ارسال به دیگران پرینت

۸۶ درصد واکسن‌های کرونا در کشورهای ثروتمند تزریق شده است

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: ۸۶ درصد از واکسن‌های کرونا که تا روز ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) در جهان تزریق شده‌اند، در کشورهای ثروتمند یا درآمد بالای متوسط بوده است.

۸۶ درصد واکسن‌های کرونا در کشورهای ثروتمند تزریق شده است

روزنامه نیویورک تایمز نوشت:

- ۸۶ درصد از واکسن‌های کرونا که تا روز ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) در جهان تزریق شده‌اند، در کشورهای ثروتمند یا درآمد بالای متوسط بوده است. 

- در ابتدای شیوع این ویروس و زمانی که هنوز مشخص نبود کدام واکسن‌ها به نتیجه می‌رسند، کشورهای ثروتمند با انعقاد قرارداد با شرکت‌های مختلف تولید واکسن تا چندین برابر جمعیت خود، مانع از سفارش واکسن توسط کشورهای دیگر شدند. 

- به دلیل محدودیت میزان تولید واکسن، بسیاری از کشورها با درآمد پایین‌، تنها در ژانویه ۲۰۲۱ موفق به ثبت نخستین سفارش‌ها برای خرید واکسن شدند. 

- بر اساس آمار منتشره تا روز ۳۰ مارس، کوواکس که ساختار توزیع واکسن سازمان بهداشت جهانی است، نزدیک به ۳۳ میلیون دوز واکسن عمدتا در کشورهای فقیر و کم درآمد توزیع کرده است. اما این رقم تنها ۶ درصد از کل ۵۶۴ میلیون دوز واکسنی است که تا این تاریخ در جهان تزریق شده است.  

- سازمان بهداشت جهانی امیدوار به افزایش ظرفیت کوواکس است و اظهار امیدواری کرده که تا پایان سال ۲۰۲۱ حداقل ۲ میلیارد دوز واکسن در میان کشورهای جهان توزیع کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه