ارسال به دیگران پرینت

تایید نام ۴ کاندیدای اصلاح طلب در انتخابات ۱۴۰۰

حق شناس گفت: در بررسی های صورت گرفته در دفتر سیاسی تعداد ۴ نفر از افراد شورای مرکزی که واجد شرایط هستند تایید شدند و من، حضرتی، افشانی و امینی مطرح شدیم.

تایید نام ۴ کاندیدای اصلاح طلب در انتخابات ۱۴۰۰

«محمد جواد حق شناس»، عضو حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با استعفای مهدی کروبی از سمت دبیرکلی حزب اعتماد ملی گفت: اصرار بر این تخلف با استفاده از ماده ۱۰ احزاب، از کجا ناشی می‌شود. فلسفه تشکیل احزاب، دفاع و حمایت از حقوق ملت است وقتی یک حزب نمی‌تواند از حقوق خود و دبیر کل خود دفاع کند چه انتظاری می رود تا از حقوق ملت دفاع کند؟ 

برنا نوشت:یک عضو حزب اعتماد ملی گفت: فلسفه تشکیل احزاب، دفاع و حمایت از حقوق ملت است وقتی یک حزب نمی‌تواند از حقوق خود و دبیر کل خود دفاع کند چه انتظاری می رود تا از حقوق ملت دفاع کند.

او افزود: استدلال شورای مرکزی این است که در بحث اصلی یعنی اهداف و بحث دفاع از حقوق ملت، حرکت در چهارچوب قانون اساسی رویکرد ما باشد. وقتی در این بحث کمیسیون ماده ۱۰ تخلف آشکار کرده و برخلاف قواعد روشن بی هیچ ضابطه و دلیلی، چنین نظری داده سوال اصلی این است که چرا باید چنین نظری بدهد؟! اصرار بر استعفای کروبی محل بحث و مورد اشکال است.

حق شناس اضافه کرد: حزب اعتراض کرده و این اعتراض را قانونی هم مطرح کرده است، شکایتی صورت گرفته و باید تکلیف این شکایت روشن شود تا ما پاسخ مقتضی دریافت نکرده ایم طبیعتا نباید خودمان از این رویکرد استقبال کنیم.

این عضو حزب اعتماد ملی با اشاره به جلسه اخیر حزب اعتماد ملی و تصمیم گیری در مورد کاندیدای ۱۴۰۰ گفت: دفتر سیاسی حزب پیشنهاداتی مطرح کرده است. در دفتر سیاسی تصویب شده بود که حزب در انتخابات فعال و مشارکت حداکثری داشته باشد و به نوعی کاندیدای حزبی داشته باشد. در این خصوص که حزب با چه تعداد کاندیدا حضور داشته باشد بحث و قرار بر این شد که در جلسه شورای مرکزی، بهمن ماه که سه هفته بعد تشکیل می شود، حزب وارد مصادیق شود.

او تاکید کرد: از نظر حزب کروبی همچنان دبیرکل است. اعتراض حزب در جایگاه حقوقی و شکایت این افراد به دیوان عدالت مطرح است و باید منتظر رسیدگی قانونی باشیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • فرزاد ارسالی در

      گم شو بابا گور بابای هر چی اصلاح طلب هستش یک مشت سرمایه دار و خون خوار از خدا بی خبر

    • ناشناس ارسالی در

      افسادطلبان به جای کاندید شدن بهتره برن به جهنم ...

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه