ارسال به دیگران پرینت

ضربه سنگین کرونا به رستوران ها

رییس اتحادیه رستوران‌داران اظهار کرد: بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از رستوران‌ها که امکان فروش بیرون بر نداشتند در این دو هفته به طور کامل تعطیل بودند.

ضربه سنگین کرونا به رستوران ها

سید علی اصغر میرابراهیمی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد تاثیرات تعطیلی دوهفته‌ای روی این صنف اظهار کرد: رستوران‌ها ظرفیت تعطیلی دو هفته‌ای را نداشتند، از سال گذشته و قبل از کرونا بازار رستوران‌ها دچار رکود بود و بعد از کرونا این رکود شدیدتر شد به طوری که چند ماه رستوران‌ها تعطیل بودند. بعد از بازگشایی نیز اعلام مکرر اجتناب از استفاده رستوران‌ها ضربه سنگینی به صنف زد.

وی افزود: به خاطر این وضعیت بعضی از همکاران ما که مستاجر بودند نتوانستند اجاره‌بهای خود را پرداخت کنند و مجبور به تعطیلی کامل رستوران شدند. علاوه بر اجاره‌بهای هزینه‌های سنگین دیگر که هر یک نیز نسبت به گذشته گران‌تر شده‌اند مواد اولیه حقوق کارگر حق بیمه و غیره نیز وجود دارد. 

رییس اتحادیه رستوران‌داران تهران تصریح کرد: در محدودیت دو هفته‌ای نیز گفته شد که رستوران‌ها می‌توانند فروش بیرون‌بر داشته باشند اما همه واحدها امکان فروش بیرون‌بر ندارند. بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از رستوران‌ها که امکان فروش بیرون بر نداشتند در این دو هفته به طور کامل تعطیل بودند.

وی افزود: طی هشت ماهه‌ی اخیر ۲۵ درصد از رستوران دارها تغییر شغل داده‌اند. 

میر ابراهیمی خاطرنشان کرد: ارگان‌های ذیربط دست یاری به سمت صنف ما دراز کنند، با عدم حمایت بسیاری از همکاران ما مجبور به تغییر شغل شده‌اند.

 

منبع : عصرایران

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه