ارسال به دیگران پرینت

حوزه علمیه به تألیف کتب درسی ورود کرد| ورود رسمی حوزه علمیه به تالیف کتب درسی

حوزه علمیه به تألیف کتب درسی ورود کرد. ورود رسمی حوزه علمیه به تالیف کتب درسی کلید خورد. این خبر را دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش داده است و گفته چون این دو نهاد دغدغه های مشترک دارند حوزه علمیه به تالیف کتب درسی ورود می کند.

حوزه علمیه به تألیف کتب درسی ورود کرد| ورود رسمی حوزه علمیه به تالیف کتب درسی

حوزه علمیه به تألیف کتب درسی ورود کرد. ورود رسمی حوزه علمیه به تالیف کتب درسی کلید خورد. این خبر را دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش داده  است و گفته چون این دو نهاد دغدغه های مشترک دارند حوزه علمیه به تالیف کتب درسی ورود می کند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه به‌صورت رسمی وارد حوزه تألیف کتب درسی شده‌اند، گفت: پیشنهاد شد تا مدارس علوم و معارف اسلامی در استان‌ها ایجاد شود.

علیرضا حاجیان‌زاده عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت و توسعه مدارس امین در استان سمنان اظهار کرد: حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دغدغه‌های مشترک دارند.

وی افزود: بحث مشارکت دستگاه‌های برون‌سازمانی و ارتباط با شرکای آموزش و پرورش یکی از موضوعات جدی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از همه ظرفیت‌ها باید استفاده شود و همه دستگاه‌ها به کمک بیایند.

حاجیان‌زاده با بیان اینکه مشارکت‌جویی، امری مهم در آموزش و پرورش تلقی می‌شود، ادامه داد: متولی اصلی تعلیم و تربیت در کشور آموزش و پرورش است؛ اما بسیاری از دستگاه‌ها، در این زمینه نقش مؤثر و فعال دارند.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۰ رشته در حوزه‌های علمیه، به‌طور مشخص در حوزه تعلیم و تربیت است، افزود: درس‌های خارج فقه برای تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه با تدریس آیت‌الله اعرافی راه‌اندازی شده است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه‌های علمیه با تأسیس برخی مدارس خاص می‌توانند الگوسازی کنند، عنوان کرد: پیشنهاد شده است تا مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته به حوزه‌های علمیه در استان‌های کشور ایجاد شود.

حاجیان‌زاده با بیان اینکه بیشترین کار حوزه‌های علمیه در مدارس، در حوزه تبلیغ به انجام رسیده و حضور مبلغان ثابت در مدارس بهترین کار تبلیغی است، خاطرنشان کرد: حضور طلاب در مدارس بسیاری از کمبودهای آموزش و پرورش را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید در عرصه‌های مختلف مردمی و حاکمیتی تأثیرگذار باشند، اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های حوزه علمیه این است که اثرگذاری خود را هدفمند و ساختاری کند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: در طرح آمایش حوزه‌های علمیه بیش از ۱۰۰ دستگاه هدف موردتوجه قرار گرفته‌اند که حوزه و حوزویان بتوانند در آن نقش مؤثری ایفا کند.

حاجیان‌زاده با بیان اینکه به علت اثرپذیری و گستردگی آموزش و پرورش این دستگاه در اولویت برنامه‌های حوزه علمیه قرار دارد، عنوان کرد: بعد از یک دهه فعالیت مشترک حوزه و آموزش و پرورش به شکلی ساختار و منسجم دست یافته‌ایم.

وی با عنوان اینکه امروز حوزه‌های علمیه به‌صورت رسمی وارد حوزه تألیف کتب درسی شده‌اند، بیان کرد: مغز آموزش و پرورش سازمان تألیف کتب درسی است و حوزه‌های علمیه در تمامی گروه‌های درسی نماینده دارند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تأکید کرد: خروجی تشکیل اتاق فکر در حوزه‌های علمیه منجر به ارائه دستورالعمل و روش‌های فعالیت مربیان پرورشی در مدارس شده است.

حاجیان‌زاده با بیان اینکه از ظرفیت‌های حوزه علمیه در ارائه آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان استفاده می‌شود، تصریح کرد: طلاب، علاوه بر تحصیل دروس تخصصی دینی و اسلامی بسیاری از رشته‌های جدید درسی و علمی را نیز کسب می‌کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه