ارسال به دیگران پرینت

خبر مهم درباره واکسیناسیون عمومی ایرانی ها | ایرانی ها کی واکسینه می شوند؟

خبر مهمی درباره واکسیناسیون عمومی ایرانی ها منتشر شده است. ایرانی ها کی واکسینه می شوند؟ و زمان واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران چه زمانی است؟ آن طور که علیرضا رئیسی گفته است، قطعا تا تیرماه به تولید صنعتی واکسن در کشور ماهانه حدودا ۱۰میلیون دوز خواهیم رسید و از اواخر تیر ماه واکسیناسیون عمومی را آغاز خواهیم کرد.

خبر مهم درباره واکسیناسیون عمومی ایرانی ها | ایرانی ها کی واکسینه می شوند؟

خبر مهمی درباره واکسیناسیون عمومی ایرانی ها منتشر شده است. ایرانی ها کی واکسینه می شوند؟ و زمان واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران چه زمانی است؟ آن طور که علیرضا رئیسی گفته است، قطعا تا تیرماه به تولید صنعتی واکسن در کشور ماهانه حدودا ۱۰میلیون دوز خواهیم رسید و از اواخر تیر ماه واکسیناسیون عمومی را آغاز خواهیم کرد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به چرخش ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: اکنون در ابتدای پیک چهارم هستیم به ویژه استان‌های ایلام و البرز وارد پیک چهارم شدند و پیش بینی می‌کنیم بعضی از استان‌ها به این پیک اضافه شوند.

او ادامه داد: خوزستان در حال عبور از این پیک است و احتمال می‌دهیم در تهران هفته آینده وضعیت قرمز را تجربه کنیم. در سطح تهران بیماران سرپایی افزایش داشته و ۵ شهر تهران قرمز است.

وی افزود: یک هفته است که تعداد شهرهای قرمز و نارنجی ما روزانه درحال تغییر است. در حال حاضر در کشور ۴۷ شهر قرمز داریم، درحالیکه قبل از تعطیلات، ۹ شهر قرمز بیشتر نداشتیم. همچنین ۱۲۶ شهر نارنجی و ۲۴۷ شهر زرد و فقط ۲۸ شهر آبی داریم.

رئیسی ادامه داد: گردش ویروس انگلیسی در خوزستان به صورت انفجاری رخ داد و هشدارهای زیادی داده شد اما سفر و دید و بازدید ادامه داشت.

وی افزود: تصمیم‌هایی که در ستاد گرفته می‌شود نظرات جمعی است و نظر شفافی که از سوی وزیر بهداشت داده شد منع سفر توسط مردم بود و اگر می‌خواستیم بر اساس رنگ بندی‌ها اعمال محدودیت کنیم که شرایط مثل سال گذشته بود اما امسال نظرات کارشناسی و مبنا منع سفر بود.

سخنگوی ستاد ملی کرونا در ادامه گفت: فقط سفر خطرناک نیست و دورهمی‌ها نیز بسیار خطرآفرین بود. هم سفر و هم دورهمی امسال اتفاق افتاد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا افزود: اگر زمانی در مورد ویروس چینی صحبت می‌کردیم تجربه یکساله از رفتار ویروس داشتیم، اما در مورد ویروس جهش یافته، شاخص‌های رنگ بندی شهرها را تغییر دادیم و در ابتدا سعی کردیم فرودگاه‌ها و مرزهای غربی را کنترل کنیم اما زمانی که ویروس در استان‌ها به جریان افتاد ما بیشتر حساس شدیم که دو رنگ بندی را در شهرها بیشتر مورد توجه قرار دهیم ولی شاخص‌های قبلی این چنین نبود و ما کلا توصیه کردیم که سفر انجام نشود اما توجهی نشد.

او ادامه داد: با انتشار ویروس انگلیسی در کشور ما فرصت اعمال محدودیت را نداشتیم. در حال حاضر علیرغم منع سفر به کشورهای نارنجی و قرمز مردم جریمه را پرداخت کردند و رفتند. امسال ترس مردم نسبت به سال قبل کم شده است و عادی انگاری از سوی مردم و خستگی یکساله آنها از ویروس منجر به سفر و افزایش آمار شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه