ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر بهداشت:

بستری‌های کرونایی در کشور در ۱۶ روز اخیر فزایش‌ یافته است

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در ۱۶ روز اخیر روند بستری‌ها در کشور افزایش‌یافته است بستری‌ها در بخش‌های عادی ۷ هزار و۶۱۳ نفر گزارش‌شده است.


بستری‌های کرونایی در کشور در ۱۶ روز اخیر  فزایش‌ یافته است

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در ۱۶ روز اخیر روند بستری‌ها در کشور افزایش‌یافته است بستری‌ها در بخش‌های عادی ۷ هزار و۶۱۳ نفر گزارش‌شده است.

 قاسم جان بابایی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد با اشاره به مدیریت خوب استان در مهار بیماری اظهار داشت: قم نخستین استانی بود که بیماری را کشف کرد و از شروع بحران تاکنون توانسته این بحران را با برگزاری مرتب جلسات استانی ستاد مقابله با کرونا مدیریت کند طبق گزارش‌ها روند مرگ‌ومیرها از آذرماه و دی‌ماه و تا پایان سال 99 صفر بوده ولی با اکنون روند افزایشی داشته است.

وضعیت قم با توجه به موقعیت سیاسی و جغرافی آن‌هم چنان نگران‌کننده است

وی افزود: در 16 روز اخیر روند بستری‌ها در کشور افزایش‌یافته است بستری‌ها در بخش‌های عادی 7 هزار و613 نفر گزارش‌شده است، در قم با توجه به همراهی مطلوب مردم و اصناف مطلوب مدیریت و مهارشده است اما با توجه به موقعیت سیاسی و جغرافی آمارها و روند کنترل متفاوت خواهد بود طبق تحلیل‌ها وضعیت استان قم در حال حاضر شکننده و هنوز هم نگران‌کننده است.

جان بابایی عنوان کرد: در استان میزان بستری و مرگ‌ومیرها در مقایسه با آمارهای کشوری پایین‌تر است اما با توجه به افزایش آمار بستری‌ها هنوز وضعیت قم شکننده است ما شهروندان بسیاری را از دست دادیم شاید این افراد خود در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعهد داشتند اما به دلیل غفلت برخی افراد در جامعه قربانی شدند.

معاون درمان وزیر بهداشت اظهار داشت: در اسفندماه سال 98 تیپ ویروس از نوع چینی بود اما اکنون تیپ آن اروپایی و از نوع انگلیسی است که قدرت سرایت آن بالا و باعث مرگ‌ومیر بیشتری خواهد شد با یک غفلت ساده ما وارد موج‌های خطرناک خواهیم شد پس باید با دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت همراهی کنیم.

به گفته وی؛ باتدبیر و برنامه‌ریزی صورت گرفته در استان و ستاد ملی کرونا امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم جلوی پیک جدید بیماری را بگیریم؛ اگر پروتکل‌ها رعایت شود شرایط باثبات قبل سال نو ادامه می‌یابد.

جان بابایی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که خط تولید واکسن پیشرفت خوبی در کشور داشته و در خصوص واردات تلاش بسیاری انجام‌شده است هرچند که کشورها ابتدا ترجیح می‌دهند که مردم در مرحله نخست در مقابله با بیماری ابتدا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند گروه‌هایی که در خط مقدم مقابله با بیماری هستند واکسینه شوند

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه