ارسال به دیگران پرینت

امتحانات نیمسال اول دانش آموزان حضوری یا مجازی؟

در همین رابطه عباس سلطانیان معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش می‌گوید:" اگر تا خرداد سال آینده شرایط قرمز باشد و آموزش مجازی را داشته باشیم به جز پایه نهم و دوازدهم سایر پایه‌های تحصیلی آزمون غیر حضوری دارند که ضوابطی برای چگونگی برگزاری آن در نظر گرفته شده و اعلام خواهد شد."

امتحانات نیمسال اول دانش آموزان حضوری یا مجازی؟

در همین رابطه عباس سلطانیان معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش می‌گوید:" اگر تا خرداد سال آینده شرایط قرمز باشد و آموزش مجازی را داشته باشیم به جز پایه نهم و دوازدهم سایر پایه‌های تحصیلی آزمون غیر حضوری دارند که ضوابطی برای چگونگی برگزاری آن در نظر گرفته شده و اعلام خواهد شد."

وی درباره برگزاری ارزشیابی نیمسال اول می‌گوید: "مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش در حال تهیه ضوابط مربوط به برگزاری امتحانات داخلی متناسب با نوع آموزش‌ها و شرایط دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور است و ظرف چند روز آینده آن را ابلاغ خواهد کرد. ‬در بعضی مناطق که شرایط سفید داشتند آموزش حضوری بود و در برخی مناطق شرایط قرمز و آموزش غیرحضوری را داشتیم که با توجه به اینکه آزمون هماهنگ در نیمسال اول نداریم بنابراین متناسب با هر منطقه ضوابطی در نظر گرفته می‌شود."

برگزاری امتحانات دانش‌آموزان به روش مجازی یا حضوری و نحوه سنجش دانش‌آموزان در آزمون مجازی سوالاتی است که این روز‌ها از سوی دانش‌آموزان و معلمان مطرح می‌شود.

به نظر می‌رسد امتحانات پایه دوازدهم قطعاً به شیوه حضوری برگزار خواهد شد که با توجه به شرایط ممکن است زمان بندی آن قدری با تأخیر انجام باشد.

از سوی دیگر سال تحصیلی گذشته یکی از ابهامات و مشکلات معلمان درباره روش‌های برگزاری آزمون مجازی و اطمینان از صحت و روایی سنجش‌های انجام شده به این روش بود.

یکی از سؤالات اصلی معلمان و دانش‌آموزان در این روزها، نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان است که آیا امتحانات حضوری است یا مجازی؟ و آیا بخشی از کتاب‌های درسی حذف خواهد شد یا خیر.

اگر چه هنوز شیوه نامه نهایی برگزاری امتحانات دانش‌آموزان به صورت رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است اما محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش می‌گوید:" اولویت برگزاری امتحانات به شیوه حضوری است تا مطمئن شویم یادگیری کامل انجام شده است، روش‌های مجازی کیفیت آزمون حضوری را ندارد مگر اینکه در زمان امتحانات وضعیتی باشد که متخصصان بهداشت و درمان اجازه حضور را ندهند."

‫‫

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • امیر ارسالی در

      اقا تورو قران این کارو نکنید من از ترسم تو خونه م ندم هزار تا ارزو دا م نمیخوام به خاطر یه ویروس بمیرم تورو قران این کارو نکنید

      • امیرعلی ارسالی در

        دوست عزیز اول لطفا بگو با این طرز تفکر فاجعه بار کلاس چندمی؟؟

    • محمدجواد ارسالی در

      لطفا حداقل امتحانات دی ماه رو حضوری کنید لطفا

    • امیرحسین ارسالی در

      اگه امتحانات حضوری باشه نصف بیشتر امسال نوبت اول خراب میکنن

    • فتاحی ارسالی در

      لطفا امتحانات رو با شرایط خاص حضوری کنید به خدا همین آموزش غیر حضوری به تحصیل بچه ها خیلی ضرر زده.
      حالا عیبی نداره که مثلا امتحانات با رعایت شیوه نامه بهداشتی (داشتن الزامیه ماسک و..) برگزار بشه چون واقعا آموزش غیر حضوری تحصیل همه دانش آموزارو تحت تاثیر قرار داده

    • پاکدل ارسالی در

      سلام امتحانات حضوری دراین شرایط استرس زیادی به دانش آموزان و خانواده ها وارد می‌کند اکثردانش آموزان از اسفند پارسال در مدرسه حضورنداشته اند و اینکه به یکباره جهت امتحان دانش آموز در مدرسه حضور پیدا کنند تبعات روحی خوبی برایشان ندارد واسترس وترس ریسک ابتلا به این این بیماری منحوس را افزایش میدهد بابکاربردن روشهای آزمون ساز میشود امتحانات داخلی وترم اول را برگزار کرد.

    • زهرا ارسالی در

      خجالت بکشید مگه حضوری درس دادین حضوری امتحان بگیرین واقعا که اون چندروزی که رفتیم مدرسه به جای ضد عفونی کننده وایتکس گذاشتع بودن اینجا ایرانه مردم پول شکمشونو با بد بختی در میارن چه برسه به پول کفن و دفن بعد از امتحانان

    • ناشناس ارسالی در

      آقا ینی چی؟! وقتیکه صحبت از تدریس میشه هزار جور بهونه میارین که ما مجازی درس هامونو بخونیم ولی وقتی به امتحانات نزدیک میشیم ورمیدارین حضوری میگیرین؟! معلمی که خوب نتونسته درس بده و هی نتش قطع و وصل میشه و نمیتونه خوب به ما درس رو تحویل بده ما چجوری قراره امتحان بدیم؟!
      اگه میخواین که هممون رد شیم، وزیر آموزش و پرورش بگه ما هم تکلیف خودمونو بدونیم دیگه! خدا شاهده که یدونه امتحان گرفتن مجازی کل کلاس با همدیگه تقلب کردیم 14 گرفتیم وای به حال روزی که بریم خودمون فقط امتحان حضوری بدیم. حالا علاوه بر اونا مگه کرونا نیس؟! مگه هوا آلوده نیس؟! مگه واس ما ها حضوری تدریس کردن که میخواین حضوری هم امتحان بگیرن این کجای قانونه؟!!!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه