس

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه