ارسال به دیگران پرینت

افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور با هدف تحول دیجیتال

تحول دیجیتال بیش از این که یک چالش فناورانه برای سازمان ها و کسب و کارها باشد، یک چالش انسانی است که در آن فرهنگ و مهارت های دیجیتال تخصصی برای افراد فعال در حوزه کسب و کار و فرهنگ و مهارت های عمومی برای عموم شهروندان یک موضوع حائز اهمیت است.

افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور با هدف تحول دیجیتال
 
تحول دیجیتال یکی از مهمترین مفاهیم جدید به شمار می‌رود و در این تحول ساختار تمامی بخش‌ها و کسب و کارها تغییر خواهد کرد، در حقیقت تحول دیجیتال، تغییری شگرف در عملکرد یک سازمان و یا یک کشور با محوریت فناوری های تحول آفرین از جمله اینترنت اشیا، رایانش ابری، اپلیکیشن های موبایل، رسانه های اجتماعی، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیل گری داده، هوش مصنوعی و بلاک چین عنوان شده که باعث شده تا تحول دیجیتال، تحول کسب و کار باشد.
صاحب نظران حوزه تحول دیجیتال معتقدند که تحول دیجیتال بیش از این که یک چالش فناورانه برای سازمان ها و کسب و کارها باشد، یک چالش انسانی است که در آن فرهنگ و مهارت های دیجیتال تخصصی برای افراد فعال در حوزه کسب و کار و فرهنگ و مهارت های عمومی برای عموم شهروندان یک موضوع حائز اهمیت است.
امروزه با ظهور سرویس های جدید و در مسیر حرکت به سمت شبکه های نسل آینده، مراکز داده با افزایش ضریب پایداری، پایین آوردن میزان تاخیر در دسترسی به شبکه، قابلیت اطمینان بسیار بالا، مقیاس پذیری و امکان توسعه سریع برای سرویس های جدید، دسترسی سریع تر به محتوای تولید داخل و ایجاد زیرساخت های ابری برای مصارف اختصاصی و عمومی و توزیع متوازن ترافیک، در تحقق اهداف تحول دیجیتال و شبکه ملی اطلاعات در کشور نقش بی بدیلی دارند.
بنابراین به منظور توسعه و تکمیل زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در ایران، دیتاسنتر تبریز به عنوان بزرگ ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور در روز یکشنبه ۸ تیر ۹۹ با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران این وزارتخانه، به همراه تعدادی از مدیران ارشد شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) افتتاح می شود.
این مرکز در محیطی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع در سه طبقه با ظرفیت ۲۵۰ رک و قابل توسعه تا ۳۵۰ رک و با قابلیت نصب تعداد ۱۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶۰۰ سرور مجازی به بهره برداری می رسد.
این مرکز توسط شرکت همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران و با هدف تقویت زیرساخت های خدمات متنوع مخابراتی و فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت های خدمات ابری، کمک با ارتقا و پایداری شبکه و خدمات دیجیتال در غرب و شمال غربی کشور، توزیع متوازن ترافیک شبکه در غرب و شمال غرب کشور، اتصال به مرکز تبادل اینترنت و تقویت چرخه محتوا، کمک به ایجاد خدمات ارتباطی در روستاها و هوشمند سازی مدارس، ایجاد بستر مناسب برای شرکت های تامین کننده خدمات شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها راه اندازی می شود.
در همین راستا باید تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با شبکه ملی اطلاعات در کنار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کمک کنند تا شبکه ملی اطلاعات به سرانجام مطلوب خودش برسد، از این رو شرکت همراه اول به عنوان اپراتور اول کشور که در زمینه های گوناگون حضور پررنگی را به ثبت رسانده، در افتتاح این طرح که گام مهم دیگری در توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات است، نقش بسزایی داشته است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه