ارسال به دیگران پرینت

استرس شغلی تان را کم کنید تا کرونا نگیرید

افزایش غذاهای فیبردار دررژیم غذایی با افزایش مصرف میوه و سبزی، کنترل دقیق فاکتورهای خطر مثل دیابت و فشارخون، قطع مصرف سیگار و انواع داروهای افیونی و برنامه ورزشی منظم به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده روی برای پنج روز در هفته نیز توصیه می‌شود.

استرس شغلی تان را کم کنید تا کرونا نگیرید

دکتر حبیب حی بر دوشنبه گفت: بیماری کرونا به دلیل ایجاد التهاب در عروق قلبی و عضله قلب و افزایش خاصیت انعقاد پذیری خون، زمینه ساز بروز انواع سکته های قلبی و نارسایی قلبی می‌شود.

رییس انجمن قلب خوزستان گفت: شایع‌ترین علت مرگ و میر در بیماران مبتلا به کرونا ناشی از بروز نارسایی قلبی است.

وی با تاکید بر اینکه همواره پیشگیری بهتر از درمان است افزود: با رعایت موارد بهداشتی مانند رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک‌های موثر و ضدعفونی دست‌ها، از بروز کرونا جلوگیری کنیم و در صورت ابتلا ضمن درمان این بیماری، نسبت به بررسی قلبی عروقی نیز توجه داشته باشیم.

حی بر ادامه داد: در حال حاضر شایع‌ترین بیماری غیرواگیر کشور، بیماری انسدادی عروق کرونر قلب است که منجر به بروز سکته قلبی می‌شود، این بیماری به عنوان شایع‌ترین علت مرگ و میر در ایران، بیشتر از انواع سرطان و تصادفات جاده ای، مرگ و میر دارد.

خوزستان حدود نیمه مرداد ازوضعیت قرمز خارج و به حالت سفید درآمد ولی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ۳۰ شهریور ماه طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خوزستان بار دیگر در ردیف استان‌های با وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت.

وی گفت: افزایش غذاهای فیبردار دررژیم غذایی با افزایش مصرف میوه و سبزی، کنترل دقیق فاکتورهای خطر مثل دیابت و فشارخون، قطع مصرف سیگار و انواع  داروهای افیونی و برنامه ورزشی منظم به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده روی برای پنج روز در هفته نیز توصیه می‌شود.

این متخصص قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز از مردم خواست استرس شغلی خود را کم کنند، در محل کار و در منزل درک متقابل نسبت به همدیگر داشته باشند تا با حس کمک و همیاری بتوانند استرس را کاهش دهند ضمن اینکه از فست فود، نوشابه و غذاهای چرب پرهیز کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه