ارسال به دیگران پرینت

جمشید پژویان| دکتر جمشید پژویان درگذشت

جمشید پژویان، اقتصاددان روز گذشته درگذشت. او از چند هفته قبل به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود و به دلیل بیماری زمینه‌ای وضعیتش وخیم گزارش شده بود. درگذشت او با واکنش‌های متعددی روبه‌رو بود. بسیاری از اقتصاددانان و سیاست‌گذاران اقتصادی در دوره‌های قبل در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این استاد دانشگاه را تسلیت گفتند. پژویان پس از فریبرز رئیس‌دانا، دومین اقتصاددان شهیری است که بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته است.

جمشید پژویان| دکتر جمشید پژویان درگذشت

عباس آخوندی در فقدان جمشید پژویان نوشت: «روزگار است و غم از دستِ رفتن دوستان. امروز باخبر شدیم که استاد ارجمند جناب آقای دکتر جمشید پژویان، استاد مالیه عمومی دانشگاه علامه طباطبایی نیز بر اثر بیماری کرونا جهان فانی را بدرود گفتند.

خدای تعالی او را به نیکی پذیرا باشد. او که سال‌های زیادی به تدریس علم اقتصاد و مالیه عمومی اشتغال داشت، شاگردان فراوانی را تربیت کرد. افزون بر این، همواره علاقه‌مند بود که در حوزه‌ سیاست‌گذاری و فعالیت‌های اجتماعی نیز فعال باشد.

در سال‌های ۷۶تا۷۸ با هم نشست و برخاست‌هایی داشتیم. از جمله در طرح درست مساله‌های اقتصادی در صدا و سیما به ما کمک می‌کرد. پس از آن در شورای رقابت پنج سال با او همکار بودم. به واقع او مرکز ملی رقابت را بنیاد گذاشت.

بنایی که بهبود اقتصاد کشور سخت به کارکرد موثر و درستش نیازمند است. او زاده سنندج بود. آنچه از او به یاد دارم مانند بسیاری ازکردان صراحت لهجه و بیان مستقیم نظراتش است.

به خانواده محترم او و همچنین تمام شاگردان و همکاران علمی و اداری او فقدان ایشان را تسلیت می‌گویم و برای او از درگاه الهی رحمت و غفران آرزو دارم.»

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه