ارسال به دیگران پرینت

دستگیری حدود ۱۵۰ نفر در مجمع مسکو

یک گروه نظارت و یک ایستگاه تلویزیونی اعلام کرد: پلیس روسیه حدود ۱۵۰ نفر را امروز شنبه در نشست سیاست‌مداران مستقل و اپوزیسیون در مسکو دستگیر و آن‌ها را به داشتن ارتباط با یک "سازمان نامطلوب" متهم کرده است.

دستگیری حدود ۱۵۰ نفر در مجمع مسکو

به نقل از رویترز، این دستگیری‌ها در بحبوحه سرکوب احساسات ضدکرملین به دنبال دستگیری و حبس الکسی ناوالنی، سیاست‌مدار اپوزیسیون انجام می‌شود که در ژانویه پس از بهبود از مسمومیت عامل اعصاب در سیبری، به روسیه بازگشت.

"آندری پیووارف"، برگزارکننده رویداد و مدیر اجرایی‌ Open Russia، گروه مستقر در انگلیس تأسیس شده توسط "میخائیل خودورکوفسکی"، سرمایه‌دار سابق تبعیدی نفت و منتقد کرملین، به ایستگاه رادیویی "اکو مسکو" گفت: این مجمع که برای روزهای شنبه و یکشنبه برنامه‌ریزی شده بود، گردهمایی معاونین شهرداری از سراسر روسیه بوده است.

ویدئوهای پخش شده از TV Rain و خبرگزاری‌های روسیه نشان داد همزمان با آغاز مجمع، پلیس وارد ساختمان شده و شروع به دستگیری شرکت‌کنندگان می‌کند و آن‌ها را به سمت ون‌هایی می‌برد که بیرون سالن منتظر هستند.

OVD-Info که بر دستگیری معترضان و فعالان سیاسی نظارت دارد، فهرستی از بیش از ۱۵۰ نفر منتشر کرد که می‌گوید دستگیر شده‌اند.

طبق گزارش TV Rain، پلیس اعلام کرد تمامی شرکت‌کنندگان به خاطر فعالیت‌های یک سازمان نامطلوب دستگیر شده‌اند.

Open Russia یا "روسیه باز"، یکی از ۳۰ گروهی است مسکو به آن لقب نامطلوب داده و تحت قانون مصوب سال ۲۰۱۵، ممنوع کرده است.

مدافعان حقوقی می‌گویند فوانین مربوط به سازمان‌های نامطلوب و عوامل خارجی می‌تواند برای تحت فشار و هدف قرار دادن اعضای جامعه مدنی مورد استفاده قرار گیرد. روسیه منکر این است و می‌گوید قوانین برای حفاظت از امنیت ملی این کشور در برابر مداخله خارجی، مورد نیاز است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه