ارسال به دیگران پرینت

زاکانی: FATF آسیب‌پذیری ما را چندبرابر می‌کند| دولت برای پذیرش FATF شروطی را گذاشت که باید گفت اصلاً شرط‌پذیر نیست

زاکانی گفته است، تا تحریم‌ها وجود دارد، FATF رأی نمی‌آورد. زاکانی معتقد است، FATF آسیب‌پذیری ما را چندبرابر می‌کند. به گفته زاکانی، دولت برای پذیرش FATF شروطی را گذاشت که باید گفت اصلاً شرط‌پذیر نیست

زاکانی: FATF آسیب‌پذیری ما را چندبرابر می‌کند| دولت برای پذیرش FATF شروطی را گذاشت که باید گفت اصلاً شرط‌پذیر نیست

زاکانی گفته است، تا تحریم‌ها وجود دارد، FATF رأی نمی‌آورد. زاکانی معتقد است، FATF آسیب‌پذیری ما را چندبرابر می‌کند. به گفته زاکانی، دولت برای پذیرش FATF شروطی را گذاشت که باید گفت اصلاً شرط‌پذیر نیست

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: FATF آسیب‌پذیری ما را چندبرابر می‌کند و اگر راهکاری برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه وجود داشته باشد تا نفت را صادر و پول را به کشور منتقل کنیم، پذیرش FATF مانع از آن می‌شود.

علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی جوانب FATF:

* اف‌ای‌تی‌اف کمکی به رفع تحریم‌ها و انتقال پول به کشور و تسهیل مراودات کاری و پولی نمی‌کند بلکه بندی به پای اقتصاد کشور است.

دولت برای پذیرش FATF شروطی را مطرح کرد که باید گفت اصلاً شرط‌پذیر نیست و اگر کشور به آن بپیوندد، در ابتدای بهانه‌جویی‌های دیگری قرار می‌گیریم، در حقیقت FATF موضوع سیاسی است و اصلاً تخصصی نیست.

* حتی پذیرش آن، بهانه‌جویی برای دیگر مسائل ازجمله موضوعات هسته‌ای را به‌وجود می‌آورد و هرکدام از این بندها را اضافه کنیم، خود را گرفتارتر می‌کنیم و با ظلم مضاعفی مواجه می‌شویم.

* در مجمع تشخیص مصلحت نیز این موضوع موافقین و مخالفینی دارد و موافقین نتوانستند استدلالات کافی را برای پذیرش FATF بیاورند لذا در مجمع به دور کارشناسی افتاد و مخالفین، استدلال‌هایشان، قوی‌تر است.

* از طرفی موافقان نیز دلیلی منطقی ندارند به‌غیر از این‌که می‌گویند "مانند برجام، انتظاری ایجاد شده است و باید به آن پاسخ بدهیم"، من معتقدم تا بحث تحریم‌های ظالمانه وجود دارد FATF رأی نمی‌آورد و انتظار نداشته باشند خودمان را گرفتارتر کنیم، این مسیری که دولت توصیه می‌کند کارشناسی نیست.

* FATF آسیب‌پذیری ما را چندبرابر می‌کند و اگر راهکاری برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه وجود داشته باشد تا نفت را صادر و پول را به کشور منتقل کنیم، پذیرش FATF مانع از آن می‌شود.

* در واقع با پذیرش آن و به‌اصطلاح شفاف‌سازی، دست‌های خود را در اقتصاد و دور زدن تحریم‌ها برای دشمن رو می‌کنیم و هیچ عقل سلیمی این را نمی‌پذیرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه