ارسال به دیگران پرینت

بازار گوشی‌های هوشمند چین همچنان در اختیار هوآوی

موسسه تحقیقاتی Canalys به تازگی گزارشی را درباره‌ی بازار گوشی‌های هوشمند در سطح جهان و کشور چین منتشر کرده است.

  بازار گوشی‌های هوشمند چین همچنان در اختیار هوآوی

 

 

موسسه تحقیقاتی Canalys به تازگی گزارشی را درباره‌ی بازار گوشی‌های هوشمند در سطح جهان و کشور چین منتشر کرده است. در این گزارش اوضاع بازار جهانی این صنعت، همان چیزی را نشان می‌دهد که لی جون (Lei Jun) سرمایه‌گذار معروف چینی اعلام کرده بود. فرقی نمی‌کند که به گزارش کدام موسسه آماری نگاه کنیم؛ آمارهای Canalys، IDC و Couterpoint به صورت مشترک نشان می‌دهند بازار چین در دست هوآوی است. پس از هوآوی، شرکت‌های ویوو (Vivo) و اوپو (Oppo) قرار دارند و اپل (Apple) نیز جایگاه پنجم را در بازار کشور چین کسب کرده است. 

۵ تولیدکننده‌ی برتر در چین، مجموعا ۹۵.۲ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. مجموع دستگاه‌های عرضه‌شده به بازار از سوی این شرکت‌ها به عدد ۷۹ میلیون دستگاه می‌رسد. در تحلیل‌های موسسه‌ی Canalys می‌توان افت ۸ درصدی بازار گوشی‌های هوشمند در چین را نسبت به ۳ ماهه‌ی گذشته مشاهده کرد. اگر بخواهیم این موضوع را نسبت به سال گذشته بسنجیم، شاهد افتی ۱۵ درصدی را در این بازار خواهیم کرد. در ۳ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ مجموعا ۸۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار چین عرضه شده است.

هوآوی در ۳ماهه‌ی سوم سال ۳۴.۲ میلیون دستگاه گوشی موبایل راهی بازار چین کرده است. سهم بازار هوآوی در بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته ۴۲.۵ درصد بود و ۳ماهه‌ی اخیر به ۴۴.۳ درصد رسیده است.

 شرکت‌های ویوو و اوپو توانسته‌اند جایگاه‌های دومی و سومی را برای خود حفظ کنند؛ اما تعداد عرضه‌شان به ترتیب ۱۳ و ۱۸ درصد کاهش داشته است. 

اپل با عرضه‌ی ۵.۱ میلیون آیفون، نسبت به آمار سال گذشته ۱ درصد افت کرده است. اما با این حال توانسته است در ۳ماهه‌ی سوم سال، آیفون‌های قبلی موجود در انبارهایش را کاهش دهد تا فضای انبارهایش را برای سری آیفون ۱۲ در ۳ماهه‌ی آخر سال باز کند.

در فصل پایانی سال و هم‌زمان با اینکه تولیدکنندگان اصلی تلفن همراه محصولات جدیدشان را به بازار می‌آورند، رقابت گوشی‌های هوشمند 5G هم وارد فاز شدیدتری خواهد شد. این موضوع شامل سری جدید گوشی‌های Mate40 که به تازگی در بازار چین عرضه شده‌اند نیز می‌شود.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه