ارسال به دیگران پرینت

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش:

از طلاب برای همکاری با آموزش‌وپرورش جذب خواهند شد

مشاور عالی وزیر آموزش‌وپرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش گفت: بیش از ۸۰ درصد نقدهای محتوایی حوزه علمیه، در چاپ جدید کتب درسی اعمال‌شده است.


 از طلاب برای همکاری با آموزش‌وپرورش جذب خواهند شد

 علیرضا حاجیان زاده در نشست مجازی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع) از تعاملات مثبت و سازنده فی‌مابین دو نهاد تقدیر کرد و گفت: ستادی همکاری‌های مشترک آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه با استفاده از تجربیات بیش از یک دهه فعالیت و بهره‌گیری از اسناد بالادستی، برنامه پنج‌ساله همکاری مشترک را تدوین کرده است و امسال در دومین سال اجرای این برنامه هستیم.

وی با اشاره به محوریت ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و همچنین تأکید این سند بر لزوم مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای برون‌سازمانی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت گفت: این دو مقوله با توجه به رویکرد تربیتی سند تحول بنیادین  به مشارکت، تعامل و همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش معنا می‌بخشند.

حاجیان زاده از قابلیت عملیاتی بودن و جامعیت برنامه به‌عنوان دو ویژگی برنامه پنج‌ساله همکاری مشترک حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش نام برد و گفت: این همکاری‌ها در عرصه‌های نیروی انسانی، تبلیغ و فعالیت فرهنگی، برنامه درسی و مشارکت حوزه در تأمین محتوای آموزشی و محتوای کتب درسی، پژوهش و تبادل فکر و اندیشه با حوزه علمیه و همچنین مدارس وابسته به حوزه علمیه جریان دارد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های همکاری‌های مشترک فی‌مابین حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: در برنامه پنج‌ساله همکاری‌های مشترک بین دو نهاد جذب سالانه پنج هزار طلبه وظیفه هدف‌گذاری شده است، همچنین تعدادی از طلاب نیز برای همکاری با آموزش‌وپرورش به روش خرید خدمات جذب خواهند شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی با اشاره به اجرای دو طرح امین و روشنا باهدف تبلیغ و ترویج فعالیت‌های فرهنگی در مدارس یادآور شد: در تأمین محتوای آموزشی و محتوای کتب درسی نیز مشارکت‌های خوبی بین حوزه و آموزش‌وپرورش صورت گرفته است به‌گونه‌ای که در سال جاری بیش از ۸۰ درصد نقد و بررسی‌های انجام‌شده در چاپ جدید کتب درسی اعمال شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه