ارسال به دیگران پرینت

دلایلی که به شما خواهد گفت چرا تخم مرغ سالم ترین غذای دنیاست!

تخم‌مرغ به‌دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان نظیر ویتامین A و ویتامین E و همچنین داشتن پروتئین فراوان یکی از مناسب‌ترین غذاها برای رژیم غذایی ورزشکاران است. از فواید بی‌شمار تخم‌مرغ می‌توان به کمک به سلامت چشم و جلوگیری از بیماری‌های قلبی اشاره کرد. واقعیت این است که خوراکی با این همه خواص سالم در رژیم غذایی امروزی بسیار کم پیدا می‌شود.

دلایلی که به شما خواهد گفت چرا تخم مرغ سالم ترین غذای دنیاست!
تخم‌مرغ به‌دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان نظیر ویتامین A و ویتامین E و همچنین داشتن پروتئین فراوان یکی از مناسب‌ترین غذاها برای رژیم غذایی ورزشکاران است. از فواید بی‌شمار تخم‌مرغ می‌توان به کمک به سلامت چشم و جلوگیری از بیماری‌های قلبی اشاره کرد. واقعیت این است که خوراکی با این همه خواص سالم در رژیم غذایی امروزی بسیار کم پیدا می‌شود. 
تخم‌مرغ می‌تواند ساده ترین، ارزان ترین و همه کاره ترین روش برای بالا بردن پروتئین دریافتی شما باشد. ضمن این که سلامتی شما را هم بهبود می‌بخشد. تخم‌مرغ سرشار از اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان‌ها و آهن است. 
خواص تغذیه‌ای موجود در تخم‌مرغ، این ماده غذایی را در هرم غذایی که معرف الگوی مناسب مصرف مواد غذایی در هر کشور است در گروه گوشت، حبوبات و مغزها قرار داده است.در این مقاله در مورد مهم‌ترین خواص تخم‌مرغ صحبت خواهیم کرد، که شگفت آورند و تا به حال کسی به شما نگفته است.

 

 

⦁ تقویت سیستم ایمنی
یک عدد تخم‌مرغ بزرگ تقریبا حاوی یک چهارم  22 درصد سلنیوم مورد نیاز بدن است، یک ماده مغذی که به حمایت از سیستم ایمنی بدنتان کمک کرده و هورمون‌های تیروئید را تنظیم می‌کند. سیستم ایمنی بدن بیش‌ترین سود را از مصرف تخم‌مرغ می‌برد. ویتامین A، ویتامین D و فولات دیگر عامل‌های مهم در افزایش سطح ایمنی بدن هستند و سیستم بدن را در برابر هر بیماری یا ویروسی، تقویت می‌کنند. بهتر است تخم مرغ تازه و محلی با قیمت مناسب در بازار موجود است را تهیه کنید.

 

⦁ بهبود کلسترول
بدن به طور مدام در حال تولید کلسترول است و شواهد بسیار زیادی وجود دارد که تخم‌مرغ در واقع می‌تواند اثر کلی کلسترول در بدن را بهبود بخشد. تخم‌مرغ دارای کلسترول بالایی است، اما مصرف تخم‌مرغ برای اکثر مردم بی‌ضرر خواهد بود و تأثیری بر میزان کلسترول خون آنها نخواهد داشت. برای تنوع خوش طمع کردن، می‌توانید تخم‌مرغ را با پنیر پیتزا درست کنید، برای تهیه پنیر صبحانه یا پنیر پیتزا به این لینک مراجعه نمایید.
  
⦁ کاهش ابتلا به بیماری قلبی
مصرف مداوم تخم‌مرغ به بالا رفتن میزان کلسترول خوب در بدن کمک می‌کند که در نتیجه ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. خطر ابتلا به بیماری قلبی  در افرادی که عمدتا ذرات متراکم و کوچک LDL دارند نسبت به افرادی که اغلب ذرات بزرگ LDL دارند بیشتر است. نکته جالب اینجاست که حتی اگر تخم‌مرغ کلسترول LDL را در برخی افراد بالا ببرد، مطالعات نشان داده اند که در واقع  ذرات LDL کوچک و متراکم، بزرگ می‌شوند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی کاهش پیدا می‌کند. مصرف تخم‌مرغ الگوی میزان تراکم LDL را از کلسترول کم یا متوسط (که نوع بد آن هستند) به LDL با تراکم بالا تغییر می‌دهد که با کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط است.

 

⦁ کاهش ابتلا به سرطان سینه
eating-egg-daily
ثابت شده است در کسانی که 6 عدد تخم‌مرغ در هفته مصرف کرده‌اند، احتمال بروز سرطان سینه در آنها 44درصد کمتر از کسانی بوده که 2 عدد تخم‌مرغ یا کمتر در هفته مصرف کرده‌اند. کولین موجود در زرده‌ی تخم‌مرغ به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک می‌کند. 

 

⦁ حفاظت پوست
پوست نیز به طور مکرر در معرض آسیب‌های ناشی از اشعه UV و سایر طیف‌های نور است. مواد موجود در تخم‌مرغ به دلیل نقش جذب این اشعه‌ها و خاصیت آنتی‌اکسیدانی اثر مهمی‌در حفاظت پوست دارند و چون مصرف موضعی آنها به لایه زیرین پوست نمی‌تواند نفوذ کند لذا مناسب‌ترین روش استفاده، مصرف خوراکی این مواد است.

 

⦁ تامین آهن
بسیاری از افرادی که از کمبود آهن رنج می‌برند با از دست دادن انرژی و سردرد مواجه می‌شوند. آهن حامل اکسیژن در خون است و نقش حیاتی در سیستم ایمنی بدن، انرژی‌زایی و بسیاری دیگر از عملکردهای بدن ایفا می‌کند. آهن موجود در زرده‌ی تخم‌مرغ از نوع آهن مفید برای بدن است که قابل هضم‌ترین نوع آهن به حساب می‌آید. اگرچه آهن فقط 0.004 درصد وزن بدن را تشکیل می‌دهد، اما اهمیت و نقش ویژه‌ای در انتقال اکسیژن خون به سلول‌های بدن دارد. مقدار آهن تخم‌مرغ حدود 0.92 میلی‌گرم و عمدتا در زرده موجود است که به نسبت دیگر مواد موجود در آن کمتر است.

 

⦁ انرژی بیش‌تر
فقط یک عدد تخم‌مرغ حاوی 15 درصد ویتامین B2 یا ریبوفلاوین riboflavin مورد نیاز بدن است. ویتامین B2 فقط یکی از 8 ویتامین گروه B است که به تبدیل غذا به سوخت در بدن کمک می‌کنند که به نوبه خود برای تولید انرژی ضروری هستند.

 

⦁ تقویت استخوان‌ها
تخم‌مرغ حاوی ویتامین D است. ویتامین دی برای جذب کلسیم و تقویت استخوان بسیار ضروری است. ویتامین D به تنظیم سطح کلسیم خون کمک می‌کند. به این ترتیب از جذب شدن میزان کافی کلسیم در استخوان‌های‌تان اطمینان حاصل می‌کنید و به تقویت آن‌ها کمک می‌شود.

 

⦁ سلامت چشم
a-healthy-breakfast-with-egg
 
آنتی اکسیدان‌های لوتئین و زآگزانتین برای حفظ سلامت چشم‌ بسیار مفید هستند که به جلوگیری از ضعف ماهیچه‌های چشم و آب مروارید کمک می‌کنند. با مصرف تخم‌مرغ می‌توان مقدار زیادی از این آنتی اکسیدان‌ها را دریافت کرد. همچنین در این مطلب می‌توانید با خوراکی‌هایی که به سلامت چشم و بینایی بهتر شما کمک می‌کنند آشنا شوید.

 

⦁ احساس سیری و خوردن غذای کم‌تر
مطالعات بسیاری تاثیر خوراکی‌های با پروتئین بالا را روی اشتها نشان داده اند که به سادگی باعث سیری زودتر شما می‌شوند. ممکن است تعجب نکنید اگر بدانید که تخم‌مرغ بالاترین رتبه را در مقیاسی به نام شاخص سیری بدست آورده است، مقیاسی که نشان می‌دهد خوراکی‌ها چقدر در احساس سیری و پری نقش دارند.
 ایجاد حس سیری و کاهش مصرف کالری در طول روز از خواص تخم‌مرغ است. مصرف مدام تخم‌مرغ می‌تواند منجر به کاهش وزن نیز بشود.

 

سخن پایانی
مطالعات علمی‌به‌وضوح نشان می‌دهد که مصرف ۳ تخم‌مرغ کامل در روز کاملا بی‌خطر است. هیچ نتیجه‌ای مبنی بر مضر بودن تخم‌مرغ وجود ندارد. تخم‌مرغ یکی از عالی‌ترین غذاهای طبیعی است.
جدا از خواص تخم مرغ، دسترسی به آن بسیار راحت است و می‌توان با هزینه‌‌ای پایین آن را تهیه کرد. همچنین می‌توان با استفاده از تخم‌مرغ در ترکیب با اکثر مواد غذایی خوراکی‌ عالی و لذیذی داشت.


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه