ارسال به دیگران پرینت

پروسه حذف ماسک در آمریکا کلید خورد| اگر واکسن زدید می توانید ماسک نزنید

پروسه حذف ماسک در آمریکا کلید خورد. اگر واکسن زدید می توانید ماسک نزنید البته آن هم با شرایطی برای کسانی است که اطرافیانشان واکسن زده اند و بیماری های زمینه ای ندارند.

پروسه حذف ماسک در آمریکا کلید خورد| اگر واکسن زدید می توانید ماسک نزنید

پروسه حذف ماسک در آمریکا کلید خورد. اگر واکسن زدید می توانید ماسک نزنید البته آن هم با شرایطی برای کسانی است که اطرافیانشان واکسن زده اند و بیماری های زمینه ای ندارند. 

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا، سی‌دی‌سی، در جدیدترین دستورالعمل خود اعلام کرده کسانی که به طور کامل واکسن کرونا دریافت کرده‌اند می‌توانند بدون ماسک با یکدیگر دیدار کنند و حتی با افراد نزدیک خانواده که واکسن نزده‌اند، اما مشکلات زمینه‌ای هم ندارند ملاقات کنند و نیازی به زدن ماسک نخواهند داشت.

آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به بیش از ۲۹ میلیون نفر رسیده و تعداد جان‌باختگان این ویروس هم در این کشور اکنون فراتر از ۵۲۵ هزار نفر رفته است.

با این حال، در یک ماه گذشته روند ابتلا، بستری و مرگ بر اثر کرونا رو به کاهش بوده است. به طوری که اکنون میانگین ابتلا به کرونا در آمریکا رقمی حدود ۶۰ هزار نفر در یک ۲۴ ساعت است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که قرار است روز پنجشنبه در ارتباط با سالگرد شیوع کرونا در ایالات متحده سخن بگوید، هفته پیش وعده داده بود که تا پایان ماه آوریل - ۴۰ روز دیگر- برای تمامی بزرگسالان این کشور واکسن کرونا مهیا خواهد شد.

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا، سی‌دی‌سی، در جدیدترین دستورالعمل خود اعلام کرده کسانی که به طور کامل واکسن کرونا دریافت کرده‌اند می‌توانند بدون ماسک با یکدیگر دیدار کنند و حتی با افراد نزدیک خانواده که واکسن نزده‌اند اما مشکلات زمینه‌ای هم ندارند ملاقات کنند و نیازی به زدن ماسک نخواهند داشت. این دستورالعمل همزمان با افزایش آمار تزریق واکسن در آمریکا که اکنون به روزانه ۲ میلیون دوز رسیده اعلام شده است. حدود ۶۰ میلیون آمریکایی تاکنون دست کم یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.

دستورالعمل جدید مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا، سی‌دی‌سی، روز دوشنبه در جریان کنفرانس خبری کمیته مقابله با کرونا در کاخ سفید اعلام شد و مهمترین بخش‌های آن عبارتند از:

کسانی که به طور کامل نوبت‌های واکسن خود را دریافت کرده‌اند می‌توانند بدون نیاز به ماسک یا حفظ فاصله فیزیکی با هم دیدار کنند.

افراد واکسینه شده می‌توانند با اعضای نزدیک خانواده خود که ریسک پایین در برابر کرونا دارند هم دیدار کنند و نیازی به زدن ماسک ندارند

کسانی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند دیگر نیازی به دادن تست کرونا یا قرنطینه خانگی ندارند مگر علایم بیماری را بروز داده باشند.

در این دستورالعمل جدید از کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند هم خواسته شده همچنان موارد احتیاطی و زدن ماسک را رعایت کنند.

همزمان با تایید واکسن تولیدی شرکت جانسون و جانسون، آمار تزریق روزانه واکسن کرونا در آمریکا هم افزایش یافته و آن طور که گزارش شده روز شنبه، ششم مارس، برای نخستین بار ۲ میلیون نفر توانستند با حضور در مراکز بهداشتی و مجموعه‌های بزرگ واکسیناسیون، واکسن بزنند.

بیش از ۳۰ میلیون آمریکایی تاکنون هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده و به طور کامل واکسینه شده‌اند اما دکتر راشل والنسکی، رئیس سی‌دی‌سی، می‌گوید این آمار تنها حدود ۱۰ درصد از جمعیت آمریکا را در بر می‌گیرد و به این ترتیب هنوز بیش از ۹۰ درصد جمعیت ۳۴۰ میلیونی این کشور نیاز به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه