ارسال به دیگران پرینت

عوارض آزادراه تهران-شمال دوباره الکترونیکی می‌شود؟

پس از بازگشت سیستم پرداخت عوارضی در آزادراه‌های تهران-شمال و همت از حالت الکترونیکی به دستی و با توجه به تاکیدات مسئولان بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که این دو آزادراه به زودی دوباره الکترونیکی می‌شوند و تا پایان امسال ۱۴ آزادراه در کشور به این سیستم مجهز خواهند شد.

عوارض آزادراه تهران-شمال دوباره الکترونیکی می‌شود؟

 الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در آزادراه‌های کشور از سال‌ها پیش در کشور آغاز شد و قرار بود تا پایان امسال یازده آزادراه در کشور الکترونیکی شوند اما در پی آنچه سرمایه‌گذاران آزادراه‌ها و مسئولان وزارت راه و شهرسازی مطرح می‌کنند به دلیل پرداخت نشدن این عوارض از سوی مردم، نتنها دیگر رغبتی برای الکترونیکی شدن عوارض در این آزادراه وجو ندارد بلکه آزادراه تهران-شمال و آزادراه همت که از سال گذشته به صورت الکترونیکی افتتاح شدند امسال باجه‌های عوارضی را نصب کردند و نهایتا به همان شیوه سنتی از مردم عوارض گرفتند.

اما در این میان اتفاقاتی مانند شیوع ویروس کرونا رخ داد و مقرر شد تا در آزادراه‌ها از مردم پول نقدی مطالبه نشود و پس از آن نیز مسئولان حوزه بهداشتی بر الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌ها تاکید کردند.

در این میان نیز وزارت راه و شهرسازی با پلیس راه کشور قراردادی امضاء کرد که پلیس راه دوربین‌های این آزادراه‌ها را به کد پلیس مجهز کند تا هر راننده‌ای عوارضش را پرداخت نکرد جریمه شود.

حالا محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی – در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرده که با توجه به شیوع ویروس کرونا و الزامات ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت راه و شهرسازی تمهیدات مضاعفی اندیشیده تا تمام آزادراه‌های کشور برای دریافت عوارض الکترونیکی به سیستم‌های مورد نیاز تجهیز شوند و تا پایان امسال عوارضی ۱۴ آزاد راه دیگر الکترونیکی می‌شود.

وی افزود: از اواخر سال ۱۳۹۷ آزادراه‌های تهران-قم، تهران-قزوین و تهران-ساوه در محدوده پایتخت به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند و این اقدام در آزادراه‌ها انجام می‌شود. اما حال حاضر در سه آزادراه تهران-شمال، ادامه همت و پردیس هنوز عوارض به صورت الکترونیکی اخذ نمی‌شود که البته دو آزادراه تهران – شمال و همت به سیستم دریافت عوارض الکترونیکی مجهز شدند و به زودی با هماهنگی‌های حقوقی با سرمایه‌گذاران این آزادراه‌ها دریافت عوارض الکترونیکی در این دو آزادراه به اجرا می‌رسد. آزادراه پردیس هم تا پایان سال امکان پرداخت عوارض الکترونیکی را خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۰ درصد از عوارضی ‌های الکترونیکی هنوز پرداخت نشده است، گفت: به همین دلیل با پلیس راه مذاکراتی شد که این جرائم از طریق قوبض راهنمایی و رانندگی وصول شود. امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم با انواع شیوه‌های پرداخت که طراحی شده تاخیر در پرداخت عوارض الکترونیکی نداشته باشیم.

حالا باید دید که با توجه به تاکیدات صورت گرفته مانند درخواست علیرضا زالی - فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران-  از وزیر راه و شهرسازی برای الکترونیکی شدن دریافت عوارض در همه آزادراه‌ها، امسال چه تعداد آزادراه‌ در کشور الکترونیکی می‌شود و اینکه سرمایه‌گذاران با توجه به تفاهم‌های صورت گرفته اقبالی از خود برای پیوستن به این طرح نشان می‌دهند؟

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه