ارسال به دیگران پرینت

چرا باید از هوادار فوتبال این توقع را داشته باشیم که برای همدیگر آرزوی موفقیت کنند؟ + ویدئو

اصلاً در جامعه‌ای که بزرگانش با جای مُهر روی پیشانی و خدا و تقوا و آخرت روی زبان، در رقابت سیاسی همدیگر را می‌شورند و پهن می‌کنند و ذره‌ای خیرخواهی برای رقیب ندارند و حاضرند حتی به قیمت اینکه کشور بر باد برود رقیب زمین بخورد، چرا باید از هوادار فوتبال این توقع را داشته باشیم که برای همدیگر آرزوی موفقیت کنند؟

چرا باید از هوادار فوتبال این توقع را داشته باشیم که برای همدیگر آرزوی موفقیت کنند؟ + ویدئو

. بله! بله! بله! خیلی عالی و متعالی و پرتقالی می‌شد اگر هواداران فوتبال از تیم‌های همدیگر در رقابت‌های بین‌المللی حمایت می‌کردند، اما بین چیزی که مطلوب ماست تا چیزی که وجود دارد گاهی تفاوت از زمین تا آسمان است.

 اصلاً در جامعه‌ای که بزرگانش با  جای مُهر روی پیشانی و خدا و تقوا و آخرت روی زبان، در رقابت سیاسی همدیگر را می‌شورند و پهن می‌کنند و ذره‌ای خیرخواهی برای رقیب ندارند و حاضرند حتی به قیمت اینکه کشور بر باد برود رقیب زمین بخورد، چرا باید از هوادار فوتبال این توقع را داشته باشیم که برای همدیگر آرزوی موفقیت کنند؟

 بله! بله! بله! می‌فهمم که ما باید به سوی بهتر شدن پیش برویم و اگر این اتفاق بیفتد خیلی خوب است و برای فوتبال کشور امتیازاتی دارد اما نمی‌افتد. به ضرب و زور و شعار هم رخ نمی‌دهد پس دست از سرزنش هواداران فوتبال برداریم. 

 

 

 شنبه بعد از سوت پایان بازی، چه #پرسپولیس ببرد و قهرمان شود و چه ببازد، حتماً میلیون‌ها ایرانی خوشحالند. هر دو طرف هم حق دارند که اصلاً بروند وسط خیابان و لزگی برقصند! لکن ماسک فراموش نشود!

 در طول ده سال گذشته بعید می‌دانم کسی اندازه من در مورد خطر تکثیر #نفرت_اجتماعی در همه حوزه‌ها نوشته باشد. از زندگی شخصی تا رقابت سیاسی و ورزشی و هنری.

اینکه ناف‌مان را انگار با #حسادت بریده‌اند و فکر می‌کنیم اگر پای یکی دیگر بشکند باعث می‌شود ما بهتر راه برویم، اما فوتبال حتی در کشور خارج! هم اینطور است که کسی چشم ندارد پیروز شدن رقیب را ببیند. مثلاً هوادار #شالکه نمی‌رود کلیسا دعا کند یا عیسی مسیح #بایرن‌مونیخ ببره تا پرچم #آلمان بره بالا و ما بر طبل شادانه بکوبیم!

حالا شما فرق می‌کنید ولی اغلب هواداران موقع مسابقه تیم رقیب حتی با منتخب زامبی‌ها هم دلشان می‌خواهد ریاکاری را بگذارند کنار و شعار بدهند: زامبی چکارش میکنه؟ سوراخ سوراخش میکنه!

 البته که زدن زیرآب‌ رقیب هموطن برای پیروزی حریف خارجی رفتار #چرکی است و حسابش از رقابت جداست لکن اجازه بدهید همین فوتبال با همین کُری خواندن‌های سالم برای مردم بماند.

هر وقت مردان باتجربه سیاست و پاچه ورمالیده‌های عرصه قدرت، اخلاق حرف زدن در مورد هم را رعایت کردند، آن وقت از هوادار فوتبال بخواهید برای پیروزی رقیب دعا کند!

 دو سال پیش بعد از نایب قهرمانی پرسپولیس با #امیرعلی_نبویان عزیز در برنامه فوتبالیسم مفصل حرف زدیم. این یک دقیقه را عجالتاً ببینید و اینکه امیدوارم شنبه وقتی ما در حال حرکات موزون هستیم شما ناخن‌هایتان را بجوید!

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مهدی ارسالی در

      بله فوتبال قشنگبش به اینجاست که کری باشه تا لذتش بیشتر بشه زمانی که کی‌روش با تیم ملی بازی داشت همه ایران دوس داشتن ایران بازیهارو ببره ولی تیم پیروزی و طرفدارانش اکثر پیجها و کانالها مخالف تیم ملی بودن واقعا تیم ملی که هویت و عرق یه کشور هست چرا باید مخالفانی داشته باشه هممون سایه این پرچم هستیم باید برای تیم ملی متحد باشیم ولی نشد که نشد حالا هم باید خیلی ها دعا بکنن که پیروزی ببازه تا بدونن هر کاری میخاین انجام بدن ولی منتظر باخت تیم ملی نباشن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه