ارسال به دیگران پرینت

کرملین | تحرکات نظامی روسیه در نزدیک مرز اوکراین تهدید نیست

روسیه هشدار داده که یک افزایش درگیری و تنش در درگیری‌های دونباس واقع در شرق اوکراین می‌تواند به نابودی اوکراین منجر شود.


کرملین  |   تحرکات نظامی روسیه در نزدیک مرز اوکراین تهدید نیست

کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد که تحرکات نظامی روسیه در نزدیک مرز مشترک با اوکراین برای این کشور یا هر جای دیگری تهدید محسوب نمی‌شود و نقل و انتقال سربازان از سوی مسکو در سراسر کشور درست است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ناتو اخیرا بابت یک استقرار بزرگ نظامی از سوی روسیه در نزدیکی شرق اوکراین نگرانی خود را ابراز کرده بود؛ روسیه هشدار داده که یک افزایش درگیری و تنش در درگیری‌های دونباس واقع در شرق اوکراین می‌تواند به نابودی اوکراین منجر شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز به خبرنگاران گفت، روسیه همواره از امنیت خودش دفاع می‌کند.

پسکوف همچنین گفت، در حالیکه درگیری‌های گاه و بیگاه غیر قابل کنترل در دونبال رخ می‌دهد،‌ دولت کی‌یف هیچ اقدام حقیقی در راستای تحقق توافق‌های مینسک انجام نمی‌دهد. چنین رویدادهایی باعث افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود. متاسفانه هنوز ما شاهد اقداماتی موثر از سوی دولت اوکراین نبوده‌ایم.

اوایل آوریل سال جاری میلادی، ولودومیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین تصمیم شورای دفاع و امنیت ملی کشورش را در وضع تحریم‌هایی علیه Rossotrudnichestvo، آژانس همکاری بین المللی روسیه و تعدادی دیگر از شرکت‌های روسی وارد مرحله اجرا کرد.

سخنگوی کرملین در واکنش به این تحریم‌ها افزود: روسیه بر اساس منافع ملی خودش به تحریم‌های جدید از سوی اوکراین پاسخ می‌دهد. می‌دانید که هیچکس اصل متقابل را لغو نکرده، مطمئنا طرف روسی به شکلی واکنش نشان می‌دهد که بر اساس منافع روسیه باشد.

پسکوف درباره تحریم‌های اوکراین علیه روسیه نیز گفت: ما به زودی به سطحی از روابط با اوکراین می‌رسیم که دیگر جایی برای تقابل مشترک نمی‌ماند. ما قید همه چیز را می‌زنیم. این بد است. چنین خبری می‌تواند با پشیمانی زیادی به بار بیاورد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه