ارسال به دیگران پرینت

خواص جالب پای مرغ که آن را نمی دانستید

سلامت قلب را تقویت می کند. کلاژن به همراه الاستین، جزء حیاتی عروق و رگ هاست. تحقیقات نشان می دهد که نسبت مناسب الاستین به کلاژن برای جلوگیری از بیماری های قلبی بسیار مهم است.

خواص جالب پای مرغ که آن را نمی دانستید

اگرچه پای مرغ اغلب دور ریخته می شود، اما غذاهای متداولی در سراسر جهان از جمله مکزیک، آفریقای جنوبی، آسیا، جامائیکا و ترینیداد با پای مرغ تهیه می شوند. مزایای مصرف پای مرغ بیشتر به سبب محتوای بالای کلاژنی آن است. با این حال، بهتر است از سرخ کردن و افزودن سس به آن بپرهیزید.

مصرف پای مرغ به کاهش درد مفاصل کمک کند

کلاژن موجود در پای مرغ درد مفاصل را تسکین دهد.

تحقیقات نشان می دهد که کلاژن با تحریک بازسازی بافت، علائم آرتروز را کاهش دهد. این نوع آرتروز، غضروف شما را ساییده یا تجزیه می کند و باعث می شود که استخوان ها روی یکدیگر مالیده شده و درد، تورم و مشکلات حرکتی ایجاد کنند.

یک مطالعه 3 ماهه بر روی 191 فرد مبتلا به آرتروز زانو به این نتیجه رسید که دوز روزانه کلاژن حاصل از غضروف مرغ به طور قابل توجهی مارکرهای درد، سفتی و اختلال عملکرد جسمی را کاهش می دهد.

و یک مطالعه 12 هفته ای بر روی 139 ورزشکار مبتلا به زانو درد نتایج مشابهی را نشان داد. کسانی که روزانه 5 گرم کلاژن مصرف می کردند، بهبود قابل توجهی در شدت درد در طول فعالیت های خود نشان دادند و نیازشان به درمان های بیشتر کمتر شد.

حدود 70 درصد از محتوای کل پروتئینی پای مرغ کلاژن است. یک پروتئین ساختاری که شکل، قدرت و مقاومت پوست، تاندون ها، عضلات، استخوان ها و رباط ها را فراهم می کند.

همچنین، منبع خوبی از ویتامین 9B است که به سنتز DNA و پیشگیری از ناهنجاری های هنگام تولد کمک می کند.

محتوای چربی پای مرغ بیشتر ناشی از پوست آن است که معمولاً به هنگام پخت حذف می شود. با این حال، پای مرغ اغلب به صورت سرخ شده یا با سس سرو می شود، که ممکن است کربوهیدرات، چربی و کالری آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

شواهد نشان می دهد که مصرف کلاژن ممکن است باعث رطوبت رسانی و بهبود خاصیت ارتجاعی و چگالی پوست شود.

مطالعه 6 ماهه بر روی 105 زن مبتلا به سلولیت (در حد متوسط) ​​نشان داد که مصرف منظم کلاژن به طور قابل توجهی باعث کاهش سلولیت پوست می شود.

نتایج حاصل از 11 مطالعه بر روی 805 نفر نیز نشان داد که مصرف کلاژن برای بهبود زخم و جوانی پوست مفید است.

علاوه بر این، مطالعات حیوانی نشان داد که کلاژن باعث افزایش آب رسانی پوست و کاهش چین و چروک ناشی از اشعه ماورا بنفش شود که نوعی اشعه ماورا بنفش است که باعث آفتاب سوختگی می شود.

اثربخشی کلاژن ممکن است با افزایش سطح هیالورونیک اسید عملی شود یک مولکول نگهدارنده آب که تصور می شود به جلوگیری از پیری پوست کمک می کند.

مصرف پای مرغ به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک کند

مصرف کلاژن ممکن است باعث بهبود تشکیل و تراکم استخوان در زنان یائسه شود.

مطالعه ای یک ساله بر روی 102 زن نشان داد که مصرف 5 گرم کلاژن در روز نوعی کلاژن دگراده باعث افزایش تراکم و سنتز مواد معدنی در استخوان و کاهش تخریب آن می شود.

همچنین در مطالعه ای بر روی 39 زن، کسانی که مکمل کلاژن مصرف می کردند- درمقایسه با گروه کنترل- کاهش قابل توجهی در افت تراکم مواد معدنی استخوانی نسبت به گروه شاهد نشان دادند.

محققان علت این امر را به کلاژن نسبت می دهند زیرا یکی از مواد تشکیل دهنده اصلی توده استخوانی است.

سایر مزایای پای مرغ

به کنترل قند خون کمک می کند. یک مطالعه حیوانی نشان داد که پروتئین های موجود در پای مرغ ممکن است با تحریک پپتید شبه گلوکاگون 1 (GLP-1)- هورمون فعال کننده تولید انسولین- به بهبود سطح قند خون کمک کند.

سلامت قلب را تقویت می کند. کلاژن به همراه الاستین، جزء حیاتی عروق و رگ هاست. تحقیقات نشان می دهد که نسبت مناسب الاستین به کلاژن برای جلوگیری از بیماری های قلبی بسیار مهم است.

مواد مغذی پای مرغ

پای مرغ بیشتر از بافت همبند پوست، غضروف، تاندون و استخوان تشکیل شده است و حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی است.

یک وعده غذایی یا به عبارتی 2 عدد پای مرغ (70 گرمی) حاوی:

کلسیم: 5 درصد ارزش روزانه

فسفر: 5 درصد

ویتامین آ: 2 درصد

فولات یا ویتامین ب9: 15 درصد

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه