ارسال به دیگران پرینت

جادوی سیاه کرونا با آسان گیری تمام نمی‌شود

اصلی‌ترین راهکار این است که هرچه سریع‌تر واکسیناسیون یا همان «مایه کوبی» قدیمی خودمان را آغاز کنیم تا جلوی پیشروی کرونا را بگیریم.

جادوی سیاه کرونا با آسان گیری تمام نمی‌شود

کرونا مثل لُرد ولدمورت داستان هری‌پاتر سرکش شده است و هر روز در حال قدرت گرفتن بیشتر است. در داستان هری‌پاتر هم ولدمورت که «جی.کی. رولینگ » آن را با قلم جادویی خود خلق کرده، با کمک برخی چنان قدرت گرفت که زندگی را به هری پاتر و دوستانش سیاه کرد.

شکست ولدمورت اما راهکار داشت که به آن اشاره نمی‌کنم تا کتاب را بخوانید یا فیلم آن را ببینید و اگر هم دیده‌اید که می‌دانید. شکست کرونا هم راه و روش مشخصی دارد که باید به آن عمل کنیم و گرنه این جادوی سیاه دست از سر ما بر نمی‌دارد.

اصلی‌ترین راهکار این است که هرچه سریع‌تر واکسیناسیون یا همان «مایه کوبی» قدیمی خودمان را آغاز کنیم تا جلوی پیشروی کرونا را بگیریم. نمی‌دانم واکسن داخلی یا خارجی، هرچه که هست باید زودتر وارد چرخه شود تا بتوانیم کمی به وضعیت کرونایی کشور سامان دهیم.

مسئله بعدی این است که مردم ماسک زدن را جدی بگیرند. طبق گزارش برخی از مردم از شهرهای مختلف و مشاهدات نگارنده از سطح شهر تهران، بخشی از جامعه، ماسک زدن را جدی نمی‌گیرند و به راحتی می‌شود افرادی که ماسک نمی‌زنند را در کوی و برزن دید.

آنهایی که ماسک نمی‌زنند یا کلا به کرونا اعتقاد ندارند و هنوز فکر می‌کنند که کار خودشان است و یا از ماسک زدن خسته شده‌اند.

نکته بعدی که بسیار مهم است و متاسفانه از سوی ستاد ملی کرونا به آن کم توجهی می‌شود، مسئله سفر رفتن و رفت و آمدهای درون شهری است.

مشخص نیست که مثلا در تهران چرا طرح ترافیک لغو نمی‌شود؟ چرا به مردم اجازه داده نمی‌شود که ماشین‌های خود را در خیابان‌هایی که پارک ممنوع است، پارک کنند تا مجبور نشوند به خاطر طرح ترافیک و جای پارک، به مترو و اتوبوس پناه ببرند.

اگر طرح ترافیک لغو نشود، بخشی از مردم به خاطر مسائل اقتصادی و گرانی کرایه تاکسی، از مترو استفاده می‌کنند و خطر کرونا را به جان می‌خرند. درآمد مردم چقدر است که حقوق خود را به کرایه تاکسی اختصاص دهند.

فکر می‌‌کنم می‌شود تا آخر سال، سفر رفتن را ممنوع کرد. یک سال گذشته نشان داد که سفررفتن یکی از علل اصلی سرکش شدن کرونا در کشور است.

تا وقتی در شیپور عادی شدن بدیم و راه‌ها برای رفت و آمد باز باشد باید هم به سرمان بزنیم و لباس سیاه بپوشیم و از قرمز شدن شهرها ناله کنیم.

ستاد ملی کرونا باید به این نکته توجه کند که مردم از زندگی در شرایط کرونایی خسته شده‌اند و از هر گشایشی برای فرار از این شرایط استفاده می‌کنند. پس باید با قوانین سفت و سخت، کرونا را مدیریت کرد تا بالاخره به جشن پایان کرونا برسیم.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه