ارسال به دیگران پرینت

شیشه سکوریت چیست و برای ساخت چه محصولاتی از آن استفاده می شود؟

شیشه سکوریت یکی از انواع شیشه های نشکن است که از روی هم قرار گرفتن چند لایه شیشه معمولی ساخته می‌شود. شیشه ‌سکوریتی بسیار پر کاربرد است و در ساخت انواع محصولات شیشه ای مانند کابین دوش شیشه‌ ای، حمام شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، درب شیشه اتوماتیک و... از ان استفاده می شود

شیشه سکوریت چیست و برای ساخت چه محصولاتی از آن استفاده می شود؟

شیشه سکوریت چیست و برای ساخت چه محصولاتی از آن استفاده می شود؟ 

شیشه سکوریت یکی از انواع شیشه های نشکن است که از روی هم قرار گرفتن چند لایه شیشه معمولی ساخته می‌شود. شیشه ‌سکوریتی بسیار پر کاربرد است و در ساخت انواع محصولات شیشه ای مانند کابین دوش شیشه‌ ای، حمام شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، درب شیشه اتوماتیک و... از ان استفاده می شود. شیشه های سکوریت در ضخامت های بین 8 تا 20 میلی تولید می شوند و به دلیل استفاده از چند لایه شیشه از استحکام بالایی برخوردار هستند. از شیشه های سکوریتی به نام شیشه های نشکن یاد می‌کنند زیرا این شیشه های احتمال شکست پایینی دارند و در صورت شکست باعث آسیب کسی نمی شوند. شیشه سکوریتی در صورت شکستن به صورت ذرات صیغ داده شده فرو می ریزند. از شیشه های سکوریتی برای ساخت انواع شیشه های رنگی و مات استفاده می کنند. 

تراس شیشه چیست و چگونه ساخته می شود؟ 

تراس ها فضایی در ساختمان هستند که باعث ورود هوای آزاد و نور خورشید به داخل ساختمان می شوند. در آپارتمان ها به دلیل نداشتن حیاط و فضای ازاد، از تراس ها برای نگهداری گیاهان، استفاده از هوای ازاد، استراحت، خشک کردن لباس و پخت غذا استفاده می کنند. تراس ها اگرچه بسیار پر کاربرد هستند اما امکان استفاده از آن ها در فصل زمستان وجود ندارد. بر همین اساس طراحان و معماران ساختمان برای استفاده از تراس ها در همه فصل ها از شیشه برای پوشش اطراف آن استفاده می کنند که علاوه بر ورود نور از خیس شدن تراس و ورود هوای سرد به داخل بالکن جلوگیری می کند. برای ساخت تراس شیشه ای از شیشه هایی با ضخامت بالا استفاده می کنند که در برابر طوفان، ضربه و بارش برف و باران مقاوم باشد. شیشه سکوریت، شیشه لمینت و شیشه سندبلاست از بهترین نوع شیشه هایی هستند در ساخت بالکن شیشه ای استفاده می شوند. تراس های شیشه ای در دو نوع ثابت و متحرک ساخته می شکند که مدل متحرک بالکن شیشه ای امکان برداشتن آن در فصل های گرم و روزهایی با هوای ملایم وجود دارد. معمولا برای ساخت بالکن شیشه ای از فریم هایی برای درز ها و اطراف بالکن استفاده می کنند که باعث مقاوم تر شدن آن می شود. فریم هایی که در ساخت بالکن استفاده می کنند باید از جنس آلومینیوم یا استیل باشد تا در برابر رطوبت دچار تغییر رنگ نشوند. 

۲۰۲۱۰۱۱۴_۱۲۱۶۰۹

حمام شیشه چیست و چه کاربردی دارد ؟ 

حمام شیشه ای یک از انواع محصولات شیشه ای است که با استفاده از شیشه های بسیار مقاوم ساخته می شود. از حمام های شیشه ای برای ایجاد حمام مستر و ایجاد کابین دوش شیشه ای استفاده می شود‌. کابین دوش شیشه ای فضایی است که باعث جدا شدن فضای دوش از بخش های دیگر حمام و سرویس بهداشتی می‌شود. کابین دوش شیشه ای معمولا فضای کمی را اشغال می کند و مانع از خیس شدن و رشد باکتری ها در حمام و سرویس بهداشتی می شود. حمام شیشه ای به صورت فریم لس و فریم دار مطابق با سلیقه مشتری ساخته می شود.  حمام شیشه ای بدون فریم یا فریم لس در ساختار آن از هیچ نوع فریمی استفاده نشده است و نسبت به انواع دیگر حمام های شیشه ای از زیبایی و جذابیت بیشتری برخوردار است‌. در حالی در حمام شیشه ای فریم دار از فریم های آلومینیومی در چهار چوب و درز های استفاده می شود. حمام شیشه ای فریم دار به دلیل استفاده از فریم در ساختارش  فضای بیشتری را نسبت به انواع دیگر حمام شیشه ای اشغال می کند و بیشتر برای حمام ها و فضاهای بزرگ مناسب است.  

پارتیشن شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد ؟ ‌

پارتیشن ها محصولاتی هستند که باعث تقسیم بندی فضای و ایجاد محیط جدید می شوند. پارتیشن ها از متریال های مختلفی ساخته می شوند که پارتیشن های شیشه ای به دلیلی لوکس بودن و جذابیت بالایی که دارد نسبت به انواع دیگر پارتیشن ها بیشتر استفاده می شود. پارتیشن شیشه ای در انواع مختلف فریم لس، فریم دار، دوجداره، تک جداره، ثابت و متحرک ساخته می شوند که پارتیشن شیشه ای فریم لس به دلیل عدم استفاده از فریم در ساختارش نسبت به پارتیشن های دیگر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.  

شیشه لمینت چیست و چه کاربردی دارد ؟ 

شیشه لمینت یکی از انواع شیشه های ایمنی و نشکن است که برای ساخت محصولاتی که در معرض شکستن قرار دارند از آن استفاده می‌شود. شیشه لمینت از به هم پیوستن دو لایه  شیشه سکوریت و یک لایهpvb  ساخته می‌شوند که باعث افزایش مقاومت و استحکام آن در برابر ضربه می‌شود. لایه pvb که بین دولایه شیشه سکوریت وجود دارد از ریزش شیشه در هنگام شکست جلوگیری می کند و مانع از فرو ریختن آن نیز می‌ شود. این ساختار شیشه لمینت باعث شده است که در کارخانه‌ های ماشین سازی برای شیشه ماشین از شیشه لمینت با ضخامت بالا استفاده کنند. از شیشه لمینت برای ساختن انواع پارتیشن شیشه ای، درب فروشگاه، نمای اسپایدر، پل شیشه ای و پله استفاده می کنند. شیشه لمینت مانند شیشه سکوریت به دلیل ساختار و ضخامتی که دارد به عنوان یک عایق صوتی از ورود صداهای بلند و همچنین سرد شدن هوا در فصل زمستان جلوگیری می کند. 

۲۰۲۱۰۱۱۴_۱۲۱۵۳۷

شیشه سندبلاست چیست و برای ساخت چه محصولاتی از آن استفاده می شود؟ 

شیشه سندبلاست یکی از انواع شیشه های مات است که باعث نا دید شدن فضا از بخش های دیگر می شود. شیشه سندبلاست شده نوعی شیشه سکوریتی است که در طی فرآیندی از برخورد شدید شن و ماسه به شیشه سکوریت ساخته می شود. شیشه سندبلاست شده بسیار پر کاربرد است و در ساختانواع محصولات شیشه ای مانند ایجاد پارتیشن شیشه ای، فضای خصوصی، بالکن شیشه ای، حمام شیشه ای، کابین دوش شیشه ای و... از آن استفاده می شود. 

شیشه لاکوبل چیست و چه کاربردی دارد؟ 

شیشه لاکوبل یکی از انواع شیشه های رنگی است که با استفاده از شیشه های مختلف ساخته می شود. از شیشه های رنگی در ساخت پنجره‌ های رنگی و دیزاین دکوراسیون داخلی رستوران، کافه ها و خانه های سنتی نیز استفاده می شود. 


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه